Ultraljud idag!!

RIA

Trådstartare
japp, idag ska det bli till att få se vem eller (vad :eek: ) som finns i min mage!

magen har krymt sen förra veckan, jag har inte gått upp ett gram hittills och jag känner inga sparkar.

så man börjar ju fundera...:confused:

men det återstår att se om det är en alien eller om det faktiskt kan vara en liten bebis där inne :D:love:

klockan 13.00 är det showtime!
 
Sv: Ultraljud idag!!

Hoppas att det går bra! Det är verkligen spännande med ultraljud, det blir liksom mer verkligt då :laugh:
 
Sv: Ultraljud idag!!

Lycka till, vad spännande!
För mig är det dags på måndag, har verkligen nedräkning här nu... :)
 
Sv: Ultraljud idag!!

åh så kul :) vi ska på UL den 5 maj...nästa vecka alltså, men har redan varit på ett tidigt UL. Hoppas allt gick bra :laugh:
 
Sv: Ultraljud idag!!

Hur tidigt UL var du på? Jag var på ett i v.8, inget planerat, men jag krockade med bilen & dom ville kolla så fostret levde, vilket det gjorde. :love: Men tycker ändå att det är lika spännande med rutin UL nu som vid första gravven då jag inte hade gjort något UL tidigt i graviditeten. Man såg ju inte så mkt i v.8 direkt. :D Mer en bekräftelse på att det levde.
 
Sv: Ultraljud idag!!

Då var man hemma från UL! ni må tro vilken dag jag haft :D

Gick in och la mig på britsen och läkaren började undersöka bebisen. efter MÅNGA om och men så hittade han lite av det han skulle, bebis var inte alls medgörlig...
låg där i 35 min å han fick ändå inte klart allt.

så, som jag sa till någon igår så får man komma tillbaka om dom inte ser bra, så jag fick gå dit en gång till idag på eftermiddagen

då var det en annan som skulle kolla, det var fötterna och navelsträngen läkaren inte kunde hitta. å ni må tro, hon hittade inte dom heller!

så, en tredje person fick komma in, en annan barnmorska-som tur var hittade hon fötterna och navelsträngen! min lill* buse ligger med fossingarna bakom urinblåsan och har kurrat ner sig där, vägrade flytta på sig. det förklarar ju samtidigt varför sparkarna avtagit.

men i alla fall, allt ser jättebra ut! men vet inte om jag vill ha denna bebis, tänk om den är lika envis när den kommer ut

som tröst så fick jag 5 bilder med mig hem.

könet hade dom aldrig kunnat se så det brydde jag mig inte om att fråga efter. får helt enkelt boka ett könsul i göteborg som jag hade tänkt.

hjärtat slog och allt är bra...

bf ändrades från 3 oktober till den 2:a oktober :laugh:
 
Sv: Ultraljud idag!!

Usch vad jobbigt när de inte ser allt direkt, gissar att tusen tankar och funderingar flög genom ditt huvud innan de lyckades se hela lill*n... Jag hade blivit skräckslagen!!!

Skönt att allt såg bra ut:laugh:
 
Sv: Ultraljud idag!!

ja, speciellt när läkaren reser sig upp och ber mig vänta lite å kallar in en barnmorska :eek: då jäklar spökade det i huvudet!
 
Sv: Ultraljud idag!!

Vad kul!!!!

Vi är många här som har ultraljud på gång nu. Även jag har nästa vecka, på torsdag. Jag kommer dock att måsta hålla igen lite... jobbet vet inget än (har bara jobbat där en månad, men visste inte att jag var gravid när jag tog jobbet ca 3 v före jag började). Jag har tid 08.00, hoppas det tar ca 30 min för då hinner jag till jobbet kl 09.00. Sen får jag försöka inte gå runt med ett fånigt leende på läpparna hela dagen, har tänkt vänte liite till med att berätta - beroende på vilken vecka det visar sig att jag är i förstås.

Hoppas alla ni kan lägga upp er ul-bilder här!
 
Sv: Ultraljud idag!!

*kl*

var det någon som sa bilder? :D

bebis i vecka 17+4

20140667.jpg


20140668.jpg
 
Sv: Ultraljud idag!!

Söt bäbis RIA! Skönt att allt var bra.
Ni andra som är runt v 16-17, känner ni era bebisar något än? Jag tycker mig känna små "kickar" ibland, men inget sådär jättetydligt. Med första barnet kände jag först i vecka 19 tror jag det var, men man brukar ju visst känna tidigare med andra barnet. Jag är i v 15+5 idag.
 
Sv: Ultraljud idag!!

Med första barnet kände jag i v.20 ungefär, strax efter att vi varit på UL.

Nu är jag i v.17, har inte känt något som jag varit helt säkert på att det är bebben jag känt. Men tror det & det var häromdagen. :D
 
Sv: Ultraljud idag!!

tack :laugh:
hmm, med sonen kände jag i vecka 16 och med denna bebisen i vecka 14, men sen avtog det i vecka 16, förmodligen för att den lill* busen gosat ner sig bakom urinblåsan :mad: så tycker den kan komma upp lite så man får känna mer :love:
 
Sv: Ultraljud idag!!

Hur tidigt UL var du på? Jag var på ett i v.8, inget planerat, men jag krockade med bilen & dom ville kolla så fostret levde, vilket det gjorde. :love: Men tycker ändå att det är lika spännande med rutin UL nu som vid första gravven då jag inte hade gjort något UL tidigt i graviditeten. Man såg ju inte så mkt i v.8 direkt. :D Mer en bekräftelse på att det levde.

jag gick på UL i vecka 11+6, det var mest för att kolla så att allt var okej. Jag fick missfall i mars förra året så jag var lite orolig, det tog väldigt hårt på mig med missfallet så jag ville göra ett tidigt UL för säkerhetsskull och bäbis såg så pigg och kry ut :)

Men vad skönt för dig att inget hände vid bilolyckan!!! det måste ändå kännas bra att veta att fostret finns kvar efter en sån sak!!
 
Sv: Ultraljud idag!!

Söt bäbis RIA! Skönt att allt var bra.
Ni andra som är runt v 16-17, känner ni era bebisar något än? Jag tycker mig känna små "kickar" ibland, men inget sådär jättetydligt. Med första barnet kände jag först i vecka 19 tror jag det var, men man brukar ju visst känna tidigare med andra barnet. Jag är i v 15+5 idag.

jag är i vecka 15+6 idag och jag kände bebis för första ggn i förrgår :love: tror det var bebis iaf, det liksom bubblade i magen och jag var inte hungrig eller något för jag hade precis ätit. sedan dess har jag känt den båda igår och idag :love: det blir vårt första barn. Tror ni att det kan vara bebis eller tror ni att det är för tidigt?
 
Sv: Ultraljud idag!!

det är absolut inte för tidigt, kände själv första gången i vecka 16 med sonen.

visst är det mysigt med buffarna :love:
 
Sv: Ultraljud idag!!

Jag var med på UL i går. Min lille unge var inte inte heller så med görlig. Låg hopkrupen och sög på tummen så det var lite svårt att ta alla mått:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 932
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Min tik får återkommande feber, igår kväll var vi inne hos veterinären igen. Hon fick hög feber och blev hängig för ca en månad sen...
Svar
4
· Visningar
1 231
Senast: Amaranthe
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 294
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 219
Senast: Lyxzen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp