UÄÄÄÄKKKK!!!

B

**BORTTAGEN**

Kissen kom och spann i min säng alldeles nyss. Mysigt, tänkte jag, men när jag började klia honom så hittade jag en fästing under halsen på honom!! :crazy: :crazy:
Vi brukar ju inte ha fästingar här uppe, men det måste ju vara en fästing han har! Den är rätt stor, vit, liksom platt/oval. Nu tänker jag inte börja joxa med det mitt i natten, men hur tusan får man bort det äcklet??? :crazy:

Nirak
 
Fästingbor5agare annars brukar det funka att nypa om och vrida bort elakingen. Se bara till så att du får med dig hela fästingen huvud och allt. Själv har jag en stor stark kerl som brukar nypa bort alla fästingar. Hoppas du får bort otäckingen
 
Nej, nej, nej inte vrida!

Ta bara tag med naglarna under fästingens kropp så nära kattens skinn som möjligt och dra rakt ut.

Lycka till :)
 
Jag brukar göra ett snabbt vrid-ryck, med naglarna så nära kisse-skinnet som möjligt. Funkar varje gång.. :cool:
 
Dra bestämt och hårt bort färstingen, nyp tag i den mellan naglarna. Pressa inte på kroppen bara. Inte hela världen om någon del av den blir kvar, den trillar bort senare.
 
Har du en bra pincett är det enklare än att försöka ta med naglarna. Greppa så nära huvudet som möjligt och försök att inte klämma ihop kroppen på den, dra sedan bara rakt ut så släpper den, men man kan få dra ganska hårt ibland!

Urk, äckliga odjur! :crazy:
 
TA en pincett eller den modernare stilen med en fästingplockare.
Vi tar alltid bort katternas fästingar med en pincett. Jag tycker det är det bästa sättet för då kan man verkligen ta tag precis under den och inte riskera att den spräcks eller att något blir kvar där i.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 643
Senast: Kaching
·
  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 364
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Coras star
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp