U-balk / U-profil till boxvägg?

skiesabove

Trådstartare
I min naiva enfald så trodde jag att det var något som skulle finnas på min byggbutik. Men icket.

Så jag googlade, och gick bet. Och jag är rätt bra på att googla.

Finns det inga sådana att köpa?

Jag kan få mina träbalkar urfasade av pappa om jag vill, men helst vill jag faktiskt ha en u-profil så att man enkelt kan byta ut gnagda plank eller öppna upp utrymmet vid behov.

Finns det någon som vet om man kan få tag på hållbara u-järn u-profil u-balk sidoprofil eller vad dom nu kan heta?
 
Jag köpte U-balk till boxväggar hos en lokal stålhandel (dvs inte byggbutik, eller ens en butik, utan någon som jobbar med stålvaror). De säljer troligtvis inte särskilt mycket normalt sett till privatperson, men jag slängde iväg ett mail och frågade om de kunde fixa det jag ville ha (vilket de kunde)
 
Bauhaus och Hornbach har i aluminium, skulle det kunna funka?
Ja jag såg det, och funderar på det. Men håller det?

Det är skötselbox/sjukbox, så inget som ska hålla för dagligt bruk, men det behöver ju ändå tåla en spark eller två.

Men jag ska ringa runt till firmor som säljer plåtgrejer i mitt område :)! Har även satt en kompis som svetsar ibland, på uppdraget att klura vars vi får tag på det.

Eller så får det bli att fräsa ut en kanal i stolparna, har rejäla hörnstolpar så det är fullt möjligt.
 
Jag vet inte var du bor, men jag skulle också rekommendera den närmaste typ stål/metallhandeln, jag var just i kontakt med min lokala sådana om U-balkar och de hade olika mått, kunde skära upp i rätt längder etc. Men det var i Uppsala, så kanske lite enklare att hitta där än på mindre orter.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp