Ultrashield Green

Har haft samma fundering då jag sett att den säljs till kraftigt reducerat pris på ett ställe. Men vågar man köpa?
 
Jag har använt den på mitt fölsto och tycker inte den är så tokig. Den har en ganska "pepprig" doft och jag tycker den håller undan insikterna men effekten varar inte lika länge som med den svarta. Kanske mer en sån du sprayar på innan du ska rida än en sån som ska hålla effekten flera dagar på betet.
 
Jag har använt den på mitt fölsto och tycker inte den är så tokig. Den har en ganska "pepprig" doft och jag tycker den håller undan insikterna men effekten varar inte lika länge som med den svarta. Kanske mer en sån du sprayar på innan du ska rida än en sån som ska hålla effekten flera dagar på betet.
Synd. Det står i beskrivningen att den ska vara långtidsverkande. Men det stämmer alltså inte då...?
 
Jag tycker att den verkar lovande. Insekterna verkar inte gilla när man sprayar. Nu har jag en härdig bruksnordsvensk som dessutom är grundad med svarta flaskan (köpte gröna förra veckan), så han kanske inte är den bästa häst att jämföra med.
 
Är det något som är långtidsverkande? Tycker jag sprejar med saker som ska funka 12-24 timmar och efter 5 minuter så sitter det lika mycket knott på hästarna ändå.
 
Jag vet inte, och har inte läst så noga på flaskan. @Shaggy Tips för ev inköp, travshopen är 70 kr billigare per flaska än granngården, om du ändå ska häråt.
 
Såhär är min fälla placerad
_20200623_114309.JPG

Det är ca 15 från staketet. Hängytan är längs staketet precis bortom det man ser i bild
 
Är det något som är långtidsverkande? Tycker jag sprejar med saker som ska funka 12-24 timmar och efter 5 minuter så sitter det lika mycket knott på hästarna ändå.
Svart Ultrashield funkar på min häst, men måste spreja typ varannandag om det är mycket insekter för att den ska ha bra effekt, så blir dyrt i längden, men då hästen är som en insekts-magnet har man inte mycket till val, tycker inget annat på marknaden eller egen gjord har haft lika bra effekt som svarta Ultrashield.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har något kryp som tuggar på mina yllekläder. Om det är mal eller pälsänger vet jag inte. Nu hade tydligen sambon drabbats också, en...
Svar
16
· Visningar
1 121
Senast: Stergo
·
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 174
Senast: Livi
·
Mat Ska till Malmöfestivalen och även om det finns gott om festivalmat så kan det vara skönt att gå till något ställe där man får sitta ner...
Svar
4
· Visningar
364
Hästvård Brottas med mugg/rasp just nu och idag kom svaret på odlingsprovet. Han har två bakterier varav den ena är resistent. Fick då hippotrim...
Svar
8
· Visningar
405
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp