Tyngdtäcke

kamomillo

Trådstartare
Nu behöver jag hjälp!
Min mamma har ett tyngdtäcke, inte så tungt. Tror det är 5 kg.
Men de börjar vara jobbigt att byta påslakan, och hon tycker att bara ett lakan funkar.
Ett med lite glatt yta...
Jag har ingen aning om vilket material hon menar.
När jag letde på nätet hittade jag ett påslakan med dragkedja efter långsidan.
Och ett annat med öglor i hörnen som skulle underlätta.
Finns det någon här som testat, eller som har andra idéer på vad jag skulle kunna hitta på för att hjälpa henne.
Tyvärr är det 40 mil mellan oss, så jag kan inte hjälpa henne varje gång.

* Jenny *
 
Nu behöver jag hjälp!
Min mamma har ett tyngdtäcke, inte så tungt. Tror det är 5 kg.
Men de börjar vara jobbigt att byta påslakan, och hon tycker att bara ett lakan funkar.
Ett med lite glatt yta...
Jag har ingen aning om vilket material hon menar.
När jag letde på nätet hittade jag ett påslakan med dragkedja efter långsidan.
Och ett annat med öglor i hörnen som skulle underlätta.
Finns det någon här som testat, eller som har andra idéer på vad jag skulle kunna hitta på för att hjälpa henne.
Tyvärr är det 40 mil mellan oss, så jag kan inte hjälpa henne varje gång.

* Jenny *
Jag har ett ”fast” påslakan på mitt tyngdtäcke och sedan ett gammalt överlakan mellan mig och täcket (samt uppvikt i överkant så det skyddar även där). När det är tvättdags åker överlakanet bara i tvätten. Några gånger då och då tar jag hjälp att byta påslakanet. Bästa metoden för mig är då att rulla ihop nedifrån, stoppa in hela rullen högst upp i påslakanet och rulla ut det inuti påslakanet. På det sättet behöver jag inte lyfta täcket öht. (Just nu fixar jag inte det där, men det har varit en bra strategi).
 
Jag tycker det är lite bökigt att byta påslakan på tyngdtäcket, men använder samma rullningsmetod som beskrivs ovan. Finns även förklarat på film:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 699
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 643
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Hej kattmänniskor, nu behöver jag verkligen er hjälp! Jag har en kattunge här hemma som är fyra månader gammal. I början gick allt...
Svar
15
· Visningar
1 741
Senast: Heulwen
·
C
Hästmänniskan Jippii! Ny ridbanetråd igen! Hur skulle ni göra med dessa förutsättningar? Ridbanerenovering: Vi har köpt en gård med en ridbana på...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: Cillavan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp