Tvättmedel med behaglig doft

cambodia

Trådstartare
Jag använder helst parfymfritt men sambon vill ha doft. Och jag kan väl, kanske :meh: , förstå det. Vi har ett nu som hon och sonen använder men jag gillar det inte egentligen. Skulle vilja ha något fräschare så vi (kanske :rofl:) kan använda samma. Har ni några tips?

Som referens tycker jag tex den här tvålen luktar gott, cucumber and green tea.

36582
 
Jag använder helst parfymfritt men sambon vill ha doft. Och jag kan väl, kanske :meh: , förstå det. Vi har ett nu som hon och sonen använder men jag gillar det inte egentligen. Skulle vilja ha något fräschare så vi (kanske :rofl:) kan använda samma. Har ni några tips?

Som referens tycker jag tex den här tvålen luktar gott, cucumber and green tea.

Visa bifogad fil 36582

Har du/ni testat Grumme med doft? Jag använder deras Fintvätt till allt, jag har mycket siden och ylle plus att jag är lat så det är enklare att bara ha en sorts tvättmedel. Den har en mild doft som tom jag tål (astmatiker och allmänt känslig med eksem osv).

Annars skulle jag fortsatt köra på parfymfritt och haft i lite eterisk olja i sköljfacket, jag kör med lite lavendel och/eller apelsin. Det ger en fin, mild doft som inte är påträngande.
 
Senast ändrad:
Jag råkade köpa fel sist jag handlade tvättmedel. Skulle ha utan parfym, råkade köpa "med en mild doft". Den luktar instängd tant! :arghh: Men jag kan ju inte slänga den stor förpackning medel och vill jag verkligen utsätta vänner och familj för denna lukt?

Tror ni det blir helt megajätteäcklig lukt om jag blandar i lite eterisk olja i tvätten? Har citronella och eukalyptus hemma :angel:
 
Tycker de flesta stora märken är helt okej i sina lukter. Via är väl den jag gillar bäst men Ica är också bra. Och vi använder alltid sköljmedel mina kläder måste lukta gott 🙈
 
Jag gillar samma tvål och kör konstant ett sköljmedel från comfort. Men jag tror det kan bli lite väl stark doft utifrån vad jag tolkar att du söker.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
868
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 311
Senast: jemeni
·
Hemmet Har ni någon/några saker som ni så gott som omedvetet hamstrar? Såg en Instagram story från Lisen B-F igår där hon i sin kryddlåda i...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
10 601
Senast: sthu
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp