Tveksamt bemötande från tandhygienist?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det fetmarkerade är väl precis vad många gör i den här tråden? Avfärdar TS åsikter och upplevelser så i ärlighetens namn kanske vi kan rikta pekpinnen på dem också.
Ja, och det har ju gjorts också, även av mig. :) Men det är ju långt ifrån alla som inte haft samma åsikt som TS som svarat på ett obehagligt sätt, enligt min bedömning.
 
Ja, och det har ju gjorts också, även av mig. :) Men det är ju långt ifrån alla som inte haft samma åsikt som TS som svarat på ett obehagligt sätt, enligt min bedömning.

Kan bara förtydliga att det inte var så jag menade heller, men att det fanns svar som jag uppfattade som rent obehagliga också. Absolut inte alla, men det fanns, och det var (som jag uppfattade det) fler i än och samma tråd än vad jag stött på tidigare. Sen har jag ingen dokumenterad statisk på det, men det kändes helt klart så.
 
Det obehagliga är väl inte att folk inte håller med utan att folk är så otroligt okänsliga och vissa rent utsagt otrevliga. Jag håller med om att tråden är obehaglig.

Precis så. Eller jag tänker också ett steg längre: Vad har vi för vård ute i Sverige, om detta är ett normaltillstånd för många, där relevant information om den egna kroppen är långt ifrån en självklarhet och något som man ändå måste "kämpa för" i någon mån?
 
Precis så. Eller jag tänker också ett steg längre: Vad har vi för vård ute i Sverige, om detta är ett normaltillstånd för många, där relevant information om den egna kroppen är långt ifrån en självklarhet och något som man ändå måste "kämpa för" i någon mån?

Ja men precis. Och vården ÄR åt helvete. Inte all vård, men stora delar av den. Och bara för att någon annan inte tycker det så betyder ju inte det att mina åsikter och erfarenheter är något slags påhitt eller något jag överdriver. Ens känslor är ju riktiga för en själv.
 
Ja men precis. Och vården ÄR åt helvete. Inte all vård, men stora delar av den. Och bara för att någon annan inte tycker det så betyder ju inte det att mina åsikter och erfarenheter är något slags påhitt eller något jag överdriver. Ens känslor är ju riktiga för en själv.
:bow: :bow: :bow:
 
Ja men precis. Och vården ÄR åt helvete. Inte all vård, men stora delar av den. Och bara för att någon annan inte tycker det så betyder ju inte det att mina åsikter och erfarenheter är något slags påhitt eller något jag överdriver. Ens känslor är ju riktiga för en själv.

Vad har du för belägg för att en stor del av svensk sjukvård är "åt helvete"? Att låta ens egna, rätt så starkt färgade, upplevelser ligga till grund för ett sådant uttalande är ju befängt. Hur du och @Dressyrtjejen_97 känner kring vården är ju en helt annan fråga.
 
Jag har fått några enstaka rapporter på den här tråden men det som slår mig är hur man använder så starka uttryck som fruktansvärt, åt helvete, obeskrivligt, otroligt okänsligt osv.

Ja, @Dressyrtjejen_97 - du hade en trist upplevelse hos tandhygienisten och det är naturligtvis tråkigt och du kan ju välja om du vill ringa och påtala det eller ta upp det när du ska tillbaka.

F ö förstår jag inte riktigt vad det finns att diskutera så jag låser den här nu och om någon skulle ha något viktigt att tillägga så går det bra att höra av sig så ska jag överväga att öppna den igen.

/moderutt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
2 885
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 423
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 805
Senast: Rosett
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 584
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp