Tyglar för svaga händer

Sv: Tyglar för svaga händer

knyttet skrev:
Min mamma som har fibromyalgi rider en del på mitt kallblodssto. Problemet är att hon har ont i sina händer och har svårt att hålla i tyglarna med vanlig fattning (och dessutom kan hästen bli ganska stark). Jag undrar därför hur personer med reumatiska besvär eller fibromyalgi brukar lösa det där med tyglarna? Har sett i något reportage att en handikappad ryttare ridit med tyglar med "öglor" på, för att få bättre grepp. Vet nån om det finns något sånt att köpa/beställa nånstans, eller är det bara att sätta sadelmakaren hemma i arbete? Nån som har några tips???

//Linda

Min mamma har oxå fybromyalgi hon har ett halvblod på 174 men hon brukar inte ha ont i händerna, hon har verkar i hella kroppen och brukar må dåligt...:(
 
Sv: Tyglar för svaga händer

Jag tror inte att ortopederna kan detta. De ser inte personer med fibromyalgi!
Om någon i sjukvården kan detta, så är det nog arbetsterapeuterna!
 
Sv: Tyglar för svaga händer

Jag tror inte att ortopederna kan detta. De ser inte personer med fibromyalgi!
Om någon i sjukvården kan detta, så är det nog arbetsterapeuterna!
detta är en gammal tråd som startades 2002! problemet är löst.. snälla svara inte på så gamla trådar..
 
Sv: Tyglar för svaga händer

monté tyglar :idea: har ju insydda öglor.. vet att en kompis mamma brukar rida med dom!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 499
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 086
Senast: cassiopeja
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 053
Utrustning Och så ännu en bett-tråd :angel: Har en äldre häst (23) i vårt stall som har varit före detta fälttävlanshäst. Hon har det problemet att...
Svar
2
· Visningar
653
Senast: Suskiv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp