"Tvångsparades"

Sv: "Tvångsparades"

Min tolkning av ordet är att tiken motvillig till parning och därmed håller man, eller fixerar henne på annat vis ex "parningsvaggor" som vi sett i andra trådar, så att hanen kan utföra akten iaf.
 
Sv: "Tvångsparades"

Tiken paras fast hon inte är intresserad eller redo. Våldtäkt kanske är ett mer rättvist ord?
 
Sv: "Tvångsparades"

Tja, eller inseminationsspiltor. Det går visserligen inte lika vilt till, men rent krasst tycker jag det är samma sak.
 
Sv: "Tvångsparades"

Tja, eller inseminationsspiltor. Det går visserligen inte lika vilt till, men rent krasst tycker jag det är samma sak.
Ja när det gäller extremister som anser att insemination är våldtäkt har jag inte mkt att tillföra utom frågan om du räknar dräktighetsundersökning på samma sätt.
PL
 
Sv: "Tvångsparades"

Tja, eller inseminationsspiltor. Det går visserligen inte lika vilt till, men rent krasst tycker jag det är samma sak.

Ston semineras ju under den absoluta högbrunsten, när ägget släppts = stoet är mkt villigt till parning. Går enligt mig inte riktigt att jämföra med tvångsparning av tik som inte är i höglöpet och som blir skadad i vulvan (och förmodligen även i vaginans slemhinnor) av parningen :crazy:
 
Sv: "Tvångsparades"

Fast å andra sidan, skulle du vilja bli insiminerad mot din vetskap för att någon annan ansåg att de ville ha en avkomma efter dig?
Låt säga att alla med din hårfärg ansågs som "svarta" ansågs vara för länge sedan, slavar... Eller att du var kvinna i ett land där kvinnor inte hade någon rättighet att säga nej.
Om andra ickeslavar/män utsett dig att föra vidare gener, drogat dig och insiminerat dig, skulle det inte varit en form av våldtäkt? Egentligen?

Det är en fråga om vad som är rätt och fel, har vi rätten att göra det "bara" för att de är djur och inte människor?

Jag menar inte att hästar är slavar, utan att de har lika mycket att säga till om som någon annan som inte har en möjlighet att säga "Lagen säger att jag inte behöver bli inisminerad".
 
Senast ändrad:
Sv: "Tvångsparades"

Då kan man ju dra det hur långt som helst.. :crazy:
Ex:
Skulle du mot din vilja få ett bälte hårt åtdraget runt magen, en metallbit instoppad i munnen och förväntas bära omkring på nån på ryggen och ha kravet på dig att framföra fina graciösa rörelser/hoppa snyggt/springa fort och jobba hårt samtidigt som det är skumpande på ryggen, tryck i magen och drag i munnen?

Skulle du vilja vara instängd i en liten bur och bara få gå ut och in när någon annan bestämmer det och då begränsade tider på begränsad yta med sällskap (om du har tur) av någon som någon annan bestämt att du ska ha sällskap av (kan väl liknas vid att sitta i fängelse misstänker jag)?

Att jämföra djur funkar aldrig.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 327
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras En tråd där vi kan diskutera vad detta innebär i praktiken och hur man skulle kunna använda det: X-register ger nya möjligheter...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 521
Senast: AraSlei
·
Tjatter Ja ibland när det känns trist så kan det vara skönt att få lite positiva nyheter.... Så här kommer en...
Svar
4
· Visningar
446
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp