Tvåsits bäddsoffa!

tornblomma

Trådstartare
Jag bor i en etta och har just nu en mkt praktisk tvåsits bäddsoffa! Enda problemet är... att jag hade velat ha en snyggare! ;)
Lägenheten är gammal med många bevarade detaljer från byggåret och jag skulle vilja att soffan integrerades lite mer i den stilen.
Har försökt googla men går bet. Det måste alltså vara en bäddsoffa, tvåsits, helst inte för stor så längstbäddad går nog bort. Min nuvarande är 1.80 så gärna inte större. Smidigt att bädda ut och ihop är ju också viktigt. OCH skön att sitta och uggla i framför tvn också såklart!

Stilmässigt tänkte jag mig nåt i denna stil (denna är tyvärr inte bäddsoffa):

soffinspo.jpg


Några tips??
 
Har inga tips men gillade den du har! Var har du hittat den? Skulle nog passa hos oss tror jag (i en annan färg ;))
 
Jag köpte en jättefräsch IKEA Hagalund på Blocket för trehundra spänn härom månaden, den är ganska nätt, 120 cm bred, lättbäddad och helt ok sovkomfort om man kompletterar med en bäddmadrass. Rätt låg iofs, kanske inget för de allra mest oviga. Originalklädseln är smårutig blå/vit och litet charmig imho, men det finns en hel del alternativ - som detta: https://www.dekoria.se/offer/product/329/139/699 (som iofs förändrar kostnadsbilden radikalt, men visst är den fin? :banana:)
 
Jag tror att Blocket är din bästa vän eller antikhandlarna där du bor :up:
När det gäller nyproduktion av stilmöbler så är den torftig... :down:
Inte för att denna passar dig, men bara som idé vad kul saker det finns :idea:
https://www.blocket.se/gavleborg/Antik_1800_tals_baddsoffa_83194253.htm?ca=5&w=1
Men oj :eek: den hade varit häftig att se "utdragen" så att säga, jag kommer tänka på att folk förr i tiden hade vanligen korta sängar där man mera satt upp och sov .. :D Men kul att se!
 

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 150
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 533
Senast: Got2Be
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp