Tvättmaskin väcker hela huset

movi

Trådstartare
Bor i hyresrätt och har fått tvättmaskin installerad i badrummet. Men satan vad den vibrerar vid centrifugering. Måste den stå på förhöjningsställning eller kan den stå direkt på golvet. För det är ställningen som gör att den låter vid centrifugering. Den förra maskinen stog direkt på golvet och den hörde man aldrig. Påpekat oljudet så dom kom och lyssnade, men då lät inte maskinen så mycket förstås 😡
 
Kan du lämna tillbaka den på öppet köp? Eller reklamera med hänvisning till ljudet och be dem rekommendera en som fungerar och låter som din gamla?
 
Den kan absolut stå på golvet, om den inte har samma resonans som golvbjälklaget. Om den skulle ha det så kommer ljudet förstärkas massor, men det kommer ni märka i så fall :laugh:
 
Den kan absolut stå på golvet, om den inte har samma resonans som golvbjälklaget. Om den skulle ha det så kommer ljudet förstärkas massor, men det kommer ni märka i så fall :laugh:
Tror inte att det kommer låta mer. Ställningen är inskruvad i väggen med 2 stag, dom stagen ligger mot rören som ger vattnet till handfatet. Nu provade jag att lägga skydd mot rören så får jag se vid centrifugering. Antingen får dom komma hit pch fixa eller så åker ställningen all världens väg 😁
 
Kolla så att underlaget maskinen står på är helt vågrätt. Står maskinen snett är risken större för obalans och därmed oväsen vid centrifugering.
 
Kolla så att underlaget maskinen står på är helt vågrätt. Står maskinen snett är risken större för obalans och därmed oväsen vid centrifugering.
Vi har provat att skruva på benen och även använt vattenpass. Men misstänker att det är nåt med ställningen och rören bakom.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 319
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 052
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp