twistat bett?

Kaktus_nr_9

Trådstartare
vilken verkan har det? när jag tävlar (western) skulle jag vilja rida på två händer, och hästen lyssnar inte på det tränsbett den har nu, är ett twistat bett något att rekommendera?
 
Verkan är att det gör ont i hästens mun i och med att det blir vassa otrevliga kanter.

Köp lektioner för pengarna i stället!
 
Ja, när/om du kommer upp i lite högre klasser (A & B tävlingar) och när hästen är 6 år eller äldre så måste du rida på stångbett och med en hand. Undantag om du rider Timed events (Roping, pole bending och barrel race).
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 852
Senast: villhöver
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
795
Senast: Linda_A
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 531
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 233
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp