Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Tycker ni att jag ska ge medicin?

C

chanolundsgard

Har frågat vetrinären och har fått slemlösande av henne.. han har snorat och hostat snart två veckor, dock har snoret minskat så det är inte alls mycket längre men han hostar fortfarande.. han hade ingen feber i början därför ville inte min vet. ge pencilin. sen hade han feber 38.9 och sen dess har den sjunkit låg igår på 38.1 så hoppas den är på väg ner nu, vad hade ni gjort? trodde först han fått lite pollenallergi men jag vet inte, han hostar trots han inte ansträngt sig (sprungit i hagen) utan även när han står stilla.. ska jag ringa vet igen och säga att jag vill ha pencilin, han har aldrig fått det innan, är trött på detta hostande, i övrigt är han pigg förutom snor och hosta. han går på bete så har ingenting med stallmiljö och foder att göra. TACKSAM för ALLA svar jag kan få!

Sv: Tycker ni att jag ska ge medicin?

Det låter som någon form av infektion/förkylning.
Min pojke fick det i samband med Cortisonkur och då fick han penicillin och slutade hostade.
Ring veterinären och hör. Hade hostan kommit av pollen eller damm hade jag tyckt du skull ge slemlösande. Och iofs så är det ju inte skadligt att ge, det kan ju hjälpa honom att bli av med slemmet lättare.

Men som sagt, ring vet och fråga!
Lycka till!

Sv: Tycker ni att jag ska ge medicin?

Det kan nog vara bra att han får något slemlösande i alla fall. Ring vetrinären och fråga.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5526 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Kropp&Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
8 609
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
1 406
Hästvård Vänder mig till er här på Buke för att se ifall någon har upplevt nått liknande med sin häst. För att göra en förkortning av vad som har...
2
Svar
29
· Visningar
4 426
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?