karamelldrottningen

Trådstartare
Är det bara jag som har sönder tvålpumpar på löpande band?
Marmor går inte, haft sönder minst en sådan. Glas går absolut inte av samma anledning. Eller porslin.
Så vad återstår då mer än plast? Metall är ganska svårt att hålla rent. Eller snarare har en tendens att rosta.
Denna gick sönder nyligen: själva munstycket lossnade

124983A3-7DF6-489B-BA5A-F2099E8EC754.png


Någon mer som har samma problem som jag vad gäller tvålpumpar?

Helst vill jag ha en rosa, grön eller vit. Möjligen en med rosor på går också bra. Men det finns ju absolut ingenting på marknaden :(
 
Inte har sönder men varenda en rostar jättesnabbt!
Jag fattar inte, får köpa nya flera gånger om året... :meh:
Vi har väldigt höga järnhalter i vattnet, vet inte om det beror på det. Störigt är det iaf.
 
Är det bara jag som aldrig har ägt en tvålpump? :o Jag brukar köpa tvål som redan kommer i snygg flaska, och sedan återanvänder jag den flaskan tills den inte känns fräsch längre. Det blir ju plastavfall av det också, men nuvarande pump har jag haft i snart två år och den är fortfarande fin.

(sån här har jag just nu)

1635281601661.png
 
Är det bara jag som aldrig har ägt en tvålpump? :o Jag brukar köpa tvål som redan kommer i snygg flaska, och sedan återanvänder jag den flaskan tills den inte känns fräsch längre. Det blir ju plastavfall av det också, men nuvarande pump har jag haft i snart två år och den är fortfarande fin.

(sån här har jag just nu)

Visa bifogad fil 78605
Håller med dig, kör på snygg tvål i plastflaska. Sen fyller jag på med billig refiltvål när ingen ser ;) skämt åsido, alla som tvättar händerna känner nog igen min budgettvål, men det är skitsamma, bara flaskan är fin.
 
Är det bara jag som aldrig har ägt en tvålpump? :o Jag brukar köpa tvål som redan kommer i snygg flaska, och sedan återanvänder jag den flaskan tills den inte känns fräsch längre. Det blir ju plastavfall av det också, men nuvarande pump har jag haft i snart två år och den är fortfarande fin.

(sån här har jag just nu)

Visa bifogad fil 78605
Jag har aldrig använt annat än pumpflaskan jag köper tvålen i. Som slutar fungera i pumpfunktionen innan tvålen är slut. (var bättre förr...)
Använder numera mest fast tvål i badrummet och diskmedel i köket. Pumptvålen hälls över i en liten reseflaska med skruvkork som följer med till simhallen etc. :D
 
Är det bara jag som aldrig har ägt en tvålpump? :o Jag brukar köpa tvål som redan kommer i snygg flaska, och sedan återanvänder jag den flaskan tills den inte känns fräsch längre. Det blir ju plastavfall av det också, men nuvarande pump har jag haft i snart två år och den är fortfarande fin.

(sån här har jag just nu)

Visa bifogad fil 78605
Jag brukar ha samma! :D just nu tror jag det är en vanlig barnängentvål I min 😊
Tycker designade tvålpumpar är snygga, men tycker de kvalar in som knasigt onödiga. Skulle aldrig våga ha en tung sån i glas eller marmor, jag skulle garanterat välta och spräcka handfatet.
 
Jag tror stenhårt på att det är påväg tillbaka :D Miljövänligt, billigt, snyggt, inga tvålpumpar som går sönder - the list is endless!

Du har så rätt, fast tvål och tvålkoppar är på väg tillbaka. Fast tvål är mer miljövänligt plus i många fall mer skonsamt för huden. Känslan att tvåla sig med en krämig fast tvål är mycket skönare.

Flytande tvål är dock bra i miljöer med extra hygienkrav eller där flera använder samma tvålstation.

Vill man ha miljövänlig flytande tvål kan jag tipsa om Forgo, den kommer i koncentrat som man själv späder. I en fin pump t ex. Om man hittar nån att köpa.
 
Jag vet att det inte är svar på frågan men vad hände med good old tvål och tvålkopp? Finns riktigt snygga :D
Jag håller med.

Vägrar släpa hem vatten och plast från affären när det finns väldoftande lyxiga fasta tvålar
Det har så länge jag minns varit min vardagslyx. Jag köper väldoftande tvål när jag hittar den.
För länge sedan brukade parfymmärken göra presentförpackningar med en mindre flaska av doften och en hårdtvål. :love: Saknar det.

Avkomman kom hem från italiensemester med fina tvålar år mig. Jag får örhängen och tvål i present :D
 
Du har så rätt, fast tvål och tvålkoppar är på väg tillbaka. Fast tvål är mer miljövänligt plus i många fall mer skonsamt för huden. Känslan att tvåla sig med en krämig fast tvål är mycket skönare.

Flytande tvål är dock bra i miljöer med extra hygienkrav eller där flera använder samma tvålstation.

Vill man ha miljövänlig flytande tvål kan jag tipsa om Forgo, den kommer i koncentrat som man själv späder. I en fin pump t ex. Om man hittar nån att köpa.
Dessutom innehåller flytande tvål konserveringsmedel, det gör inte fast tvål. Jag har gått över till fast tvål för både hand, kropp och hår!
Jag sköljer tvålkoppen varje ggn jag tvättar händerna, och diskar ur den ca 1 ggn i veckan. Den är så snygg så!
 
Ni som använder hårdtvål; hur får ni det att funka? Alla gånger jag försökt hårdtvål (olika märken och kvalisort) så blir mina händer så torra att de gnisslar när jag gnuggar dem mot varandra (som man gör när man tvättar sig). Inte direkt en lyxig känsla...

Till TS: vad gör du med dina stackars pumpar? Jag gör mest som de andra föreslår: köper tvål i pumpflaska som jag sedan fyller på. De håller (för mig) I ett par evigheter och senast en gick sönder var för att jag välte ner den i golvet. Igen. Även haft en I köket som var gjord av metall, den gick sönder typ 400e gången jag välte den.
 

Liknande trådar

Utrustning Frågar åt en vän som har en täckesstrimlande häst, ihop med en annan täckesstrimlande häst (ingen annan vill ha sin med de där två...
Svar
14
· Visningar
2 255
Senast: caballus
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 638
Hemmet Jag skulle behöva lite hjälp och inspiration gällande tapeter till kök och vardagsrum i ett gammalt torp i Småland, och vad gör man om...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
16 202
Senast: Chili
·
Kropp & Själ Så efter att ha kastat sönder min säkert 15:e PS3-kontroll på ett år och även smashat två glas, så inser jag, eller snarare min plånbok...
Svar
15
· Visningar
2 257
Senast: Riley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp