Tycker ni att denna foderstat verkar OK?

Sv: Tycker ni att denna foderstat verkar OK?

puttar lite nu

Förresten, någon som vet hur mycket 1 krafft mått lucern hack väger? Jag vet att det kan skilja himla mycket, men säg att man packar det hårt?
Ska införskaffa en digital våg, men tänkte höra vad ni tror.

enklast blir att mäta i liter. 1kg hackad lusren = 6liter hackad lusren.
 
Sv: Tycker ni att denna foderstat verkar OK?

puttar lite nu

Förresten, någon som vet hur mycket 1 krafft mått lucern hack väger? Jag vet att det kan skilja himla mycket, men säg att man packar det hårt?
Ska införskaffa en digital våg, men tänkte höra vad ni tror.

enklast blir att mäta i liter. 1kg hackad lusern = 6liter hackad lusern.
 
Sv: Tycker ni att denna foderstat verkar OK?

Du måste mena 0.2kg PER 100KG HÄST? För det är många många som ger 0.5-1kg betfor om dagen.
ca 0.2kg ger jag till min lättfödda tjockis för att blanda ut mineralerna i ;) .

Oj, skrev ju helt fel till både dig och "hästfrälst"
*Hjärnsläpp*
Ja, jag menade 0,2 kg betfor/100 kg häst vilket ju "hästfrälst" absolut inte överskred :o Sorry :o
 
Sv: Tycker ni att denna foderstat verkar OK?

Just lucernhack är faktiskt svårt att mäta i liter!

Jag ger 1 kg, och det kan bli allt ifrån 6 till uppemot 10 liter, så just lucernhacket väger jag varje dag.
 
Sv: Tycker ni att denna foderstat verkar OK?

Just lucernhack är faktiskt svårt att mäta i liter!

Jag ger 1 kg, och det kan bli allt ifrån 6 till uppemot 10 liter, så just lucernhacket väger jag varje dag.

nee, det e inte speciellt svårt.. om du läser på säcken står det att 6 liter = 1 kg... ;)
 
Sv: Tycker ni att denna foderstat verkar OK?

Och om du läser mitt svar så ser du att jag kan få rätt stora variationer när jag häller upp det...;)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Var tvungen att byta hö, eftersom min bonde hade slut. Har kämpat som en galning för att få tag i hö här, alla har slut eller så är det...
Svar
12
· Visningar
1 493
Foder & Strö I onsdags var jag med hästen hos veterinären för en rutincheck av tänderna, då visade det sig att hon hade ett stort karieshål i den...
Svar
10
· Visningar
1 215
Senast: remmis
·
Hundhälsa Hittade ingen passande tråd, bara lite löst om foder i en del. Vår ena hund (Dobermann) har uppenbara problem att sätta vinterpäls...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 824
Senast: SusieQ
·
Hästvård Jag och en bekant diskuterade min hästs form idag (rund :D :o). Jag tycker nog att han behöver mer protein medan bekanten tyckte att...
Svar
15
· Visningar
1 750
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Jättehungrig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp