Tvättmedel

kem

Trådstartare
Använder ni speciellt tvättmedel till jackor och andra funktionstyger? Vilket isåfall? Köpte Nikwax vid nåt tillfälle och säljaren tyckte då att man alltid ska köra impregnering också, och sålde då på krig ett kit med både och, behövs det? Det här med tvätt verkar oerhört komplicerat om man ska försöka göra ”som man ska”.
 
Använder ni speciellt tvättmedel till jackor och andra funktionstyger? Vilket isåfall? Köpte Nikwax vid nåt tillfälle och säljaren tyckte då att man alltid ska köra impregnering också, och sålde då på krig ett kit med både och, behövs det? Det här med tvätt verkar oerhört komplicerat om man ska försöka göra ”som man ska”.
Jag hade Nikwax techwash förut. Tyckte det fungerade bra till mina vandringsbyxor samt regnställ. Går att punktbehandla med sprayvax efter det.
Men överlag undviker jag att tvätta sådana kläder över huvudtaget, vädrar och sköljer av lite där det behövs istället.
 
@Malibu_Stacy Tack för svar! Har också gjort lite punktinsatser, men då det är stallkläder hade de gärna fått bli tvättade då och då :angel:

Det är också nånting som jag läser, att den här typen av tyger sätts igen av smuts och då inte fungerar som de ska. Jag har liksom ingen aning men skulle förstås gärna se att de håller så länge som möjligt.
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som testat RE:Claims produkter? Deras tvättmedel samt impregneringen. Ska man köra två program i maskinen, först tvättmedel och...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: zarmino
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 712
Senast: lundsbo
·
Kläder & Bli fin Jag har väldigt torr hy, speciellt just nu när jag använder differin (en retinoid). Har en bra hudvårdsrutin som motverkar detta och det...
Svar
15
· Visningar
823
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 493
Senast: Bortglömd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp