Tvist med uppfödare

Man har ju som köpare undersökningsplikt och eftersom ni (din man) skrivit på ett besiktningsavtal som är för gammalt så tror jag man då enligt lag godkänt det.

För annars hade ju folk kunnat skriva på olika avtal och sen ändra sig.

Så tror besiktningen inte kommer vara i er fördel.

Får man fråga vad veterinären säger valpen har för fel?
 
Man har ju som köpare undersökningsplikt och eftersom ni (din man) skrivit på ett besiktningsavtal som är för gammalt så tror jag man då enligt lag godkänt det.

För annars hade ju folk kunnat skriva på olika avtal och sen ändra sig.

Så tror besiktningen inte kommer vara i er fördel.

Får man fråga vad veterinären säger valpen har för fel?
Egentligen spelar det dock ingen roll, eftersom valpen visade sig vara så pass sjuk att veterinär rekommenderat avlivning och detta rätt kort efter att köpet gjordes. Jag förstår det som att sjukdomen beror på något fel på valpen och inte en olycka. Självklart kan köparen reklamera valpen till uppfödaren då.
 
Man har ju som köpare undersökningsplikt och eftersom ni (din man) skrivit på ett besiktningsavtal som är för gammalt så tror jag man då enligt lag godkänt det.

För annars hade ju folk kunnat skriva på olika avtal och sen ändra sig.

Så tror besiktningen inte kommer vara i er fördel.

Får man fråga vad veterinären säger valpen har för fel?
Man har rätt att reklamera även om man skrivit på avtal om det visar sig att det är fel på varan.
Vet gjorde undersökning och röntgen och kunde se inflammation och egentligen ingenting specifikt. Bara att han är otroligt smärtpåverkad och snedbelastar hela kroppen. Han har problem i frambenen och höfterna/bakbenen.
 
Man har rätt att reklamera även om man skrivit på avtal om det visar sig att det är fel på varan.
Vet gjorde undersökning och röntgen och kunde se inflammation och egentligen ingenting specifikt. Bara att han är otroligt smärtpåverkad och snedbelastar hela kroppen. Han har problem i frambenen och höfterna/bakbenen.
Jag bara inflikar rent allmänt att trots att man har rätt att reklamera så kan man bli nekad reklamation i en tvist om det anses inte finnas skäl eller bevisen inte räcker till.
Bara rent allmänt alltså, säger inget om just detta fallet.
 
Man har ju som köpare undersökningsplikt och eftersom ni (din man) skrivit på ett besiktningsavtal som är för gammalt så tror jag man då enligt lag godkänt det.

För annars hade ju folk kunnat skriva på olika avtal och sen ändra sig.

Så tror besiktningen inte kommer vara i er fördel.

Får man fråga vad veterinären säger valpen har för fel?
Uppfödare inom SKK har regler att förhålla sig till och en av de reglerna är att man inte får lov att leverera en valp med ett besiktningsintyg som är äldre än 7 dagar. Det finns liksom ingen förmildrande omständighet om man inte följer en sådan enkel regel.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 198
Senast: Ajda
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 044
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 195
Senast: MML
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 303
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp