Tyst vattenfontän?

Palermo

Trådstartare
Min katt vill numera enbart dricka rinnande vatten från kranen på handfatet. Det gör att jag är rädd att hon inte dricker tillräckligt, tex när jag sover eller inte är hemma (sammanlagt rätt stor del av dygnet). Jag kan ju inte gärna låta vattnet rinna hela tiden, heller.

Så vi behöver en fontän! Jag är tyvärr väldigt känslig för surrande motorljud och fläktljud och sånt, så jag vill ha tystaste möjliga fontän. Pris är underordnat.

Har ni några tips på TYSTA fontäner till mig?

Min katt vill numera enbart dricka rinnande vatten från kranen på handfatet. Det gör att jag är rädd att hon inte dricker tillräckligt, tex när jag sover eller inte är hemma (sammanlagt rätt stor del av dygnet). Jag kan ju inte gärna låta vattnet rinna hela tiden, heller.

Så vi behöver en fontän! Jag är tyvärr väldigt känslig för surrande motorljud och fläktljud och sånt, så jag vill ha tystaste möjliga fontän. Pris är underordnat.

Jag har ingen själv men flera på Buke har den här: https://miaustore.com/se/

Den ska vara tyst samt att det går att köpa den med en rörelsesensor också.

Rörelsedetektor låter faktiskt toppen! Har din det, @KesoNeso ?

Nej, jag valde utan det. Kände inte behov av det.
Jag hör i princip inget annat än vattnets porlande så den är verkligen tyst jämfört med övriga jag haft. Och så slipper man filter, det spar också pengar.
Dock kanske den behöver diskas något oftare men eftersom den går att köra i diskmaskin är det inget problem. Bara pumpen som behöver rengöras för hand.

Rörelsedetektor låter faktiskt toppen! Har din det, @KesoNeso ?

Jag har en med rörelsedetektor. Fungerar perfekt! Inget ljud öht om katten eller jag inte går förbi, och särskilt när man har hög vattennivå så hörs det i princip inte alls. Man kan också köpa till ett litet filter man sätter på motorn. Det enda problemet är att den är i keramik och tung som en klump och eftersom jag inte har diskmaskin måste den diskas för hand. Man får också vara försiktig både när man tar isär och sätter ihop den. Sedan kan man köpa diverse reservdelar också, vilket är bra när min pump slutade fungera för några år sedan och garantin gått ut ett antal år innan.

Och sist men inte minst är den faktiskt snygg

Jag har en sån här i sand/grädde och den har hängt med i snart tio år

1760269208008.webp

Jag har en med rörelsedetektor. Fungerar perfekt! Inget ljud öht om katten eller jag inte går förbi, och särskilt när man har hög vattennivå så hörs det i princip inte alls. Man kan också köpa till ett litet filter man sätter på motorn. Det enda problemet är att den är i keramik och tung som en klump och eftersom jag inte har diskmaskin måste den diskas för hand. Man får också vara försiktig både när man tar isär och sätter ihop den. Sedan kan man köpa diverse reservdelar också, vilket är bra när min pump slutade fungera för några år sedan och garantin gått ut ett antal år innan.

Och sist men inte minst är den faktiskt snygg

Jag har en sån här i sand/grädde och den har hängt med i snart tio år

Visa bifogad fil 175511
Jag tycker att den rödaktiga ser riktigt snygg ut! Keramik är ju ett trevligt material också.

Jag har Petsafe Seaside eftersom jag varken klarat av ljudet av porlande vatten eller ljudet av en pump. Den är helt tyst så länge det inte är för lite vatten.

Rostfritt stål, enkel att göra den. Förhållandevis billiga filter.

Vi har två vattenfontäner, varav en är Catit PIXI. Skulle säga att den är helt tyst, varken motorn låter speciellt mycket eller att det porlar. Är väl inte den snyggaste inredningsdetaljen men katterna gillar den. ;)

Vi har två vattenfontäner, varav en är Catit PIXI. Skulle säga att den är helt tyst, varken motorn låter speciellt mycket eller att det porlar. Är väl inte den snyggaste inredningsdetaljen men katterna gillar den. ;)
Snyggheten är inte viktig, bara ett litet plus. Ska kolla, tack!

Jag har en drinkwell 360 till mina två. Den är väldigt stor men hörs ingenting.
Alldeles för stor egentligen (3,8 l tror jag de va) men katterna är nöjda.

Liknande trådar

• Vattenfontän
  • Att lämna i smyg
  • Katt njursvikt - njurfoder + blötmat?
  • Att uppfostra ett barn

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Låt katten vara katt - foder

Hästrelaterat