Tvärdött på bostadsmarknaden? - utbruten från Den perfekta lägenheten

Bukefalos 30 år!

kolblakkur

Trådstartare
En likadan lägenhet som min (minus inglasad balkong) kom ut till salu i början av veckan. Samma pris som min också. Visning idag och jag råkade vara hemma från stallet strax innan visning, så jag kunde inte låta bli att kolla när mäklaren kom ut på balkongen. Men det kom ingen på den visningen heller. Verkligen tvärdött. Tyckte lite synd om mäklaren som satt en halvtimme och väntade på ingenting (tror hen kollade mobilen) men såg inte från mitt köksfönster.
Tvärdött här också, min mäklare sa själv ”stendött”. Så jag har bestämt mig för att bo kvar och bli särbo istället. Hoppas det lättar upp snart 🙏 Tycker så synd om alla som måste få sålt.

Då gissar jag på att det har gått stora pengar till att renovera, något annat kan jag inte komma på. För rimligtvis borde ju annars varenda krona som man får för en ärvd lägenhet vara plus och bonus?
Men varför håller ni på? Klart man vill få ut så mycket som möjligt och även slippa stå med dubbla hyror/bostadskostnader… den står väl inte där helt gratis och väntar?

I Stockholm är det inte stendött i alla fall utan tvärt om priserna har stigit, vilket var skönt nu när vi skulle sälja 😊
Och jag fasar för när jag och mannen ska köpa hus istället.

Mannen har idag 1,5 h enkel väg till jobbet. Det har känts okej tidigare, men jag märker att det börjar slita nu när han måste vara på plats 5 dagar i veckan. Så jag har insett att vi måste bo närmare. Och helst ska ju jag också jobba i de krokarna då med. Inte helt lätt att få till. Plus att det är så förbaskat dyrt så man baxnar. Ska man hitta något under 5 miljoner så pratar vi renoveringsobjekt.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Hållbarhet i kylskåpet...
Tillbaka