Tvättmaskinsexpert sökes

Zetronis

Trådstartare
Hade en smärre elektrisk brand hemma igår, ingen skada skedd förutom obrukbar tvättmaskin och frän lukt.
Blev given denna maskin så har egentligen inga preferenser sen tidigare utöver ren tvätt. Har kollat runt på nätet och undrar nu vad som är bäst gällande funktion ; toppmatad eller frontmatad?
Eller är tvättförmågan likadan? Hört att toppmatade inte är lika effektiva eller lika bra gällande vattenförbrukning men det kan ju ha ändrats sen jag hörde detta.
Någon maskin man helt ska undvika?

Tips mottages med tacksamhet!
 
Hade en smärre elektrisk brand hemma igår, ingen skada skedd förutom obrukbar tvättmaskin och frän lukt.
Blev given denna maskin så har egentligen inga preferenser sen tidigare utöver ren tvätt. Har kollat runt på nätet och undrar nu vad som är bäst gällande funktion ; toppmatad eller frontmatad?
Eller är tvättförmågan likadan? Hört att toppmatade inte är lika effektiva eller lika bra gällande vattenförbrukning men det kan ju ha ändrats sen jag hörde detta.
Någon maskin man helt ska undvika?

Tips mottages med tacksamhet!

Jag kör med toppmatad pga minimalt badrum och det är inget fel på den, tvätten blir ren. Jag anser att det mest är vad som fungerar utrymmesmässigt och naturligtvis om man behöver en riktigt stor maskin. Då är det ju frontmatad som gäller.
 
Toppmatade är ju i allmänhet mindre. Dvs de tar mindre plats. Ibland kan man ha svårt att få plats med en öppen lucka.

Tvättmässigt är det nog noll skillnad. Skillnaderna är nog mest pris och fabrikat. Inte topp- eller frontmatad.
 
Fick ta över en toppmatad från tanten som jag köpte min förra lägenhet av. Så den hade ett antal år på nacken redan.
Jag gillade den mycket! Tvättade väldigt rent och var smal så jag fick plats med tvättkorg osv bredvid. Märket Cylinda.
När den till slut gick sönder (elfel pga vattenläckage) köpte jag en ny, billig frontmatad och den var rejält mycket tystare än den toppmatade. Dock kan det ju ha hängt ihop med att den toppmatade var mycket äldre.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp