Bukefalos 28 år!

udda blandningar?

N

Naggur

Ni med blandraser, har ni en hund med lite udda blandning?

Min blandis e inge konstig, amstaff/pitbull.

Men dagishunden är tax/dalmatiner/nakenhund. Tjuvparning.

lägger inte ut nån bild eftersom de inte är min hund. men de får gärna ni göra=)
 
Sv: udda blandningar?

Min Felicia är en blandning mellan Rottweiler/Pitbull/Karelsk Björnhund/Samojed
 
Sv: udda blandningar?

har inte en egen blandras men en bekant har haft en som var blanding mellan långhårig collie samt tax, behöver jag påpeka att den hunden hade väldigt mycket fysiska problem?:crazy:
 
Sv: udda blandningar?

Min är.. schäfer/Labrador/rottweiler/stövare.
udda blandning men en underbar liten hund..:love: :love:

Bild031.jpg


llllll.jpg


Bild016.jpg


Bild061.jpg
 
Sv: udda blandningar?

Har en golden/stövare/gråhund. Det är dryga 6%vardera av gråhund och stövare och resten golden. De flesta tror det är en smaal och högbent jaktlabbe :smirk:
 
Sv: udda blandningar?

Har för mig att någon här på Buke hade läst en annons om en schäfer/chihuahua blandning. Det verkar ju minst sagt vara konstig blndning!! För det första undrar jag hur stackaren ser ut....och för det andra hoppas man att tiken är schäfer...! :eek:
 
Sv: udda blandningar?

haha ja den va lite udda faktiskt. å jag hoppas åxå att tiken va schäfer!

Tycker de e lite läskigt hur folk vågar ta stora hannar till sina tikar.

På ett ställe jag hade hästen förut dog flera av deras avelsston för att deras hingst hade så stort huvud. så när fölen skulle ut så fastnade dom, och både ston och fö dog. hur man kan fortsätta att använda den hingsten kan jag inte förstå:(
 
Sv: udda blandningar?

Våran lilltjej är ju amstaff/amstaff-apbt, vilket inte är ovanligt, och ej heller konstigt tycker jag, då det är snarrika raser.
En av våra grannar har dock en doberman/rottis/dalmatiner/golden blandning :crazy:
 
Sv: udda blandningar?

Pappas sambo berättade att hennes vän tidigare hade en rottweiler/taxkorsning. Hon sa att det såg ut som en långbent tax. Tydligen hade den varit en jätteduktig jakthund.
 
Sv: udda blandningar?

På ett ställe jag hade hästen förut dog flera av deras avelsston för att deras hingst hade så stort huvud. så när fölen skulle ut så fastnade dom, och både ston och fö dog.(
Alltså, hästar och hundar är ju lite olika. Man kan betäcka en b-ponny med en shirehingst utan problem, då fölet i magen bara växer till hur stor plats det finns. Däremot brukar de växa om stoet när de väl är ute och ibland får de stå på knär för att dia. Men det är inga ston som spricker för att fölet var för stort inuti.
Med människor är det ju så att fostret växer och växer, om en kvinna går 14 dagar över tiden har barnet vuxit i 14 dagar till = stor bebis. Men hos hästar som går över tiden så går fölet ner i vikt! Föl som är födda senare än planerat är oftast smala och tunna och har mycket hår.
Du ska nog ta det där med hingstens huvud med en nypa salt.

Hundar däremot är det en annan grej med. Där växer valparna oavsett hur stor tiken är, vilket kan medföra en hel del problem.
 
Sv: udda blandningar?

det har varit värsta hallået om de i tidningar å allt för att veterinären inte gjorde rätt osv. pga hans slarv så dog första stot. och ja, fölet va för stort för att komma ut.

det har granskats ordentligt...
 
Sv: udda blandningar?

fölet va för stort för att komma ut.

det har granskats ordentligt...
Det går ju emot vad vi lärt oss upp till denna dagen i så fall??!! Ävem på veterinärutbildningen lär man sej att fölen inte växer sej större än vad de finns plats till.
 
Sv: udda blandningar?

Jag har sett en väldans massa konstiga annonser på Blocket, bl a drever/rottweiler och tax/dalmatiner.

Usch, man blir ju bara ledsen och arg när man ser sånt. :mad:
 
Sv: udda blandningar?

Hittade presis en blandning siberian husky/riesen/schäfer på Blocket. Varför blandar man så...:cry:
 
Sv: udda blandningar?

den här tråden är bara till för att visa/berätta om sina blandrashundar.

Ingen diskution för och emot blandrasavel tack!
 
Sv: udda blandningar?

De här va några år sedan och veterinären tillkallades för att stot inte fick ut fölet. det konstaterades att fölet var för stort och dom bestämde att dm skulle såga fölet i bitar och plocka ut. veterinären sågade av en hov och en bit av mulen. pga detta så dog stot. Händelsen anmäldes och så.
 
Sv: udda blandningar?

De här va några år sedan och veterinären tillkallades för att stot inte fick ut fölet. det konstaterades att fölet var för stort och dom bestämde att dm skulle såga fölet i bitar och plocka ut. veterinären sågade av en hov och en bit av mulen. pga detta så dog stot. Händelsen anmäldes och så.

... Och det skulle hjälpa att såga av en hov och liten bit av mulen :crazy:

Nja mycket tveksam, när var detta och vart i landet ?
 
Sv: udda blandningar?

Visst förekommer det att föl är för stora för att komma ut men hästar har vida fostervägar så det är ovanligt. För lång dräktighet kan leda till för stora foster även på häst.
Men att betäcka ett litet sto med en hingst av större ras ger normalt inga problen där anpassar sig fölet.
PL
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 878
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 608
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 406
Senast: Praefatio
·
L
Övr. Hund Har nån här nåt tips om man har en vuxen hund som är dum mot valpar? Alltså typ att den försöker an falla och är ARG inte bara lite sur...
2
Svar
20
· Visningar
2 566
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp