Ulvarna kommer till byn (varulvslek)

DL 1 - 21.30
16.43 Madalitso röstar på hemlig
18.50 Blacksmithfarm röstar på Elo
19.39 Mirtai röstar på Elo
20.31 cirkus röstar på Madalitso
20.45 Heffaklumpen röstar på glömmerallt
21.19 Niyama röstar på Madalitso

Elo 2
hemlig 1
Madalitso 2
glömmerallt 1
 
Ja 😅😆 Tredje gången gillt: Vad jag försöker säga är att det inte är bra för goda sidan om de onda hittar ängeln!
Även jag reagerar på Elo, men vet inte om jag tycker att hon sticker ut tillräckligt mycket för att jag ska vara villig att lägga en tredje röst där. Reagerar också på att glömmerallt skriver "Vet inte om det blir så stor skillnad med att ängeln inte får skydda sig första natten? lär väl skydda sig själv andra natten istället om den vill visa sig för BM?" (inlägg #16). Får lite känslan av att hon försöker tala om för ängeln vad hen ska göra? Och känner inte att det direkt gynnar goda sidan eftersom de onda i så fall indirekt får hjälp att hitta ängeln. Men jag vet inte, kan vara helt ute och cykla också...

Hur som helst känner jag att detta är det mest skumma jag kan hitta just nu. Så; Heffaklumpen röstar på glömmerallt

Ja 😅😆 Tredje gången gillt: Vad jag försöker säga är att det inte är bra för goda sidan om de onda hittar ängeln!

Hur täker du nu? Ulvarna får ju ingen info om vem som skyddas. Så hur skulle onda få hjälp av det?
 
Börjar bli dags att rösta för att inte missa. Vet dock fortfarande inte riktigt var jag ska lägga min röst.
Cirkus påpekade först om att rollerna namn förvirrar. Det var det första jag reagerade på så får väl lägga min röst där nu. För jag tycker inte det spelar så stor roll, man får ju läsa rollistan helt enkelt.

hemlig röstar på cirkus

Men det var ju första natten vi pratade om :p
Då är jag med. Trodde du menade i leken allmänt.
 
DL 1 - 21.30
16.43 Madalitso röstar på hemlig
18.50 Blacksmithfarm röstar på Elo
19.39 Mirtai röstar på Elo
20.31 cirkus röstar på Madalitso
20.45 Heffaklumpen röstar på glömmerallt
21.19 Niyama röstar på Madalitso
21.25 hemlig röstar på cirkus


Elo 2
hemlig 1
Madalitso 2
glömmerallt 1
cirkus 1
 
Alltså Heffa är ju skumast (se min kommentar om hnnes röst) men jag avskyr hämdröster och hon kanske bara slarvat med röstlistan så vill inte rästa där

så glömmerallt röstar på niyama för att det är skumt att hon inte belkagar sig över hur hemsk demonrollen är, samt att hennes röst gränsar till hämdröst
 
Svårt att veta vem man ska rösta på första lynch. Jag förstår inte varför jag blir sedd som ond för att jag funderade kring antalet ulvar men Niyama som också deltog i tänkandet kring det ses som helt oskyldig?

Elo röstar på Madalitso. För att rädda mig själv.
 
Hittade leken nu! Ska försöka läsa snabbt så jag hinner rösta. (För de av er som inte vet så vakar jag på två ston som ska föla. Sover ofta på eftermiddagarna efter jobbet när jag har andra som kan hålla koll )
 
Brekatown röstar på heffaklumpen på grund av hennes tilltrasslade resonemang. En del var nog ren felskrivning men det kan ju vara ännu svårare att hålla tungan rätt i mun som ulv. Och det där med att peka åt ängeln köper jag inte så tidigt i spelet riktigt.
 
Hinner inte läsa mer än sista sidan och rollerna
Qitis röstar på breaktown av enda anledningen att jag inte vill påverka utfallet då jag inte kunnat följa leken
 
så glömmerallt röstar på niyama för att det är skumt att hon inte belkagar sig över hur hemsk demonrollen är, samt att hennes röst gränsar till hämdröst
Jag avskyr visserligen omvandlingar men jag tycker inte jag har beklagat mig? Du hade ju samma åsikt om antal? Sen röstade inte Mada på mig så fattar inte hur det gränsar till hämndröst.
 
Jag avskyr visserligen omvandlingar men jag tycker inte jag har beklagat mig? Du hade ju samma åsikt om antal? Sen röstade inte Mada på mig så fattar inte hur det gränsar till hämndröst.
Det är ju avsaknaden av beklagnde som jag tyckte var skumt (å jag vet att det är en kass röst)

Jag håller med dig om antalet ja men det tycker jag inte säger något om din roll.
 
DL 1 - 21.30
16.43 Madalitso röstar på hemlig
18.50 Blacksmithfarm röstar på Elo
19.39 Mirtai röstar på Elo
20.31 cirkus röstar på Madalitso
20.45 Heffaklumpen röstar på glömmerallt
21.19 Niyama röstar på Madalitso
21.25 hemlig röstar på cirkus
21.28 glömmerallt röstar på Niyama
21.29 Elo röstar på madalitso
21.29 breaktown röstar på heffaklumpen
21.30 qitis röstar på breaktown

Elo 2
hemlig 1
Madalitso 2
glömmerallt 1
cirkus 1
Niyama 1
heffaklumpen 1
breaktown 1


Tror det är rätt
 
DL 1 - 21.30
16.43 Madalitso röstar på hemlig
18.50 Blacksmithfarm röstar på Elo
19.39 Mirtai röstar på Elo
20.31 cirkus röstar på Madalitso
20.45 Heffaklumpen röstar på glömmerallt
21.19 Niyama röstar på Madalitso
21.25 hemlig röstar på cirkus
21.28 glömmerallt röstar på Niyama
21.29 Elo röstar på madalitso
21.29 breaktown röstar på heffaklumpen
21.30 qitis röstar på breaktown

Elo 2
hemlig 1
Madalitso 2
glömmerallt 1
cirkus 1
Niyama 1
heffaklumpen 1
breaktown 1


Tror det är rätt
Madalits ska ha 3 tror jag?
 
Det är ju avsaknaden av beklagnde som jag tyckte var skumt (å jag vet att det är en kass röst)

Jag håller med dig om antalet ja men det tycker jag inte säger något om din roll.
Jaha okej, läste kasst. Jo, brukar skriva ibland i anmälningslistan att jag ska strykas om det blir omvandlingar men nu har det inte varit det på ett tag så jag missade och tja, då är det väl bara att gilla läget.
 
DL 1 - 21.30
16.43 Madalitso röstar på hemlig
18.50 Blacksmithfarm röstar på Elo
19.39 Mirtai röstar på Elo
20.31 cirkus röstar på Madalitso
20.45 Heffaklumpen röstar på glömmerallt
21.19 Niyama röstar på Madalitso
21.25 hemlig röstar på cirkus
21.28 glömmerallt röstar på Niyama
21.29 Elo röstar på madalitso
21.29 breaktown röstar på heffaklumpen
21.30 qitis röstar på breaktown

Elo 2
hemlig 1
Madalitso 3
glömmerallt 1
cirkus 1
Niyama 1
heffaklumpen 1
breaktown 1
 
Jaha okej, läste kasst. Jo, brukar skriva ibland i anmälningslistan att jag ska strykas om det blir omvandlingar men nu har det inte varit det på ett tag så jag missade och tja, då är det väl bara att gilla läget.
Ja ja gillar inte heller rollen men så är det ju ibland( Jag är nöjd med att slippa bokstäver den här leken:p )
 
Tinget är samlat helt enligt borgmästarens önskemål. Rösterna stretar åt olika håll om vem som är ulv i byn.
Till slut enas iaf en liten skala och det blir denna som faller offer för byns första lynch.

Byn lynchar Madalitso.

Kvar ligger enbart en hög av päls.

Madalitso var varulv!

Natt DL kl 9.00
 
Ber om ursäkt för att jag har uteblivit med svar och kom sent in med DL. Fick hoppa in och jobba idag.

Jag kommer inte byta namn på borgmästaren. Kan dock gå med på att byta namn på spionen till siaren.
Tycker det tillhör lite leken att läsa rollernas innebörd då det kan skilja från lek till lek och det är ju på så vis det dyker upp nya roller också.
Kunde varit så elak och kört en favorit i repris från förr när jag körde en tvärtom lek men nu blev det såhär.
 
DL 1 - 21.30
16.43 Madalitso röstar på hemlig
18.50 Blacksmithfarm röstar på Elo
19.39 Mirtai röstar på Elo
20.31 cirkus röstar på Madalitso
20.45 Heffaklumpen röstar på glömmerallt
21.19 Niyama röstar på Madalitso
21.25 hemlig röstar på cirkus
21.28 glömmerallt röstar på Niyama
21.29 Elo röstar på madalitso
21.29 breaktown röstar på heffaklumpen
21.30 qitis röstar på breaktown

Madalitso varulv


Om jag får gissa så är inte Niyama i lyan med Madalitso. Då borde hon inte lagt upp henne till lottning mot Elo. Om inte Elo är ulv då, det ger Elo ett bra alibi i så fall. Elo la även tredje rösten på mada.
Cirkus skulle kunnat rösta på en kollega, för då hade inte mada nån röst än. Men jag vet inte. Det var bara lite tankar från mig.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
863
· Visningar
9 914
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 752
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 847
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp