Ultimata leksaken

escodobe

Trådstartare
Norris fick en med sig en pinne med en liten tygmus på.
Hon tittar på mig som om jag är en idiot när jag viftar med den.

Vad är den roligaste leksaken som finns?
 
Da bird är favorit för två av tre härhemma. Den tredje tycker att det här med lek är något ungdomarna kan syssla med.
Men alla tre gillar Stinkies, även om deras lekstilar är lite olika. Vilket påminner mig om att jag måste fylla på Stinkiesförrådet lite.
 
Cleo gillar sådana där träpinnar bäst. Matatabi står det ibland och kattmynta ibland. Har inte riktigt fattat om det är samma eller olika. :o
 
Skosnören!

Generellt brukar det vara jag som tycker det är roligast med nya leksaker. Katterna föredrar skräp de hittar hemma :meh:
Vill dock varna för snören överlag, det är många katter som hamnar på akuten efter att de svalt snören.

Pappas katt hade ett långt snöre hon älskade att leka med men det försvann for som bara den efter att jag upptäckte att hon fått det i munnen och börjat svälja, svälja och svälja. Tror jag försiktigt halade ut ca 0,5 m snöre ur hennes lilla mun, hals och mage. 🙀
 
Min katt gillade bitar av tomma toarullar. Hängde en sån i ett elastiskt band i en dörröppning och hon blev som tokig.
Men hennes favoritleksak var hårsnoddar, helst såna med en metallbit för då hörde hon var de landade när man sprätte iväg dem. Hon brukade springa och hämta dem och komma och släppa framför fötterna på en och jama så man sprätte iväg dem igen.
❤️ *sakna*
 
Kittyboinks och pompombollar från pyssellådan är populära här. Innan Lovis upptäckte pompombollarna så gillade hon pingisbollar och regnbågsbollar som finns i djuraffären. Men pompomsen kan man bära på, det gillar hon mer än att de studsar. Iris gillar boinksen, de går att skicka iväg likt gummiband men är säkrare för katter.
 
Jag tog bort bjällran som satt fast och har lyckats få igång henne två gånger ikväll. Så det blir att inhandla en bättre vippa!
Kim gillar inte heller bjällror, jag får alltid klippa loss dem eller pilla ut dem ur diverse leksaker annars vill han inte leka med dem.

Hans favoritleksak är fiskespö med en lurvig lysmask som bete, och gummiplopparna som kommer med hörlurar!
 
En bra vippa med fjädrar på visar sig vara fantastiskt rolig! Jag ska modda ett dressyrspö jag har liggande för jag tror inte att en liten plastvippa kommer hålla särskilt länge.
Den är ju en dålig årstid för promenader, men det är något jag ser fram emot sen, jag vet att hon varit ute i trädgårdar och hon fick med sig en sele.
 
Kan katter bli stressade av för mycket jaktlekar? Jag tror nog att jag kommer få leka mycket med henne, hon leker inte "själv" men drar man igång henne så är aktiv förutom att hon inte hoppar särskilt mycket. Hundar kan ju bli stressade av för mycket reperativa högstress aktiviteter som att kasta boll. Motion och aktivering behöver hon ju helt klart.
 
Kan katter bli stressade av för mycket jaktlekar? Jag tror nog att jag kommer få leka mycket med henne, hon leker inte "själv" men drar man igång henne så är aktiv förutom att hon inte hoppar särskilt mycket. Hundar kan ju bli stressade av för mycket reperativa högstress aktiviteter som att kasta boll. Motion och aktivering behöver hon ju helt klart.
Nä, det är bara att leka på så länge hon vill vara med! :D Det enda man ska vara försiktig med är laserpekare, som kan bygga upp frustration.
 
Jag tänkte försöka köpa något kul till min lata katt 😁 hennes favorit just nu är korkar till lokaflaskan och ihopknölade kvitton. 😁 Jag har tittat på bollar med batteri, då hon gillar att jaga, men inte tycker det är kul när hon har fångat dom. Någon som provat?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
3
· Visningar
118
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
926
Senast: escodobe
·
Katthälsa Imorgon ska Mrs norris bli vaccinerad och förhoppningsvis få klorna klippta. Superdum fråga - är det bäst att ha sele och koppel på på...
Svar
5
· Visningar
401
Senast: Sel
·
Katthälsa Mrs Norris är en omplacering och just fyllt åtta år. Senaste ägaren fick henne i septem förra året. Hon ska vara okastrerad enligt både...
Svar
4
· Visningar
577
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp