UGL utveckling grupp ledare

Smulu

Trådstartare
Jag har gått och vunnit kursavgiften för en sådan utbildning. Fem dar är den på.

Tillkommer kostnad för kost och logi a ca 11000 kr + resan dit ca 2000.

Så jag undrar om dét är någon här som gått en sådan utbildning och vet om det är något bra?

Jag är idag arbetslös, så det skulle svida rätt rejält i plånboken och därför vore det bra att få lite in put. Den kanske t o m skulle räknas som en merit i CV?

Till saken hör även att kursen går på Engelska som jag förståss kan använda både i tal och skrift, dock ej flytande.
 
Sv: UGL utveckling grupp ledare

Jag har gått den, på svenska. Ingår i läkarutbildningen i Umeå.

Jag tycker jag har haft nytta av kursen både personligt och på jobbet, och den kan säkert räknas som meriterande, det är ju en välkänd utbildning.
Kursen i sig var väldigt intensiv och rätt påfrestande, men, som sagt, för mig var det lärorikt och nyttigt. (Likaså för de flesta av de jag gick den med, vi var väl 70-80st, och kanske 10 som tyckte det var värdelöst)
 
Sv: UGL utveckling grupp ledare

Det är en bra grundläggande ledarutbildning. Om du är hyfsat ny som chef är det en nyttig utbildning.
 
Sv: UGL utveckling grupp ledare

Men måste man bo och äta 5-stjärnigt? Måste ju finnas billigare boendealternativ?

Man kan ju tycka det... Men kursgård några mil från Södertälje o aktiviteter på kvällen... Så jag fick tacka nej. Men frågade om jag kan ge bort platsen. Vem vet det kan ju finnas nån som bor närmare som kan gå :)
 
Sv: UGL utveckling grupp ledare

Hur vann du den kursen?

Det låter rätt märkligt att lotta ut . en kurs som sedan kostar 11000 att delta på..
 
Sv: UGL utveckling grupp ledare

Hur vann du den kursen?

Det låter rätt märkligt att lotta ut . en kurs som sedan kostar 11000 att delta på..

Första pris var både kurs och boende och andra pris var bara kurs.

Vann den på en mässa i Malmö förra veckan. Som vände sig till bland annat studenter.

Ja jag blev väldigt förvånad när de skulle ha så mycket pengar.
 
Sv: UGL utveckling grupp ledare

Man kan ju tycka det... Men kursgård några mil från Södertälje o aktiviteter på kvällen... Så jag fick tacka nej. Men frågade om jag kan ge bort platsen. Vem vet det kan ju finnas nån som bor närmare som kan gå :)

såklart kunde man inte ge bort sin plats...
 
Sv: UGL utveckling grupp ledare

Har gått kursen för 9 år sedan men då jag är en del av Hemvärnet så har Försvarsmakten betalt den åt mig
Mycket intressant kurs
 
Sv: UGL utveckling grupp ledare

Man kan ju tycka det... Men kursgård några mil från Södertälje o aktiviteter på kvällen... Så jag fick tacka nej. Men frågade om jag kan ge bort platsen. Vem vet det kan ju finnas nån som bor närmare som kan gå :)

Men var det ett KRAV att bo på kursgården? Annars är det ju bara att boka annat boende.
 
Sv: UGL utveckling grupp ledare

Man kan ju tycka det... Men kursgård några mil från Södertälje o aktiviteter på kvällen... Så jag fick tacka nej. Men frågade om jag kan ge bort platsen. Vem vet det kan ju finnas nån som bor närmare som kan gå :)

el så kan du slafa hos mig å bara investera i ett SL-kort.....
 
Sv: UGL utveckling grupp ledare

Men var det ett KRAV att bo på kursgården? Annars är det ju bara att boka annat boende.

Jag har gått en UGL kurs i jobbet, intressant, men mentalt ganska så jobbigt. Kursen kommer från försvaret, och det ska vara en grupp för varandra människor som under kursens gång ska vara så isolerade från övriga intryck som möjligt. Gruppens utveckling är stadievis och gruppen kan komma att passera olika stadier under sin utveckling eller "fastna" i någon under sin existens. Därför får man inte bo på annat ställe än där kursen hålls.

Jag hade dock inte betalat för att gå kursen själv, arbetsgivaren brukar stå för kursen inkl. boendet när man är på en position i företaget där man kan ha mycket nytta av den.
 
Sv: UGL utveckling grupp ledare

Ja, det är en del av kurskonceptet att man bor tillsammans.

Synd att de lägger en sån kurs på ett så onormalt dyrt ställe då. Ett vanligt Scandic får man för 400 kr huvudet om man delar rum, 400 x 5: 2000, och då ingår frukost. Middagen brukar gå på runt hundringen och samma för lunchen. 200 x 4: 800.
Vips kostar det 2800 kr istället för 11000.
 
Sv: UGL utveckling grupp ledare

Synd att de lägger en sån kurs på ett så onormalt dyrt ställe då. Ett vanligt Scandic får man för 400 kr huvudet om man delar rum, 400 x 5: 2000, och då ingår frukost. Middagen brukar gå på runt hundringen och samma för lunchen. 200 x 4: 800.
Vips kostar det 2800 kr istället för 11000.

Det var ungefär den storleksordningen på kostnad jag tänkte mig för boende o mat.
 
Sv: UGL utveckling grupp ledare

Jo men de har behov av att hålla till på lite mindre kursgårdar där det inte väller av folk. Som någon annan sa så är det en mentalt jobbig kurs och då är det bra om det inte är 200 andra personer där när man käkar lunch. Men det är ju oftast inget problem eftersom det normala är att arbetsgivaren betalar. Jag har tidigare aldrig hört talas om att någon skulle ha bekostat det själv.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp