UELN nummer vid tillägsregistrering?

valegro

Trådstartare
Jag ska tillägsregistrera min connemara i Sverige och då ska man fylla i UELN nummer i ansökan. Men jag vet inte om det är chipnumret eller vad det är?tacksam för svar.
 
Jag ska tillägsregistrera min connemara i Sverige och då ska man fylla i UELN nummer i ansökan. Men jag vet inte om det är chipnumret eller vad det är?tacksam för svar.
Nej, det är inte samma som chipnumret. Det borde finnas ett nummer någonstans i passet som heter UELN. UELN kan beskrivas som ett europeiskt registreringsnummer som hästen behåller hela livet, parallellt med nationella registreringsnummer. Hittar du inget sånt kan du nog hoppa över det, eftersom passet ändå ska skickas in till avelsorganisationen vid tilläggsregistrering.
 
Så här ser det ut i passet så då borde det vara det översta numret.
 

Bifogade filer

  • 08425362-8772-4339-8F4B-E30232BD57CC.jpeg
    08425362-8772-4339-8F4B-E30232BD57CC.jpeg
    172,8 KB · Visningar: 44

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Sitter och ska fylla i blankett för att tilläggsregistrera en häst i SWB. Han är BWP. So far, so good. Vad tusan är hästens...
Svar
4
· Visningar
942
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
219
Senast: Ponylove
·
Anläggning Jag ska bygga några boxar i min ladugård, men har fastnat i ansökan om förpröving. Dels är jag frustrerad över att jag behöver ansöka om...
Svar
17
· Visningar
1 088
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
980

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp