"This American Life asked Sara Bareilles to imagine what President Obama might be thinking about the 2016 election and Donald Trump, but can’t say publicly. Leslie Odom Jr. performs the song."

Från 2016, men värd att lyssna på ändå :heart
 
Nu har ju Ruth B Ginsburg fått levercancer igen, vad händer när hon dör undrar jag. Jag känner att det som gör att USA inte är en diktatur än, är väl att deras domstolar fortfarande fungerar, att de måste följa lagen och inte följer presidentens nycker.
 
Nu har ju Ruth B Ginsburg fått levercancer igen, vad händer när hon dör undrar jag. Jag känner att det som gör att USA inte är en diktatur än, är väl att deras domstolar fortfarande fungerar, att de måste följa lagen och inte följer presidentens nycker.

Med storsta sannorlikhet klarar hon sig forbi January ... Om inte hoppas vi att demokraterna tar samma attityd som republikanerna under sista Obama aret ... och inte slapper igenom en Republikansk judge.

Har ni sett vad som hander i Portland Oregon?
 
Med storsta sannorlikhet klarar hon sig forbi January ... Om inte hoppas vi att demokraterna tar samma attityd som republikanerna under sista Obama aret ... och inte slapper igenom en Republikansk judge.

Har ni sett vad som hander i Portland Oregon?

Homeland Security har blivit galna och tror att antifa terrorister aka obeväpnade BLM demonstranter ska attackera US air force med SAM/GTMAM/ SAGW? Eller att feds utan identifikation tvingar in demonstranter i bilar utan registreringsnummer och för bort dem till okänd plats för förhör och sedan bara släpper dem? Eller använder tårgas och 'inte dödlig' ammunition när de skjuter mot demonstranterna, eller slår in tänderna på en demonstrant?

Så många val.


D4920819-F164-4B39-A620-0F49AE51109E.jpeg
 
Visst ja. Det ar alltsa "border patrol" som leder alla tillslag i Portland (medan Oregon's Governor och Portland's Mayor skriker pa Trump att dra tillbaka alla Federala officers).
Oregon har alltsa inte nagon grans mot Kanada.

Nu har USA en lag som sager att Border Patrol kan involvera sig i arenden 100 miles (160 km) fran gransen. Gransen till Canada ligger 313 miles (504 km) fran Portland, alltsa inte alls innom det avstand som kravs for att agera har. Daremot har Oregon en kustlinje. Vi har inga hamnar eller pa nagot satt anrattningar for att ta emot annat an sma batar ... men vi har en kust, sa det raknas.
 
Visst ja. Det ar alltsa "border patrol" som leder alla tillslag i Portland (medan Oregon's Governor och Portland's Mayor skriker pa Trump att dra tillbaka alla Federala officers).
Oregon har alltsa inte nagon grans mot Kanada.

Nu har USA en lag som sager att Border Patrol kan involvera sig i arenden 100 miles (160 km) fran gransen. Gransen till Canada ligger 313 miles (504 km) fran Portland, alltsa inte alls innom det avstand som kravs for att agera har. Daremot har Oregon en kustlinje. Vi har inga hamnar eller pa nagot satt anrattningar for att ta emot annat an sma batar ... men vi har en kust, sa det raknas.

Jag fattar inte vad han tror han kommer att tjäna på det... för visst är väl Oregon i huvudsak en liberal delstat? Det gör ju bara att befintliga demokrater stärks ännu mer och de som är på "gärdesgården" blir mer motiverade att rösta på en demokratisk kandidat. Det verkar ju som att ingen i Oregon vill ha federala styrkor där...
 
Jag fattar inte vad han tror han kommer att tjäna på det... för visst är väl Oregon i huvudsak en liberal delstat? Det gör ju bara att befintliga demokrater stärks ännu mer och de som är på "gärdesgården" blir mer motiverade att rösta på en demokratisk kandidat. Det verkar ju som att ingen i Oregon vill ha federala styrkor där...

Yes, Oregon ar super demokratiskt. Han forsoker inte overtyga nya valjare, han talar fortfarande till sin "bas" och visar dem hur "unruly" var demokratiska stat ar och hur val han haller pa "law and order".

Trump har valdigt svart, ser det ut som, att sadla om till ny taktik som kanske fungerar battre ... Jag haller just pa att lasa Mary Trump's bok och da blir det mycket klarare hur last han ar ... och varfor.
 
Jag fattar inte vad han tror han kommer att tjäna på det... för visst är väl Oregon i huvudsak en liberal delstat? Det gör ju bara att befintliga demokrater stärks ännu mer och de som är på "gärdesgården" blir mer motiverade att rösta på en demokratisk kandidat. Det verkar ju som att ingen i Oregon vill ha federala styrkor där...
Det handlar väl om att skrämma Demokraterna, så att de inte vågar rösta.
 
Det handlar väl om att skrämma Demokraterna, så att de inte vågar rösta.

Inte alls ... Det handlar om att visa "basen" att Trump haller pa "lag och ordning" och handlar med styrka nar demokraterna "misskoter sig". Har i Oregon har han inte en chanse att vinna nagra roster i alla handelser, sa har kan han ga hur hart som helst och hoppas att hans "bas" i ovriga stater ser hur "bra" han skoter "Lag och Ordning".
 
Tydligen minskar Trumps stöd bland +65 som utgör en betydande del av Florida. Kanske inte så underligt med tanke på att han i princip sagt att de får klara sig själva. Om Florida mot all förmodan skulle bli blått är Trump rökt. Men som någon påpekade nu när tidigare säkra delstater visar ökande stöd från Biden tvingas Trump att spendera mer pengar och resurser där vilket innebär att det finns mindre kvar för 'swing' delstaterna. Och sedan blir det intressant när GOP senatorer/representatives kommer få panik att Trump ska dra dem med sig och börjar distansera sig. Har för mig att det är 30 st som också står inför omval?

Vet inte om någon såg den bisarra intervjun Trump gjorde med Chris Wallace?

 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp