"Tvprogrammens" behandlign av djur och insekter

Lycanthrope

Trådstartare
Hur kan det vara lagligt okej att behandla djur och insekter som de gör i vissa tvprogram? :mad:

Exempel: Silent Library. Stackars råtta hålls på felaktigt sätt och trycks runt i någons ansikte osv. Ål hälls i mask framför ansikte och tappas på golvet, likaså ramlar en stackars tarantel ner på golvet.

Fear Factor: Större insekter såsom kackerlackor och spindlar osv äts levande, tappas, skadas och lider.

HUR kan det vara okej?
Finns det inga lagar som styr sånt här? Hur får man stopp på skiten??
 
Sv: "Tvprogrammens" behandlign av djur och insekter

Många sänds/spelas in i andra länder och då är det som jag fattat det lagarna i de länderna som gäller.

Minns att tv3s program Ondska (inte om djur nu, men iaf) anmäldes men det fanns inget att göra för att det sänds från England och lagarna är helt annorlunda där.
 
Sv: "Tvprogrammens" behandlign av djur och insekter

Har funderat på detsamma många gåner och blir bedrövad varje gång. Hemskt är det :(
 
Sv: "Tvprogrammens" behandlign av djur och insekter

Verkligen :( :mad:

Men man måste ju kunna pressa kanalerna som visar sån skit, de är ju svenska iaf!?
 
Sv: "Tvprogrammens" behandlign av djur och insekter

Tja, man kan ju alltid låta bli att titta på skiten ;)
Den enda anledningen till att de kan visa sånt i tv är ju just för att folk tittar. Tittarsiffror är hela grejen.
 
Sv: "Tvprogrammens" behandlign av djur och insekter

Jag tittar inte och förstår inte hur folk kan tycka det är roande :(
 
Sv: "Tvprogrammens" behandlign av djur och insekter

Samma här, och det jag inte förstår är varför folk som upprörs av det fortsätter titta :confused: Det blev lite diskussioner på ett annat forum nyligen om Silent Library efter råttan och flera fortsatte kolla. Samma sak var det med det där Robinson-aktiga programmet med kändisar, folk fortsatte titta trots djurplågeriet. Och ja, de var för nedläggning av programmen just för djurplågeriet. Vart tog vettet vägen? :crazy:

Samma sak med folk som inte tittat men börjar titta när djurplågeriet uppmärksammas. Vad är grejen? :confused:
 
Sv: "Tvprogrammens" behandlign av djur och insekter

Jag har länge funderat på samma sak.

Fear Factor framför allt kan ju ha riktigt obehagliga saker. (för djuren alltså) Ett tag fanns det ett svenskt fear factor också vad jag minns.

Och sen var väl även det svenska Fångarna på Fortet inte sådär jätte djurvänligt? Om jag minns rätt, det var väl nåt rabalder om Bert Karlsson och spindlar? Eller var det ormar?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp