typ kärleksproblem

Madeira

Trådstartare
Jag vet inte riktigt vad jag vill få ut av denna trådstarten, antar att jag bara vill få er syn på saken.
Jag har träffat en kille i snart ett år. Vi är kk och inget annat har varit på tal men vi har inte sex varje gång vi ses.
Nu till saken, vi har träffats 1-4 dagar i veckan under nästan hela tiden men sen två-tre veckor tillbaka har vi inte hörts av så mycket. Jag har frågat en eller två gånger om vi ska ses men då har han inte kunnat. Tidigare har han skrivit någon dag efter om det varit så för att bestämma ny träff men inte i detta fallet. Nu har vi endast setts på söndagar på hans initiativ. När vi ses så är han lika mysig som vanligt men just nu känner jag mig som något som bara passar när han ligger hemma och är bakis. Det känns som han tar mig för givet... Jag vill berätta för honom om mitt missnöje men hur gör jag det? Vad hade ni gjort i situationen? Tagit disskussionen eller gått vidare för det inte är något att lägga energi på ändå? En kompis föreslog att jag skulle låtsas vara upptagen nästa gång han frågar just för att han ska få känna att jag inte alltid är där för honom så fort han vinkar lite ( vilket jag inte är men har varit senaste veckorna) Men jag vet inte, jag är för gammal för att spela spel känner jag.
 
Ge fan i att spela spel! Föreslå något, kan ni inte göra något annat än kalasa på lördag tex.

Det där "ta för givet" är så lömskt. Försöker man vara aktivare så heter det man "är för på" eller liknande. Ni lär ju resonera om hur just ni vill ha er relation, det kan ingen annan lägga sig i, men för att komma dit lär ni prata med varandra.
 
Jag har varit i dina skor. I flera år var jag där så fort han vinkade. Han fick mig att tro att jag inte var värd mer, att jag var så dålig att mig träffade man bara i smyg. Jag önskar verkligen att någon ruskat om mig och talat om för mig att det var honom det var fel på, inte mig. Så nu säger jag det till dig; DU ÄR VÄRD MER. Tillåt aldrig att någon leker med dina känslor.

Ta hand om dig!
 
Nummer ett är väl - Vad vill du? Om du fick bestämma helt fritt, vilken relation skulle ni ha till varandra då, och hur skulle det vara mellan er? När du vet det är det dags att fundera på om det finns någon chans att han skulle vara öppen för att ha en sådan relation, och att ta upp det med honom för att se om vad han vill överensstämmer med det du vill.
Vill han inte samma sak som du är det inget du kan göra för att få honom att vilja detsamma, och är det så att ett wake-up call krävs bör en öppen konversation fungera bättre som det än ett diffust "jag kan inte då" vilket kan betyda många olika saker.
 
Det ligger mycket i det ni skriver och ni har säkert rätt.

Jag skrev till honom för någon vecka sen att om han inte vill ses mer så är det bara att säga det. Bättre att vara ärlig. Då fick jag ett, som jag tolkade det, förvånat svar. Typ "va? Lugna ner dig" dock inget bekräftelse på det motsatta.

Men jag antar att han inte vill ha mig men inte vill släppa mig helt därför ger han lillfingret ibland för att jag inte ska dra.
 
Det ligger mycket i det ni skriver och ni har säkert rätt.

Jag skrev till honom för någon vecka sen att om han inte vill ses mer så är det bara att säga det. Bättre att vara ärlig. Då fick jag ett, som jag tolkade det, förvånat svar. Typ "va? Lugna ner dig" dock inget bekräftelse på det motsatta.

Men jag antar att han inte vill ha mig men inte vill släppa mig helt därför ger han lillfingret ibland för att jag inte ska dra.
Eller så gör han så som alla borde göra, träffar dig när han vill och kan. Du säger själv att ni är kk och inget annat är på tal, då bör väl liggandet ske när båda vill och kan eller menar du att han ska "ställa upp"? Jag förstår inte riktigt vad du förväntar dig?
 
Ja, är det kärleksproblem är det ju en annan sak än KK som kommer i obalans (en vill ha sex oftare).

Så, är det kärleksproblem du har eller vill du ha mer sex?
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 308
Senast: cewe
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: Stefffie
·
Kropp & Själ Jag har ju nyligen genomgått vad som blev en större bukoperation där en (förhoppningsvis) godartad, stor tumör togs bort. Att det rörde...
Svar
12
· Visningar
835
Senast: Ninnurur
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 584
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp