Ulvlek: Grimm

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sasse

Trådstartare
"There once was a man who lived a life so strange, it had to be true. Only he could see what no one else can—the darkness inside... the real monster within... and he's the one who must stop them. This is his calling. This is his duty. This is the life of a Grimm."



Mordutredare Nick Burkhardt i Portland får reda på att han härstammar från en rad väktare kallade Grimms, som ansvarar för att hålla balansen mellan mänskligheten och de mytologiska varelserna, Wesen.

När han blir medveten om sitt öde måste han skydda varje levande själ från ondskefulla Wesen. Han stöter på fler och fler personer som blir hans vänner och vill hjälpa honom i kampen mot det onda, såväl människor som Wesen.

I samband med att Nick får veta att han är en Grimm, ärver han en nyckel av sin faster Marie. En nyckel bland flera som leder till en skatt. Men Nick är inte den enda som vill åt skatten, och fiender kan finnas överallt.

(OBS! Videon kan innehålla spoilers)


I leken finns det goda spelare, ulvar och en ond utanför lyan, och en neutral roll.

Den neutrala rollen (Diana) får välja vilken sida hon vill spela för: onda, goda eller solo. Hon har till DL dag 1 att fundera.

Väljer Diana att spela solo, kommer hon spela för egen vinnings skull och försöka få tag i den nyckel som Nick Burkhardt gömt. Om Diana har fått tag i nyckeln vid lekens slut, kammar hon hem segern.

Väljer Diana däremot att spela för goda eller onda sidan, försvinner nyckelns förmåga att ge henne en säker vinst. Goda och onda sidan kan inte använda nyckeln för att vinna, oavsett om Diana spelar solo eller inte.

Den som har nyckeln i sin ägo får däremot Borgmästarkrafter. (Vid ett tillfälle kunna avlägga två röster, en i leken och en via PM till LL. Kunna avbryta en lynchning, mot sig själv eller någon annan. LL meddelas då via PM. Och om det skulle bli oavgjort i en röstning har deltagaren utslagsröst och lotten faller på den deltagaren röstat på.)

Dör deltagaren som har nyckeln i bruk, kommer nyckeln ärvas vidare och då ärvs även Borgmästarkraften vidare.


Mer information om vilka specialroller som kommer finnas i leken kommer uppdateras efter att Diana har valt sida, dag DL 1. Även mer information om hur nyckeln fungerar och vilka vinstvillkoren är skrivs ut när alla specialroller är utdelade. Tills dess vet ni vilket lag ni tillhör.


REGLER
*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!

*Hintar
Är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
Kom ihåg att misstankar ska följas av teorier.
Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan måste skriva ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat… ‘
Man får inte heller antyda sin egen roll.
Vid upprepade/grova hintar riskerar man att kickas från leken.


*Röster
Läggs i fetstil typ "Myrten röstar på Sasse"

BOP:ar är förbjudna, dvs varje röst ska ha motivering och någon form av motivering måste finnas i röstinlägget, det är inte okej att enbart hänvisa till tidigare teorier (citat är ok).

Röster får ändras fram till deadline.

Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv.

Man får heller inte rösta på sig själv.


*Efter en missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken. Obs! Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL.

*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen, samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!

*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd helst OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som teoriande.



Deltagare:

1. Derring-do
2. Mistimed
3. bollen__
4. quarter4ever
5. LenaH
6. cirkus
7. Blacksmithfarm
8. Snurrfian
9. Artline
10. Hedinn
11. Niyama
12. Ileo
13. Paddington
14. Habina

Påminnelse: Glöm inte att Derring-Do, Mistimed (och säkert någon mer) vill lynchas/käkas innan fredag.

Första DL: 21.30 tisdag. NattDL beräknas vara vid 10-tiden onsdag.
 
Jag har absolut noll koll på temat, jag har sett programmet i tv-tablån men det är så mycket jag vet.:nailbiting::D men det verkar bli en spännande lek, jag fattar inte riktigt rollerna men det ger sig nog. :D
 
Alla roller utlottade!

ROLLISTAN:

Nick Burkhardt - Nick är polis och en Grimm. På grund av hans krafter som Grimm kan han se saker som vanliga människor inte kan. Han kan se Wesen, människor som kan anta en form av ett djur eller en varelse.
I åratal har olika Grimm jagat och dödat Wesen av alla dess slag, men Nick är annorlunda. Han dödar bara om han måste. Tack vare hans goda sida har han fått flera som stöttar honom i hans engagemang att hålla Royals och övriga anhängare borta från Nyckeln. En nyckel bland flera som leder till en stor skatt.
Nick är första innehavaren av Nyckeln. Han är även Siarlärling: Siarlärlingen kan sia varannan natt, och får i sina sior veta om deltagaren är god/ond.

Trubel - Trubel är relativt ny i gänget och även hon är en Grimm. Hennes uppväxt har varit tuff, med många inlåsningar när folk trott att hon varit psykisk sjuk eller galen för att hon "ser saker som inte finns". Trubel har aldrig i sitt liv haft någon som förstått henne, vilket har gjort att hon hållit sig i rörelse och inte stannat för länge på en plats. Tills hon träffade Nick var hon hemlös, men bor numera under hans och hans flickväns tak.
Välsignad: Överlever en första ulvattack men har inte samma tur om hon attackeras igen.

Juliette Silverton - Juliette är Nicks före detta flickvän. Deras uppbrott var av den mindre lyckade sorten, men de har numera hittat tillbaka till varandra som vänner. Juliette är väl insatt i Grimvärlden och vad för faror som lurar där. Hon stöttar Nick till fullo.
Röstfifflare: Har varje dag en extra röst att dela ut. Röster PMas till LL innan DagDL.

Monroe - Monroe är den första Wesen Nick mötte efter att han fick reda på att han var en Grimm. Från dag ett har Monroe, mer eller mindre frivilligt, hjälpt Nick i hans jakt att stoppa Wesen som utgör ett hot mot andra människor. Det var även tack vare Nick som Monroe träffade sin blivande fru, Rosalee. Numera är Nick och Monroe väldigt goda vänner.
Drake: Har förmågan att få två andra deltagare att bli kära, dessa bildar då kärlekspar. Kan använda sin kraft när den så önskar och är inte bunden till deadlines (dock kan den bara använda kraften när den är vid liv.

Rosalee Calvert - Rosalee är även hon en Wesen, och är tillsammans med Monroe. Rosalee driver ett slags apotek för Wesen med Monroe. Ofta när Nick har ett Wesenproblem, är Rosalee en bra källa att söka hjälp hos; med sina receptböcker att bota en förgiftning, eller med sin breda erfarenhet av vilka olika slags Wesen det finns i världen.
Superspökväckare: Superspökväckaren får väcka upp en död roll. Spöket räknas då som en riktig god roll så länge spökväckaren lever. När spökväckaren dör får spöket rösta, men räknas inte längre i rollfördelningen. Spöket kan, när spökväckaren dött, välja att kasta en bomb mot en medspelare. Väljer spöket detta kommer den inte få rösta längre.

Adalind SchadeAdalind är Nick’s nya flamma. De har även barn ihop. Adalind är väldigt mån om att hennes familj ska må så bra som möjligt och vara utom fara. Hon älskar dessutom Nick och gör allt för honom.
Ängel: Får varje natt skydda en deltagare. PM:ar LL innan NattDL.

Hank Griffin, Wuu och andra av Nicks vännerNick stöter på en del som vill följa honom. Hank och Wuu är två av dessa, och de är även Nicks kollegor i polisbranschen. De hjälper samtliga till så mycket de bara kan.
Bybor: Har inga specialförmågor.



Kapten Sean Renard - Kaptenen är Nick, Hank och Wu's överordnade. Han är även en Wesen; en Royal. Royals är en av de mäktigaste Wesen som finns, och därför har det blivit en aningens turbulent när Sean Renard tycker att Nick ska spärras in alternativt dö.
Svart får: Är med i ulvpakten och känner till ulvarna, men ulvarna har ingen aning om vem detta är. Ska indirekt försöka hjälpa ulvarna.

Verrat - Verrat jobbar för Kapten Sean Renard och andra högt uppsatta Wesen. Verrat är en typ av Wesenmaffia. De är otroligt tuffa att ha att göra med och Nick m.fl. får se upp.
Ulvar: Verrat kan käka varje natt. De skickar PM till LL innan NattDL.



DianaDiana är dotter till Adalind Schade och Kapten Sean Renard. Detta gör att hon är en blandning av de två mäktigaste Wesen som finns; Hexenbiest och Royal. Diana har helt otroliga förmågor, likt ren magi. Hon kan bland annat få folk att handla utifrån de önskemål hon själv har, istället för deras egen vilja. Vilket inte alltid är helt populärt.

Som det barn hon är, är hon fortfarande påverkbar, men hon har även en egen vilja. Frågan är om hon vill leva sitt liv med sin mamma Adalind, sin pappa Kapten Sean Renard, eller om hon vill gå sin egen väg och göra vad hon känner för?

Diana kan välja vilken sida hon vill spela på, ond, god eller neutral. Hon har till dag DL 1 att bestämma sig.

Väljer Diana att spela för egen vinnings skull får hon ficktjuvens egenskaper och kan inför varje DagDL bestjäla en annan deltagare. Diana får veta direkt efter DL vad som bestulits och kan använda förmågan följande natt. Den bestulne får även veta att dess förmåga har blivit snodd.
Varje deltagare kan bli bestulen en gång, och käket kan bli bestulet en gång.

Som neutral letar Diana efter Nyckeln, och om hon vid lekens slut har fått tag i den kammar hon hem segern. Diana kan få tag i nyckeln genom att delta i en lynch för innehavaren av nyckeln, även genom att med hjälp av ficktjuvens krafter käka den som innehar Nyckeln.

Om Diana istället väljer att verka för goda eller onda sidan släpper hon tankarna om att få tag i nyckeln och spelar istället för sitt lags vinst. Nyckeln kan alltså inte användas för vinst om Diana inte väljer att spela solo.

Oavsett vilken sida Diana väljer att spela kan hon 1) överleva en ulvattack och 2) visas som bybo i sior.


Nyckeln har mest makt om Diana väljer att spela solo. Den ger henne då säker vinst om hon hittat den i slutet av leken. Nyckeln kan inte användas av någon annan för detta ändamål, och inte heller för Diana om hon väljer att spela för onda eller goda sidan.

Innehavaren av nyckeln har en viss kraft. Denne kan vid ett tillfälle avlägga två röster, en i leken och en via PM till LL. Den kan även avbryta en lynchning, mot sig själv eller någon annan. LL meddelas då via PM. Och om det skulle bli oavgjort i en röstning har deltagaren utslagsröst och lotten faller på den deltagaren röstat på.
 
Senast ändrad av en moderator:
Obligatorisk fråga: Vilket är det coolaste respektive läskigaste djur ni vet? Motivera varför ni tycker så.

Eftersom det här temat är fantasybaserat är såklart även sagodjur inkluderade!

(Frågan ska ha besvarats till första DL)
 
Påminnelse: Glöm inte att Derring-Do, Mistimed (och säkert någon mer) vill lynchas/käkas innan fredag
För mig räcker det med innan måndag ;)
Och ja - jag har hittat hit :)

Har halvkoll på temat och med det menar jag att jag har typ zappat förbi och hamnat i serien ibland, men jag har ingen vidare koll..
 
Obligatorisk fråga: Vilket är det coolaste respektive läskigaste djur ni vet? Motivera varför ni tycker så.

Eftersom det här temat är fantasybaserat är såklart även sagodjur inkluderade!

(Frågan ska ha besvarats till första DL)
Coolaste. Enhörning. För att de är vackra och mystiska.
Läskigaste. Troll. Snoriga stora bläbbiga varelser? nej tack!
 
Svår obligatorisk fråga. Jag säger nog fenix på det coolaste djuret. Jag tycker att de är rätt häftiga och speciellt då att de dör och sen återuppstår ur sin egen aska, och så kopplingen till eld också. Läskigaste djuret - hm, det var ännu svårare ju. Jag har ganska stor respekt för ormar, speciellt giftiga ormar.
 
Obligatorisk fråga: Vilket är det coolaste respektive läskigaste djur ni vet? Motivera varför ni tycker så.

Eftersom det här temat är fantasybaserat är såklart även sagodjur inkluderade!

(Frågan ska ha besvarats till första DL)
Coolast tycker jag helt klart Giraffer är. Det är väldigt fascinerande att se dem röra sig med deras konstiga kroppsform. De är också väldigt fotovänliga.

Läskigaste djuret är helt klart älgloppor! Totalt vidriga. Snabba och halvt omöjliga att bli av med.
 
Obligatorisk fråga: Vilket är det coolaste respektive läskigaste djur ni vet? Motivera varför ni tycker så.

Eftersom det här temat är fantasybaserat är såklart även sagodjur inkluderade!

(Frågan ska ha besvarats till första DL)
Det coolaste djur jag vet är giraff - alltså snacka om ögonfransar :love:

Och det läskigaste är naturligtvis SPINDLAR!!!!!!!!!!!!!!!

Det räcker ju med att säga namnet så får jag rysningar genom hela kroppen, och det är ju inte många djur som klarar av att bära upp en skräckfilm som i "Imse, vimse spindel" eller se bara Shelob i Sagan om Ringen :nailbiting:
 
Obligatorisk fråga: Vilket är det coolaste respektive läskigaste djur ni vet? Motivera varför ni tycker så.

Eftersom det här temat är fantasybaserat är såklart även sagodjur inkluderade!

(Frågan ska ha besvarats till första DL)
Som coolaste måste jag säga ormar. De ser kloka och lite sluga ut, samtidigt som många större varianter är otroligt häftiga. Jag gillar kloka djur.

Läskigaste är utan tvekan fästing. Jag klarar de flesta småkryp, men fästingen är rent vidrig. Knappt synbar och potentiellt livsfarlig, ingen kombination jag uppskattar.
 
Jag har hittat leken! Absolut noll koll på temat.

Coolaste djuret - jag tycker att det är katt, så graciösa och vackra - sen har de det allra vackraste ljudet när de spinner. (jag glömmer genast bort hur gnälliga de kan vara när något inte passar - jag har en dramaqueen av värsta slag här hemma)

Läskigaste djuret - jag får lust att säga människan, det mest utstuderade och onskefulla varelsen jag vet, men jag är tveksam till att människa räknas till djur. Så jag säger krokodil, fullkomligt oläsbara och farliga
 
Har hittat leken, så passar väl på att svara på frågan innan jag somnar.

Om nu fantasydjur är tillåtna så tycker nog jag (som inbiten hästnörd) att Keplian är det coolaste djuret. Det är typ en stor svart häst, fast starkare, snabbare, snyggare, smartare och med telepatiska förmågor. Kan väl inte behövas mer motivering. :D

Vad gäller läskigaste djuret så har jag aldrig tyckt att påhittade djur är lika otäcka som de jag har stött på i verkligheten, så där säger jag nog geting, det är väl ändå Sveriges farligaste djur enligt statistiken har jag för mig.
 
Obligatorisk fråga: Vilket är det coolaste respektive läskigaste djur ni vet? Motivera varför ni tycker så.

Eftersom det här temat är fantasybaserat är såklart även sagodjur inkluderade!

(Frågan ska ha besvarats till första DL)

Det coolaste djur jag vet... Hmm, jag tror nog jag vill säga råttor faktiskt, så intelligenta, kärleksfulla och mysiga. :love:

Det läskigaste djur som finns (fanns) är nog Velociraptorer. :mad: Sneaky, ondskefulla, snabba som attan, lite för smarta för allas bästa och så blodtörstiga. :nailbiting: Jurassic Park är utan tvekan grunden till mina mest återkommande mardrömmar... :cautious:
 
Godmorgon! :D
Hade somnat igår när leken kom upp så hittade den nu :)
Ska åka iväg till jobbet nu (jobbar 6-14.30 må-fre) så kommer inte in förrän efter jobbet igen...

Kul med Grimm-tema igen:up: Efter förra leken @Sasse höll så letade jag reda på serien och har alltså sett den från början sedan dess så har faktiskt full koll på temat denna gången

Passar på att besvara den obligatoriska frågan också

Coolaste djuret: Pegasus! - alltså en bevingad häst :love::love::love:- behöver jag motivera det mera? ;)
Läskigaste djuret: Hajar! Efter att ha sett filmen hajen i tonåren så vågade jag knappt doppa foten ens i en insjö :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 559
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 257
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 879
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 798
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp