Tyska el engelska ord

M

miamiamia

hej
Kan någon hjälpa mig med några ord på engelska el tyska. jag skall skicka en förklaring på vad som skall rönkas på mina ny hästar.

Framknä
framkota
Hovar
bakknä
Has
bakkota
hovled fram
hovled bak
Vore jätte glad om någon kan hjälpa mig
/M
 
hej
Kan någon hjälpa mig med några ord på engelska el tyska. jag skall skicka en förklaring på vad som skall rönkas på mina ny hästar.

Framknä
framkota
Hovar
bakknä
Has
bakkota
hovled fram
hovled bak
Vore jätte glad om någon kan hjälpa mig
/M

Latin fungerar också bra, det används MYCKEt av veterinärerna över hela världen... Fast här kommer lite av varje... :D

Framknäet heter Carpus på latin.
Kotled heter fetlock joint på engelska, om jag int eminns alldeles fel..
Hov = Hoof på engelska
Bakknä heter stifle joint på engelska
Hasled heter hook joint på engelska
Hovled har jag bestämt för mig heter coffin joint på engelska
 
Nope, det fanns inte med i mina papper...
(och inte fanns någon ledtråd i gamla fakturor från hästkliniken heller - framknäledsinfl heter ju karpalledsinflammation, men det står bara kotledsinflammation där det varit det...)
 
Ring en veterinär och fråga vetja..så du får alla latinska ord plus ev. dom engelska och tyska...Det skulle nog jag ha gjort.
 
Framknä - front knee
framkota - front fetlock
Hovar - hooves
bakknä - hind knees
Has - hock
bakkota - hind fetlock
 
Förlåt, jag glömde halva hästen...bak heter den metatarsophalangea.
 

Liknande trådar

Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 090
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 471
Senast: Dopy
·
Hästvård För att göra en relativt lång historia kort. Var in med häst till klinik hösten-17, halt på alla fyra. Mest h.f och v.b. Hög hälta bak...
Svar
15
· Visningar
2 181
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Är det här ett onödigt/småaktigt/kinkigt mail att skicka till en veterinärklinik? (Bakgrunden är att jag, mycket motvilligt, åkte till...
2
Svar
21
· Visningar
3 211
Senast: domesticus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp