Bukefalos 28 år!

Udda fråga, va vet jag =/

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

H0N3Y

Hmm.. jo, jag vet inte om det har med graviditeten att göra.
Men jag har aldrig kännt såhär. . . . Det handlar om "musen".
*Tsss*. . ibland när jag reser mig upp gör det ont på själva
(Vet inte ens va det kan heta). . bullen. . *HAHA* va fult
det låter. Men där ovanför själva musen. . själva "kullen" upp
mot magen. Det spänner där & känns jätte obehagligt ibland.

Nån som kan ha nån aning om vad de kan vara ? :confused: Känns väldans obekvämt oxå. . sen undrar jag oxå om det är "farligt" att lägga på sig vatten ?
 
Sv: Udda fråga, va vet jag =/

Foglossning.
Platsen heter blygden eller blygdbenet.
Det som gör ont är symfysen som delar sig.
 
Sv: Udda fråga, va vet jag =/

Menar du att det är foglossning... ?

Vad är symfysen lr va d hette?
 
Sv: Udda fråga, va vet jag =/

Mh.. blir alltså så när man är gravid ?

Tips på hur man kan lindra ?
 
Sv: Udda fråga, va vet jag =/

Undvik rörelser som du gör med "ett ben i taget", t.ex gå i trappor, dammsuga (!) och annat skoj.
 
Sv: Udda fråga, va vet jag =/

Okej... sånt som hör till alltså. Va drygt :mad:
 
Sv: Udda fråga, va vet jag =/

Ta det lugnt, det är bara början... Jag hade bättre och sämre dagar. En bra dag fick jag för mig att jag skulle löshoppa min häst. Du kan ju tänka dig vilka påfrestningar det blir när man kastar sig fram och tillbaka som man kan göra då. Kom hem och la mig på soffan, ensam hemma. Fick ont som f-n, men var tvungen att gå upp. Kommer 3 steg, står mitt på vardagsrumsgolvet och kommer ingenstans och har så ont så jag liksom inte kan stå, sitta, ligga, röra mig eller nåt, helt otroligt vidrigt! Sen insåg jag att det var läge att ta det lugnt även på "bra" dagar.
 
Sv: Udda fråga, va vet jag =/

Okej ! Kanske är bäst att ta de lugnt dah.

Känner av det idag, har cyklat 2 km ... *mh*
 
Sv: Udda fråga, va vet jag =/

Alltså, är det där foglossning även för mig? Jag känner det ibland som om jag skulle ha ett blåmärke just där. Men det gör inte speciellt ont i övrigt (inte smärtsamt alls skulle jag vilja säga). Jag känner inget när jag går, står, håller på med hästen eller överhuvudtaget rör mig. Det är bara det att det känns som ett blåmärke, ibland. Jag tycker mest det är ett lite lustigt fenomen (för min del alltså), inget som varken blir bättre eller sämre med tiden, bara den där "blåmärkeskänslan".
 
Sv: Udda fråga, va vet jag =/

Det är olika vad man kan göra. Cykla funkade jättebra för mig långt in i andra graviditeten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 561
Senast: Lisa2014
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
866
Senast: cassiopeja
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
36 503
Senast: Lobelia
·
M
Träning har två problem som ja tänker ta upp här... Det första, som alla mina tränare hittills har sagt åt mig, jag sitter snett. Mm, jag...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp