Tycker ni att jag ska ge medicin?

C

chanolundsgard

Har frågat vetrinären och har fått slemlösande av henne.. han har snorat och hostat snart två veckor, dock har snoret minskat så det är inte alls mycket längre men han hostar fortfarande.. han hade ingen feber i början därför ville inte min vet. ge pencilin. sen hade han feber 38.9 och sen dess har den sjunkit låg igår på 38.1 så hoppas den är på väg ner nu, vad hade ni gjort? trodde först han fått lite pollenallergi men jag vet inte, han hostar trots han inte ansträngt sig (sprungit i hagen) utan även när han står stilla.. ska jag ringa vet igen och säga att jag vill ha pencilin, han har aldrig fått det innan, är trött på detta hostande, i övrigt är han pigg förutom snor och hosta. han går på bete så har ingenting med stallmiljö och foder att göra. TACKSAM för ALLA svar jag kan få!
 
Sv: Tycker ni att jag ska ge medicin?

Det låter som någon form av infektion/förkylning.
Min pojke fick det i samband med Cortisonkur och då fick han penicillin och slutade hostade.
Ring veterinären och hör. Hade hostan kommit av pollen eller damm hade jag tyckt du skull ge slemlösande. Och iofs så är det ju inte skadligt att ge, det kan ju hjälpa honom att bli av med slemmet lättare.

Men som sagt, ring vet och fråga!
Lycka till!
 
Sv: Tycker ni att jag ska ge medicin?

Det kan nog vara bra att han får något slemlösande i alla fall. Ring vetrinären och fråga.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 400
Senast: Piaff
·
Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
12 761
Hästvård Hej, Är det någon som har erfarenhet av anaplasmos föredetta erlichias fästingsjukdomen? Min häst har fått denna hemska sjukdom. Han...
Svar
18
· Visningar
2 259
Senast: Santoxen
·
Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 308
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp