Tycker ni jag ska ringa direkt?

D

Dizan

Min pålla har en gammal fraktur i v knä (visades på röntgen i tisdags). Hälta + nedsatt böjbarhet + ömhet vid böjning. Tycker ni jag ska ringa försäkringsbolaget för att få ett akut avlivningstillstånd eller ska jag vänta tills skadeanmälan m.m. kommer?? Dom är inte speciellt snabba - har väntat på den i 2dagar nu!
 
Det beror på hur ont hästen har...
Om den linkar runt lite men inte verkar lida sådär värst mycket så kan du nog avvakta, men stapplar den fram och knappt kan gå bör du nog försöka få ta bort den bums...

Försök rannsaka dig själv:
Hade du rekommenderat nödslakt om hästen tillhört någon annan?
Hade du funderat på att hästen lider väldigt om du inte vetat diagnosen?

Sen tror jag ju att veterinären som tittade på hästen när dne röntgades hade sagt ifrån att hästen bör avlivas direkt OM han/hon bedömt att smärtorna hästen har är väldigt svåra.
 
Vänta på papprena du. Dels har ju hästen gått såhär ett bra tag, och verkar ju inte lida direkt mycket av det. Sen, veterinär har sett hästen och om de anser att den ska avlivas akut av djurskyddsskäl så ordnar de det.

tråkigt förresten att det var så illa, jag har funderat lite hur det gått... Men du förstår nu varför jag inte ville sia utan det bara var att vänta tills röntgen, det är så himla svårt med sånt där och kanv ara allt från inget att bry sig om till som i ditt fall väldigt allvarligt =(

*kram*
 
Har faxat in papprerna nu så jag hoppas få svar så snart som möjligt. Även om hon kanske inte har jätte, jätteont känns det jobbigt att veta att det kommer ske... :cry:

Hon står dessutom hos tränare - ska väl ringa honom & fråga ifall hon kan få stå kvar där tills det är dax. Vill inte flytta runt henne i onödan... :(
 

Liknande trådar

Hästvård Känns som att jag har startat tusen trådar om den häst skadan sen i höstas, men nu kör vi igen. Kort bakgrund: Hästen har ett aktivt...
Svar
17
· Visningar
3 902
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Hej! Det är så här att jag alltid tyckt sjukhus är jobbiga, obehag för sprutor, lite socialfobi i sådana situationer. Senaste åren...
2 3
Svar
59
· Visningar
9 617
Senast: Kilauea
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 105
Senast: prallan
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 484
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp