Udda namn på gamla

annie_cool

Trådstartare
Udda men vackra namn på de gammla som jag vet tycker är fina.



Ingeborg
Ingela
Inger
Ingemar
Swea
Saga
Sven
Sten
Stefan
Agda
Ancy


De är de som jag Kommer på men viöka tycker ni om? Har säkert glömt flera.
 
Udda men vackra namn på de gammla som jag vet tycker är fina.



Ingeborg
Ingela
Inger
Ingemar
Swea
Saga
Sven
Sten
Stefan
Agda
Ancy


De är de som jag Kommer på men viöka tycker ni om? Har säkert glömt flera.

Saga är ju poppis och det har det varit i rätt många år nu, övriga namn är inte vanliga. Agda är väl inte så tokigt men stackars lilla tjej som hela tiden får höra Cornelis mest kända visa... så därför är det nog bäst att det namnet får bli förbehållet djur. Jag har en moster som heter Edit men det finns ju ett toapapper som heter så och därför är det ju nästan lika illa... Men här får du några namn som tanter jag kände då jag var barn hade. Nu har några av mina höns de namnen. Min pappa hette Sven men för övrigt tycker jag inte det var så många fina killnamn i den generationen. (Han var född 1922). Namn med frid i - Sannfrid, Sigfrid... är fina för vi tänker på frid o fred. Torsten är ett vanligt namn på gamla gubbar och jag vet en kille som är ca 35 nu som hette så då han växte upp men han kallades torsken och det var ju inte så kul... än om han inte direkt var utanför och mobbad. Därför bytte han namn då han fyllt 18 år.

Elsie
Deri (kortform av Desideria)
Judith
Ottilia
Gulli (hette kanske Görli men jag vet inte)
Märta
 
Udda men vackra namn på de gammla som jag vet tycker är fina.



Ingeborg
Ingela
Inger
Ingemar
Swea
Saga
Sven
Sten
Stefan
Agda
Ancy


De är de som jag Kommer på men viöka tycker ni om? Har säkert glömt flera.

...och här syns det väldigt tydligt att vi är av olika generationer!
Ingela och Stefan tycker jag är "normala" och ganska vanliga namn.
Saga är ju jättevanligt på barn, Agda tror jag har haft något av en renässans.

Själv gillar jag Astrid, som du inte har med på din lista (jag gissar att det beror på att Astrid verkligen fått en renässans och är vanligt hos små barn men för mig är det gamla människor som heter Astrid)
 
Saga är ju poppis och det har det varit i rätt många år nu, övriga namn är inte vanliga. Agda är väl inte så tokigt men stackars lilla tjej som hela tiden får höra Cornelis mest kända visa... så därför är det nog bäst att det namnet får bli förbehållet djur. Jag har en moster som heter Edit men det finns ju ett toapapper som heter så och därför är det ju nästan lika illa... Men här får du några namn som tanter jag kände då jag var barn hade. Nu har några av mina höns de namnen. Min pappa hette Sven men för övrigt tycker jag inte det var så många fina killnamn i den generationen. (Han var född 1922). Namn med frid i - Sannfrid, Sigfrid... är fina för vi tänker på frid o fred. Torsten är ett vanligt namn på gamla gubbar och jag vet en kille som är ca 35 nu som hette så då han växte upp men han kallades torsken och det var ju inte så kul... än om han inte direkt var utanför och mobbad. Därför bytte han namn då han fyllt 18 år.

Elsie
Deri (kortform av Desideria)
Judith
Ottilia
Gulli (hette kanske Görli men jag vet inte)
Märta

toapapperet heter Edet. Efter Lilla Edet där det tillverkas.
 
Ingeborg! :D

Udda men vackra namn på de gammla som jag vet tycker är fina.



Ingeborg
Ingela
Inger
Ingemar
Swea
Saga
Sven
Sten
Stefan
Agda
Ancy


De är de som jag Kommer på men viöka tycker ni om? Har säkert glömt flera.
Ingeborg!
Skulle lätt döpa om mig till det om jag fick byta namn en gång till.. :rofl::D
Min farmor heter Silva, det tycker jag är så fint, hon heter Gurli i mellannamn också tror jag. Ellen heter mormor...
 
Min son heter Frank i andra namn. Det mottogs svalt i släkten men jag tycker det är ascoolt (det gör han med för övrigt) :p
 
Jag ar tillrackligt gammal for att kanna igen de flesta moderna Svenska barnnamn som gammla. Namn som mina mor och farforaldrars generation hade.

Ellen, Ada, Ingeborg, Klara, Emelia, Agda, Albert, Emil, (varfor minns jag mest kvinnor?:p)

I min mamma's generation fanns manga Märta, Ragnhild, Ingrid, Edit, Bodil, Britta, Astrid, Sture, Nils, Sven, Kåre, eller Ingvar.

I min generation ar det manga Margareta, Ulla, Karin, Lena, Birgitta, Kjell, Johan, och Bengt.

Mina foraldrar gav mig namnet Elaine och valde att uttala det pa Engelska. INGEN hette Elaine, eller hade hort talas om det namnet nar jag var liten och ALLA tyckte det var det underligaste uttal de nagonsin hort talas om ... och jag ALSKADE mitt namn. Det gjorde mig unik. Jag behovde alldrig verifiera vem jag var med mitt efternamn i skolan, om nagon sa Elaine sa var det mig de menade. :p

En tjej jag kanner gav sin lilla (nu ett ar) namnet Ada-Mae och en annan liten heter Emma-sue ... och jag avgudar bada namnen.:love:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 342
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
864
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 596
Kropp & Själ Har funderat ett tag på att byta tilltalsnamn, har ett vanligt tråkigt idag. Min familj och närmsta vänner lär fortsätta kalla mig det...
2
Svar
22
· Visningar
4 092
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp