Ultraljud sena kostnad

chiiliacanth

Trådstartare
Hej!

min väninnas häst behöver ultraljudas i en sena och vi undrar lite över kostnad inför val av ställe att göra detta på. Närliggande har vi en stor hästklinik, en mindre klinik samt distriktet som alla gör ultraljud (distriktet portabel).
Någon som har hyfsat nya uppgifter på vad kliniker tar vs distriktet för ultraljud av ett ben?Bara ungefära prisuppgifter.

tack på förhand
 
Jag har varit på Mälarkliniken och ultraljudat skadat gaffelband regelbundet under vintern/våren, 1797 kr plus moms för själva ultraljudet.
 
Jag skulle förövrigt inte välja utifrån kostnad. Det viktigaste är veterinärens kompetens både när det gäller att tyda och bedöma ultraljudet, den generella undersökningen och kompetens sen gällande att välja behandling och utforma rehabplan.
 
Jag skulle förövrigt inte välja utifrån kostnad. Det viktigaste är veterinärens kompetens både när det gäller att tyda och bedöma ultraljudet, den generella undersökningen och kompetens sen gällande att välja behandling och utforma rehabplan.
Håller med där! Att läsa och tolka ett ultraljud är inte helt enkelt, och en veterinär som jobbar stor del av sin arbetstid med bilddiagnostik har troligen en betydligt bättre förmåga än en som gör det då och då. Prisskillnaderna är tämligen oviktiga i förhållande till skillnaden mellan att få rätt diagnos och behandling och fel diagnos och behandling.
 
Håller med där! Att läsa och tolka ett ultraljud är inte helt enkelt, och en veterinär som jobbar stor del av sin arbetstid med bilddiagnostik har troligen en betydligt bättre förmåga än en som gör det då och då. Prisskillnaderna är tämligen oviktiga i förhållande till skillnaden mellan att få rätt diagnos och behandling och fel diagnos och behandling.
Det håller jag verkligen med om , dock har inte hästägaren någon försäkring på hästen och därför önskades helst en något billigare koll.
 
Det håller jag verkligen med om , dock har inte hästägaren någon försäkring på hästen och därför önskades helst en något billigare koll.
Det kan ju bli jättedyrt om man inte har försäkring och får fel diagnos och behandling, jag tror det är ett viktigare perspektiv. Det billigaste är att hitta helt rätt med en gång. UL är ju generellt inte heller en dyr undersökning.
 
Det kan ju bli jättedyrt om man inte har försäkring och får fel diagnos och behandling, jag tror det är ett viktigare perspektiv. Det billigaste är att hitta helt rätt med en gång. UL är ju generellt inte heller en dyr undersökning.
Det är det vi inte har koll på, jag visste inte hur dyr undersökning det är :)
 

Liknande trådar

Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 395
Senast: cewe
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 070
Senast: Skjøldur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 066
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 506

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp