Ulvlek - Glasstest

Artline

Trådstartare
Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv bästa glassexperterna. Det går rykten om att en av er har vunnit VM i glassätning och en annan upptäckte piggelinen.

Men vi har ett problem. Team magnum (ulvarna) vill till varje pris att en magnumglass ska vinna och de använder rätt fula knep för att nå sitt mål


Regler!
*Var snälla och trevliga mot varandra, kom ihåg att det är en lek!

*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det). Men, om någon redan har motiverat i femtioelva inlägg varför den tror en viss spelare är ond eller god, och sen inte tar med motivering i ett inlägg så innebär det inte att motståndarsidan får kompensation.

*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg (citat är ok). Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Niyama röstar på Myrten". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar jag den första. Bukeklockans tid gäller (dvs tiden som står på inlägget). Det är okej att lägga till motivering i efterhand, så länge den hinner komma med i samma inlägg som rösten. Men om du vill ändra din röst ska det ske i ett nytt inlägg och inte genom att redigera en redan postad röst, annars är det lätt hänt att någon missar vad som sker.

Det är ok att motivera sin röst med t.ex. "för att rädda mig själv" eller "för att samla rösterna". Det duger dock inte bara med "för jag tror x är ulv", eftersom det vanliga är att man röstar på den man tror är ond.

*Vid missad röstning och låg aktivitet kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på. Har man missat en röst så vill LL att ni lägger en efterröst så fort ni kan (så övriga deltagare har mer att gå på)

*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och helst annan färg. Ni får inte kommentera på något sätt som påverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda/onda!" innan din roll är avslöjad av LL eftersom det kan hända saker i det dolda.

LL: Artline och Magnum
1. cirkus
2. Niyama
3. fio
4. Madalitso
5. bollen__
6. Killaloe
7. Mirtai
8. Lenis
9. LenaH
10. Blacksmithfarm
11 qitis
12 hemlig

Goda roller:
Siare
: Får varje natt veta rollen på valfri deltagare (Natt DL)
Ängeln: Väljer varje natt att skydda sig själv eller valfri deltagare ifrån att bli käk (Natt DL)
Brevbärare: Får efter varje lynch dela ut ett paket till valfri deltagare (ej samma person två dagar i rad). Hen har fyra paket att välja på: En sia, ett beskydd, en extra röst eller en förhäxning (mottagaren bestämmer vem som ska förhäxas). (Dag DL)
Tvillingar: Två deltagare som får ha kontakt utanför leken. Tvillingarna får fortsätta prata med varandra efter en av dem dött men de hamnar inte i goda lyan förrän de båda dött.
Bybor: Vanliga deltagare som får tänka utan extra info eller bara vara snygga.

Goda lyan - goda deltagare får efter sin död samtala med de andra döda goda deltagarna. Efter varje natt så får de spioninfo, som de senare skickar vidare en rad till en som de tycker är en lämplig deltagare (ej samma person två dagar i rad). Men de råkar även drälla den raden till svarta fåret (Dag DL)



Onda roller:

Svarta fåret: Ond utanför lyan som känner till de andra deltagarna eftersom LL bad hen att välja vilka hen ville se i lyan (innan LL lottade resten av rollerna). Men ulvarna vet inte vem fåret är. Får även en spionrad om goda lyan skickat ut någon.
Ulvar: Käkar varje natt (Natt DL)


Vinstvillkor
Goda vinner när alla ulvar är döda, onda vinner när de är fler än de goda.



Låt leken börja! Dag DL 21:30 (eller efter önskemål)
 
Senast ändrad av en moderator:
Det är varmt! Så det är fullt möjligt att jag formulerat mig konstigt någonstans. Fråga om något verkar väldigt mysko. Alla rollerna är tänka att fungera som vanligt.

Nu ska jag dricka vin!
 
Det är varmt! Så det är fullt möjligt att jag formulerat mig konstigt någonstans. Fråga om något verkar väldigt mysko. Alla rollerna är tänka att fungera som vanligt.

Nu ska jag dricka vin!
Jag väntar på den där white russian som jag blev lovad men någon ligger och snarkar i soffan och det är inte jag! :meh:
 
Jag är här!

Som jag skrev i anmälningstråden kommer min aktivitet vara lite lägre under helgen :)
 
Jag blev helt chockad när jag ett pm , har ju helt förträngt detta! Just i morgon har jag extrem tidsbrist.
 
Nu har jag sovit och är lite med i alla fall, och då har jag några frågor @Artline
Brevbäraren och goda lyan får inte ge till samma person 2 dagar i rad. Får dom då ge till en person flera gånger så länge dom ger till en annan mellan?
Har gåvorna från brevbäraren samma dl som de haft om de varit specialfömågor? Dvs NattDL för sia, beskydd och förhäxning, och DagDL för extraröst?
I vinstvillkoren står det att goda vinner när alla ulvar är döda. Så då behöver inte fåret försvinna gör att goda ska vinna?
 
Även jag har hittat hit nu:)
Var upptagen igår kväll då jag firade med en god vän att hon fyller år
Så mår med andra ord som jag förtjänar idag :angel:
 
Nu har jag sovit och är lite med i alla fall, och då har jag några frågor @Artline
Brevbäraren och goda lyan får inte ge till samma person 2 dagar i rad. Får dom då ge till en person flera gånger så länge dom ger till en annan mellan?
Har gåvorna från brevbäraren samma dl som de haft om de varit specialfömågor? Dvs NattDL för sia, beskydd och förhäxning, och DagDL för extraröst?
I vinstvillkoren står det att goda vinner när alla ulvar är döda. Så då behöver inte fåret försvinna gör att goda ska vinna?
stämmer! Svarar ja på allt.
 
En fråga till om brevbäraren förresten @Artline

Har denna 4 paket att dela ut så att när den delat ut en sia, ett beskydd, en extraröst och en förhäxning så har den slut på paket, eller får den dela ut ett paket efter varje lynch tills leken är slut. Om alternativ 2, måste den då ha delat ut alla paket innan den kan delat ut ett paket en andra gång, dvs om den delar ut en sia kan den inte dela ut en sia igen förrens den delat ut de 3 andra paketen?
 
I vinstvillkoren står det att goda vinner när alla ulvar är döda. Så då behöver inte fåret försvinna gör att goda ska vinna?
Så brukar det väl vara? Alltså att fåret ensamt inte kommer kunna vinna eftersom det inte har förmågan att äta på nätterna? Om det nu inte är en massa specialare hit och dit då såklart med röstfiffel osv för då finns det ju en möjlighet :) Men annars är väl fåret ensamt kvar sällan ett vinstvillkor? :)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 267
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 129
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 858
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 769
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp