Bukefalos 28 år!

Ulvlek - Bukeleken

Status
Stängd för vidare inlägg.

Paddington

Trådstartare
REGLER
- LL bestämmer, men förslag och frågor är naturligtvis välkomna.
- Vid två missade röstningar riskerar man att kickas från leken, meddela gärna LL vid förhinder
- Röster skall fetstilas och motiveras. BOPar är förbjudna
- Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst två spelare varje dag.
- Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
- PM skall skickas in före natt-DL för att gälla. Om man inte kan vara aktiv vid DL går det bra att ange alternativ.
- Ha kul!!


Rollista:


Goda
Gunnar - har möjlighet att avbryta en lynchning under spelets gång. När Gunnar ser att det är på väg att sluta i snaran för en av deltagarna, kan denne pm:a mig och skriva exempelvis: "Om x får majoritet av rösterna, vill jag skona denne." Detta kan alltså bara ske en gång. Om det blir oavgjort i en röstning, har borgmästaren utslagsröst, och lotten faller på den deltagare Gunnar röstat på. Har Gunnar inte röstat eller röstat på en helt annan deltagare, blir det lottning.

Moderatorer m specialförmågor:
Siare - Får varje natt reda på en deltagares roll
Ängel - Har varje natt möjligheten att skydda någon från att bli uppäten av ulvarna.
Spion - Får varje natt se allas val.

Vanliga forumanvändare: inga specialförmågor.

Onda:
Troll: samarbetar och får ha kontakt utanför spelet. Äter om nätterna.

De goda vinner när alla Troll är döda Trollen vinner när Trollen är fler än de goda

Deltagare:
Sasse
Soffiproppi
Niyama
Koppen
Lillelorden
Myrten
TeamLundVer
Mammas
Killaloe
Pegasus63



Första DL i morgon klockan 21:00 Natt-DL 21:30
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Den trevliga gemenskap som präglat Bukefalos är på väg att försvinna, Gunnar och moderatorerna inser att de måste ta till drastiska åtgärder för att komma till bukt med de Troll som invaderat forumet de senaste månaderna – ska de lyckas att fördriva trollen och få tillbaka den goda stämningen innan användarna flyr forumet och hittar andra mötesplatser???
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Har jag räknat rätt när jag ser att 6 stycken har hittat hit?

Är det månne Trollen som väntar på att solen skal gå ner och en kvällssovare som inte skapat något konto än?:idea:
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Information från LL

LL välkomnar FreeLou till leken :)

Deltagare:
Sasse
Soffiproppi
Niyama
Koppen
Lillelorden
Myrten
TeamLundVer
Mammas
Killaloe
Pegasus63
FreeLou

OBS!
Jag inväntar och ser om ytterligare personer vill ansluta till leken och kommer att lotta om ett antal roller under morgondagen / innan kl 08.00. Om du inte har fått PM innan kl 08.00 så innebär det att du kommer att inneha samma roll som tidigare utskickat.


//Slut från LL
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Nu vill jag ju inte börja leken med dålig stämning här, men anar jag lite putsande av sanningen här...? :confused:
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Uh. Hur kommer det sig att det här ämnet har poppat upp igen, vem tar frivilligt efter familjelivares ordspråk? Urk på er som drar upp det, speciellt ordet "vitkissa", "myspinne" är ändå rätt okej i jämförelse :p
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

Uh. Hur kommer det sig att det här ämnet har poppat upp igen, vem tar frivilligt efter familjelivares ordspråk? Urk på er som drar upp det, speciellt ordet "vitkissa", "myspinne" är ändå rätt okej i jämförelse :p

Allt är Lårdens fel!! (Och kanske lite Mammas också) :D Hon bara vill att vi ska tycka att den här tråden är jobbig och inte skriva så mycket i den och därigenom inte hindra Trollen från att ta över!

Är det kanske till och med så att Trollen kommer från FL och tycker att det är för högt i tak och för lite tänkande på "baaaaarnen" här på Buke? Det gör ju att alla som är lite mer aktiva på Förälder skulle kunna vara luriga typer. För är man inte förälder ser jag inte att man skulle kunna vilja hänga på FL... (Om man nu inte är som Lården då och anammar deras tänkande bara sådär :D)
 
Sv: Ulvlek - Bukeleken

*KL*

Kom nyss hem efter det årliga pool partyt. Ja, det var i lördags kväll alltså.

Av detta kan man dra slutsatsen att jag bör gå och lägga mig. Speciellt med tanke på att jag ska jobba imorgon.

Men är jag helt ensam om att fatta nada, zip, niente av diskussionen om vitkissa och myspinne? Ööööh???
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 148
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 622
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 283
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 940
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp