Uhip Ice kappa..?

mollyhast

Trådstartare
Hej! Jag funderar lite på att köpa en Uhip Ice kappa att ha i vinter. Men jag är så sjukt tveksam på om den är värd pengarna?! Liksom den kostar nästan 3000. Inte direkt billigt. Så vill gärna ha en bra och varm jacka och inte en skitjacka för de pengarna😂 Jag har hört att den ska vara väldigt varm, vilket är bra! Men att dragkedjan lätt går sönder på Uhips jackor och kappor. Stämmer det? Och att Uhips material är ganska så ”lätt” och att det lätt går sönder och får repor. Exempelvis om man råkar gå emot en träflisa någonstans så skulle alltså en Uhip jacka eller kappa få värsta märket eller kanske gå sönder? Har hört det i alla fall!

Vad är era erfarenheter utav Uhips kappor och jackor? Och mer specifikt, vad är era erfarenheter utav Uhips ”Ice” kappa? Bra? Dåligt? Har ni haft någon? Värt pengarna? Berätta allt!🥰
35B94D21-AC45-4BE2-A503-094AD5D4F8EF.jpeg
 
Jag har ice kappan, och är väldigt nöjd! Köpte den på sihs 2018, så har använt den 2 vintrar. Den har inte fått några skador och dragkedjan fungerar super, verkligen jättevarm och så mysigt att den har fleece i nacke och fickorna. Värt köp tycker jag!
 
Jag har haft en jacka och en regnkappa från Uhip i 3 år. De funkar finfint fortfarande trots flitig användning och ett par tvättar. Dragkedjan gav dock upp på kappan för några veckor sedan, den hade tappat ett gäng tänder, men jag lämnade in den till en sömmerska som satte dit en ny bara 👍 Inte så konstigt att den gick sönder ändå tänker jag, den har ju blivit rejält smutsig ett par gånger och jag har använt den mycket.
 
Jag har ice kappan, och är väldigt nöjd! Köpte den på sihs 2018, så har använt den 2 vintrar. Den har inte fått några skador och dragkedjan fungerar super, verkligen jättevarm och så mysigt att den har fleece i nacke och fickorna. Värt köp tycker jag!
Åh så bra att veta! Får nog ta och köpa en😉
 
Min dotter är väldigt frusen av sig och efter att hon grinat av köld vid upprepade tillfällen trots att det inte var särskilt många minusgrader så beställde jag en Uhip Ice åt henne. Och som hon älskar den! Och hon har inte frusit en enda gång i den och då har hon till och med ridit i -20 vid några tillfällen. Hon ville knappt ta av sig kappan förra vintern och nu har hon redan tagit fram den igen. Än så länge har den inte gått sönder och ser ut som ny trots att den är tvättad ett par gånger. Enligt mig är den värd varenda krona. Extra plus är att det går att fälla ner ärmarna över handryggen för extra värme om händerna. Tänkte köpa värmehandskar åt dottern men med Icekappan så behövdes inte det tack vare att hon håller värmen bättre om kroppen och att ärmarna ger extra värme över händerna.
 
Jag har en Uhip ICE parkas, jättevarm och skön. Dragkedjan gick sönder när jag fick för mig att göra en störtdykning ner i mossan ute i skogen :o men tyget fick inte en skråma trots att det blev en ordentlig smäll (hjälmen var bara och byta och huvudvärken av hjärnskakningen var inte att leka med). Uhip var väldigt snälla och skickade mig en ny dragkedja och sen fick en skräddare i stan byta.:up:
 
Jag har åxå icekappan. Är jättenöjd. Jag är riktigt frusen och med den fryser jag inte. Den har inte gått sönder mer än en liten pyttereva. Men det var för att jag fastnade i en riktigt vass grej på en dörr. Det är ju inga arbetskläder så man kan ju inte räkna med att dom tål den typen av slitage.
 
Lånar tråden - vilken av Uhips jackor är varmast? Jag är främst intresserad av jack-modellerna, alltså inte kappor eftersom jag ogillar när det går ner över benen. (Tänkte inte ha den i stallet, men tycker de är sjukt snygga.)
 
Lånar tråden - vilken av Uhips jackor är varmast? Jag är främst intresserad av jack-modellerna, alltså inte kappor eftersom jag ogillar när det går ner över benen. (Tänkte inte ha den i stallet, men tycker de är sjukt snygga.)
De har ngn ny modell som heter Igloo, står att det ska vara deras varmaste någonsin 😊

Edit. Det är nog bara lång modell förresten. Av jackorna kanske Nordic?
 
Lånar tråden - vilken av Uhips jackor är varmast? Jag är främst intresserad av jack-modellerna, alltså inte kappor eftersom jag ogillar när det går ner över benen. (Tänkte inte ha den i stallet, men tycker de är sjukt snygga.)

Jackorna är ju rätt korta men vill du ha ett mellanting så finns parkasmodellen.
 
Hej! Jag funderar lite på att köpa en Uhip Ice kappa att ha i vinter. Men jag är så sjukt tveksam på om den är värd pengarna?! Liksom den kostar nästan 3000. Inte direkt billigt. Så vill gärna ha en bra och varm jacka och inte en skitjacka för de pengarna😂 Jag har hört att den ska vara väldigt varm, vilket är bra! Men att dragkedjan lätt går sönder på Uhips jackor och kappor. Stämmer det? Och att Uhips material är ganska så ”lätt” och att det lätt går sönder och får repor. Exempelvis om man råkar gå emot en träflisa någonstans så skulle alltså en Uhip jacka eller kappa få värsta märket eller kanske gå sönder? Har hört det i alla fall!

Vad är era erfarenheter utav Uhips kappor och jackor? Och mer specifikt, vad är era erfarenheter utav Uhips ”Ice” kappa? Bra? Dåligt? Har ni haft någon? Värt pengarna? Berätta allt!🥰Visa bifogad fil 77426
Jag har uhips kappa, men en äldre modell, tror de bättrat sig både med hållbarhet och dragkedjor sen dess. Eller jag hoppas det, för min gick då sönder väldigt snabbt. Idag använder jag min ELT Saphira istället, varmare , tål regn bättre och längre! Väger dock mer, och är väldigt rymlig i storleken. Men kan rekommenderas, är dessutom billigare!
 
Hoppar in med en fråga om det är ok?

Vad skulle ni säga är skillnaden på en parkas och en kappa? Längden givetvis, men jag undrar mer om man klarar sig med en parkas eller om man behöver en kappa. Jag är inte superlång så jag tänker ifall det räcker med en parkas för min del?
 
Hoppar in med en fråga om det är ok?

Vad skulle ni säga är skillnaden på en parkas och en kappa? Längden givetvis, men jag undrar mer om man klarar sig med en parkas eller om man behöver en kappa. Jag är inte superlång så jag tänker ifall det räcker med en parkas för min del?
Jag vill ha kappa alla gånger. Jag tycker det är skönt när den går hela vägen över benet och över knät. Har dessutom problem med stela knän vud kyla. Är du inte så frusen så kanske en parkas kan funka.
 
Hoppar in med en fråga om det är ok?

Vad skulle ni säga är skillnaden på en parkas och en kappa? Längden givetvis, men jag undrar mer om man klarar sig med en parkas eller om man behöver en kappa. Jag är inte superlång så jag tänker ifall det räcker med en parkas för min del?
På mig som är 161 cm går en parkas (stl 36) till mitt på låret/ovanför knäet ungefär, medan kappan går ner under knäna. Kappan är ju väldigt skön när det regnar tex, då behöver man ju inte regnbyxor. Med parkasen rinner vattnet ner på benen.
 
Hoppar in med en fråga om det är ok?

Vad skulle ni säga är skillnaden på en parkas och en kappa? Längden givetvis, men jag undrar mer om man klarar sig med en parkas eller om man behöver en kappa. Jag är inte superlång så jag tänker ifall det räcker med en parkas för min del?

Jag är 164 och jag ångrar att jag inta köpte en kappa. Som någon annan skrev så slutar den jag har nu precis ovanför knäna vilket gör att när det regnar rinner vattnet från kappan ner på mina knän/ben och jag blir jätteblöt.
 

Liknande trådar

Utrustning Tänkt att även införskaffa mig en Kappa från Uhip (Ice modellen). Hört sååå dåliga recensioner om dem! Att dem går sönder väldigt fort...
2
Svar
28
· Visningar
5 340
Senast: caballus
·
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 211
Senast: incognito
·
Övr. Djur Okej, jag kopierar in mitt inlägg från ett annat forum, om även någon av Bukes fisk- och akvariekunniga skulle vilja svara på mina...
2
Svar
33
· Visningar
5 083
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp