Ulvek: Hunger Games - The Quarter Quell

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gabby_Ossi

Trådstartare
Knappt har Katniss och Peeta hunnit hämta sig från Hungerspelen där de båda tack vare Katniss list lyckades överleva, förrän de ställs inför en ännu svårare uppgift: att försöka lugna ner den upprorska stämningen ute i distrikten som deras trots har väckt. Det är i alla fall vad de tror att President Snow vill, men vid tillkännagivandet av nästa års Quarter Quell blir de varse att Snow har en plan för att bli av med dem för gott - de kommer att skickas tillbaka in i arenan tillsammans med vinnare från de övriga distrikten. Om de ska ha någon chans att klara sig mot dessa måste de skaffa sig allierade. Men de enda som de helt säkert kan lita på är varandra. Och inte ens där har de riktigt samma mål - de vet att denna gången kommer endast en vinnare att tillåtas, och både Peeta och Katniss vill se den andra som överlevare. Det de inte heller vet är att det finns folk på utsidan som smider planer för att kunna rädda flera av vinnarna från arenan så att de kan ansluta sig till rebellerna. Kommer de lyckas innan de allierade börjar misstro och döda varandra? Eller kommer Karriäristlyan att plocka dem en efter en? En sak är säkert, detta Quarter Quell kommer inte bli som något Hungerspel ni tidigare skådat!


Roller

GODA

Peeta och Katniss tvillingar, föregående års vinnare från distrikt 12, vet om varandra och får samtala utanför leken. Vill båda hellre att den andre skall överleva och är beredda att offra sig själv för att rädda den andre. Så om ulvarna försöker äta den ena av dem blir det den andra som dör istället och därefter är kvarvarande tvillingen immun mot en ulvattack, dock inte attack från Ensamvargen.

Finnick - ängel, en skicklig slagskämpe och hjärtekrossare från distrikt 4 som varje natt skyddar en deltagare från att bli käkad. Meddelar val till LL innan Natt-DL.

Mags - borgmästare, gammal vinnare från distrikt 4 som i kraft av sin ålder och erfarenhet av spelen har utslagsröst om det står lika i en lynch samt en extraröst att använda någon gång under spelet.

Johanna - jägare, vinnaren från distrikt 7 kanske inte ser så mycket ut för världen men har ett riktigt hett temperament och skulle hon bli dödad tar hon med sig en person i döden. Meddelar på förhand (första DagDL) till LL vem hon vill ta med sig ifall hon dör och har hon gjort ett val står det kvar tills hon väljer att ändra.

Wiress - byfåne, en något underlig kvinna från distrikt 3 som snabbt får öknamnet “Nuts” från träningssessionerna. Katniss inser dock att hon egentligen är väldigt intelligent och har en stark intuition. Har en sia (natt-DL), får dock endast veta om personen är ond eller god, samt en extraröst någon gång under spelet.

Beetee - spion, Uppfinnare från distrikt 3 som efter sin vinst i Hungerspelen bidragit med många fantastiska uppfinningar till Panems invånare. Till årets spel har han lyckats få med sig en uppfinning, som hjälper honom att spionera, in som sin personliga ägodel. Han kan dock endast använda den en gång under leken, han får själv välja när, meddelar då LL att han vill spionera och får infon efter nästa DL. Får då info om ALLT som hänt under leken, även från tidigare speldygn.

Fru Flomp - sponsor, en rik Capitol-invånare som tycker att Hungerspelen är årets höjdpunkt och tycker om att välja ut favoriter som hon sponsrar så att de har större chans att vinna. Får inför varje natt-DL välja en spelare som ska få sponsring i form av ett hjälpmedel.

Haymitch - mentor, som Peeta och Katniss mentor utanför arenan är det Haymitchs uppgift att se till att sponsorernas pengar används på bästa sätt. Får efter Natt-DL veta vem sponsorn valt att sponsra och får därefter bestämma vilket paket denna deltagaren ska få, detta ska meddelas LL innan Dag-DL. Paketet levereras efter Dag-DL och mottagaren får använda det när den vill under leken. Han har ett visst antal paket (sia, beskydd, extraröst, förhäxning, spioninfo) att dela ut och varje paket kan bara delas ut en gång. Skulle Haymitch missa att välja paket eller dö före sponsorn lottar LL bland paketen. Haymitch och Katniss har också ett speciellt sätt att kommunicera med varandra via paketen, så om Katniss får ta emot ett paket får hon reda på vem som är Haymitch och Haymitch får veta att den deltagaren som fick paketet är Katniss.

Övriga deltagare i Spelen - bybor

ONDA

Karriärister- ulvar, Karriäristerna kommer ofta från distrikt 1 och 2 och har blivit tränade inför spelen hela sitt liv. De brukar gadda ihop sig, ta de bästa vapnen och förnödenheterna och jaga de andra deltagarna. Får varje natt välja en deltagare att “käka”.

President Snow - ensamvarg, Panems President beger sig såklart aldrig själv in i arenan, men han håller koll utifrån och om deltagarna inte själva dödar varandra ser han till att det sätts in åtgärder. Han favoriserar Karriäristerna och vill att alla de besvärliga vinnarna från de upproriska distrikten ska elimineras. Det är dock inte alltid som hans åtgärder får önskad effekt. Får “käka” var tredje natt med start natt 3, känner inte till ulvarna och de känner inte till honom. Han får också en spionrad varje natt och är immun mot en ulvattack.
 
På plats och väntar ivrigt på min roll!

Och undrar redan över sponsor-rollen (lika bra att fråga innan rollerna delats ut) - vad kan den sponsra med för skills?
 
Deltagare

1. cirkus
2. Mirtai
3. Lobelia
4. EmmaN
5. bollen__
6. Habina
7. Klara
8. Emtherlia
9. quarter4ever
10. FiaM
11. Koppen
12. Emro
13. Artline
14. TeamLundVer
15. Snurrfian
16. Paddington

Regler

*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!

*Hintar
Är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
Enkelt uttryckt, misstankar som skrivs i tråden skall ha en teori.
Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan måste skriva ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat…’
Man får inte heller hinta om sin egen roll. Man får referera till sig själv som god ex “Jag vet att jag är god så därför vet jag att xx bara har röstat på goda” men inte framställa sig själv som mer eller mindre viktig för goda sidan ex “Med tanke på min roll vore det väldigt dåligt för goda sidan om jag skulle bli lynchad”.

*Röster
Röster läggs i fetstil typ "Gabby_Ossi röstar på Niyama". Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv. Även när man ändrar rösten så måste nya rösten ha teori. Röster el röständringar där teorin kommer in i efterhand kommer inte att räknas. Vid röständring utan teori kommer den tidigare rösten att räknas. Har man tidigare lagt en röst med teori är det dock godkänt att röständra med motivering att endast rädda sig själv.

*Efter en missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken. Obs! Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL.

*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen då resultatet kan påverkas av sådant som inte syns i tråden. Samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!

*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd helst OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som teoriande.

*Vinstvillkor
Onda vinner när ulvarna är fler än de goda.
Goda vinner när alla onda är döda.
 
Nu ska jag lotta och skicka roller, skriver ut här när jag är klar, men ni kan ju underhålla er med rollistan eller dessa klippen sålänge:

 
väntar med späning på min roll!!!:)
Noterar att ensamvargen också får käka from start natt 3 så det innebär att 2 kan käkas om lya och ensamvarg väljer olika? Och att ensamvargen överlevt till dess också`?
 
väntar med späning på min roll!!!:)
Noterar att ensamvargen också får käka from start natt 3 så det innebär att 2 kan käkas om lya och ensamvarg väljer olika? Och att ensamvargen överlevt till dess också`?

:nailbiting: Nästan så jag hoppas att jag blir ond i den här leken... *väntar på roll*
 
Ja, fast jag fattar inte riktigt ändå :confused:

Sponsorn väljer någon att sponsra till nattDL. Mentorn får efter nattDL veta vem sponsorn valt. Till dagDL väljer mentorn paket. Paketet levereras efter dagDL. Mottagaren använder paketet när den vill.

Tog bara av vad som stod i beskrivningen, vet inte vad som är oklart?
 
Ja, fast jag fattar inte riktigt ändå :confused:

Ex: före NattDL1, sponsorn väljer att sponsra Niyama
efter NattDL1, mentorn får veta att Niyama ska bli sponsrad och får då välja vad Niyama ska få, valet ska vara inne innan DagDL2.
efter DagDL2, Niyama får veta att hon fått ett paket och kan använda detta tidigast NattDL2
 
Ex: före NattDL1, sponsorn väljer att sponsra Niyama
efter NattDL1, mentorn får veta att Niyama ska bli sponsrad och får då välja vad Niyama ska få, valet ska vara inne innan DagDL2.
efter DagDL2, Niyama får veta att hon fått ett paket och kan använda detta tidigast NattDL2
Om jag tolkar det rätt kan detta bara göras fem gånger? Sedan har mentorn slut på paket att dela ut?
 
Ex: före NattDL1, sponsorn väljer att sponsra Niyama
efter NattDL1, mentorn får veta att Niyama ska bli sponsrad och får då välja vad Niyama ska få, valet ska vara inne innan DagDL2.
efter DagDL2, Niyama får veta att hon fått ett paket och kan använda detta tidigast NattDL2

Tack! Det blev klarare.
Så en följdfråga då.
Om mentorn dör i DagDL2 så antar jag att paketet aldrig kommer fram?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 716
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 594
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 037
Senast: Klara
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 394
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp