Tygklädd floristtråd, eller vad kan det heta?

Caoimhe

Trådstartare
Jag har hittat några trevliga mönster att virka, men för att få rätt form på verket så behöver jag enligt beskrivningen "cloth-wrapped stem wire," vilket vid googling också dyker upp som cloth stem wire. Hur jag än försöker googla så kan jag inte hitta något motsvarande att köpa i Sverige. Men inte kan det INTE finnas i Sverige? Det måste ju ha ett namn som jag bara inte lyckas lista ut!

Någon som kan leda mig rätt i min vilsna jakt?
 
Jag har hittat några trevliga mönster att virka, men för att få rätt form på verket så behöver jag enligt beskrivningen "cloth-wrapped stem wire," vilket vid googling också dyker upp som cloth stem wire. Hur jag än försöker googla så kan jag inte hitta något motsvarande att köpa i Sverige. Men inte kan det INTE finnas i Sverige? Det måste ju ha ett namn som jag bara inte lyckas lista ut!

Någon som kan leda mig rätt i min vilsna jakt?

Maila Slöjddetaljer och fråga?
 
Maila Slöjddetaljer och fråga?
Jag har frågat på Slöjd-Detaljer, men de hade tyvärr inget liknande och visste inte var man kunde hitta.

Men de två första du länkar till ser bra ut! Tyvärr är det bara papper och inte tyg, men jag behöver båda delarna. ;)

Genom att googla på blomstjälk har jag börjat få lite fler intressanta förslag... Jakten fortsätter...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 094
Senast: dobbis
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 129
Senast: Liten
·
  • Låst
Islandshäst Efter att ha lusläst annonser, kollat uppgifter/färger mm under ett par månaders tid så har jag jag sett en hel del tveksamheter...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
12 933
Senast: Boj
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
24 955
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp