Bukefalos 28 år!

Tyglar och koppel

Kalaspinglan

Trådstartare
Igår när jag var ute och promenerade med lilla kängurun kom jag att tänka på att jag höll kopplet som en tygel i handen, mellan lill- och ringfingret och pekfingret och tummen. Fler som gör som jag? Är alla här förresten hästmänniskor?

Pinglan
 
Sv: Tyglar och koppel

Ja, hästmänniska, dock utan egen.

Vad gäller kopplet så gjorde jag så ett tag (utan att tänka på det), sedan vart hon lite för tung för att hantera med det greppet...
 
Sv: Tyglar och koppel

Kalaspinglan skrev:
Igår när jag var ute och promenerade med lilla kängurun kom jag att tänka på att jag höll kopplet som en tygel i handen, mellan lill- och ringfingret och pekfingret och tummen. Fler som gör som jag? Är alla här förresten hästmänniskor?

Pinglan

Jag håller också så! Är hästmänniska dessutom.
 
Sv: Tyglar och koppel

absålut hästmänniska men lillen är för liten för koppel än .... fast nu när jag tänker på det så kommer jag väl inte hålla så bara för det ....
 
Sv: Tyglar och koppel

Jag är hästmänniska.

Kopplet håller jag oxå så nu när jag tänker efter. Åtminstone när jag går med valpen.. Den stora drar så mkt så jag skulle aldrig klara hålla honom om jag höll så på han.
 
Senast ändrad:
Sv: Tyglar och koppel

Har inte tänkt på det innan, men nu när du frågar, så jovisst håller jag kopplet som en tygel!!

Tror att anledningen är att jag har ett bra grepp (som är väl inarbetat :D ), en bra känsla och jag tycker att jag kan hålla emot lättare, blir starkare.

/Timsetim
 
Sv: Tyglar och koppel

Jag har nog aldrig hållt så.. Trots att jag var hästmänniska i 10 år.

Men jag är väl bättre än er andra på att se skillnad på häst och hund ;)
 
Sv: Tyglar och koppel

Det varierar... Med storhunden som har ett läderkoppel håller jag nog rätt så ofta som i tyglaran (hästmanniska) men lillan som har ett textilkoppel håller jag i ögglan.
 
Sv: Tyglar och koppel

Ja, brukar också göra så, ofta!
(hästmänniska, dock inte egen)
Men tycker att greppet fungerar rätt bra på koppel också!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
621
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 300
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 862
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp