Ulvlek: Kampen om semestern

Uppdatering

LenaH tyckte hon gjorde en riktigt bra dragning inför hela församlingen när hon förklarade varför svenskarna behöver gå ner i arbetstid och inte jobba mer. Men när representanten från Shanghai fick en stående ovation när det han önskade var en timmes mindre arbetstid i veckan vid sidan av de 7 dagars semester han hade insåg hon att hon gjort bort sig och hon fick slokörat ta första bästa plan hem till Svedala.

LenaH var bybo
 
Förlåt! :cry:
Jag var som sagt extremt mosig huvudet efter presentationen, så jag har sovit hela eftermidsag/kvällen, förutom en liten stund när jag var vaken och åt och då var inne och skrev ett kort inlägg.

Ska läsa igenom vad som skrivits under kvällen nu och om jag inte klickas så lovar jag att lägga en röst i efterhand.
 
Nu är jag åter, jag ska läsa igenom grundligt vad som skrivits när jag kommit hem. Men ser att vissa menar att jag teoriat om @Idahoe och sen röstat på @bollen__ . Jag tyckte jag klämde in en ev teori där med innan jag röstade.

Men var lite stressad så vem vet.

Beklagligt att vi redan förlorat två goda och en av dem lobbyisten :(
 
Jag började dagen med migrän, var sedan på kliniken med en elevs ponny som tog for ever och sen ett kvällsmöte som drog ut på tiden!

Stannade på vägen hem och panikröstade. I min snabbläsning hittade jag en sak jag tyckte var skum och gick på den. Hade faktiskt dålig koll på hur rösterna låg
 
Man kan ju dock fundera på om det är längden på ens egen semester som är avgörande, det är väl snarare hur mycket man vill att andra ska jobba... :D Så vänder man på det så kan man ju lika gärna tolka det som att de med lång semester anser att andra ska jobba åt dem istället... Eller nåt. :angel:

/Så jävla logisk
Såå, jag som inte har någon semester blir med den logiken god? Och hur var det nu, var du ledig hela sommaren? :rofl: :angel:
 
@Mammas kommer in och börjar nästan omgående skriva och citera ev misstankar.


@Idahoe börjar prata om att Mammas argument om att dålig syn skulle innebära godhet. Och att hon nästa gång hon blir misstänkt ska använda den ursäkten. Vet inte riktigt om det skulle göra henne ond eller god, men det var något jag reagerade på.

I övrigt så måste jag varna för tidsbrist deluxe idag. Jobbar kväll från 1330, men får läsa ikapp mig på rasten och lägga en ev röst då. För det var DL idag va? (Minne som en guldfisk)
Har bara några minuter på mig och läst igenom det som skrivits utan att riktigt veta vad jag ska titta efter.

Det jag reagerade på var att @bollen__ inte vill säga hur lång eller kort semester hon har. Är det för att vi inte ska kunna göra någon tolkning att hon är ond?

Sen har det varit en del diskussioner om att ulvarna är mer läskunniga än övriga. Vilket jag inte riktigt vet hur jag ska förhålla mig till.

Det blir en liten bop idag för att ens lyckad rösta så.

Ferrari röstar på bollen_
För att hon verkar vilja ligga lågt genom att inte berätta sin semesterlängd. Vilket känns lite ludet såhär i början.
Nu är jag åter, jag ska läsa igenom grundligt vad som skrivits när jag kommit hem. Men ser att vissa menar att jag teoriat om @Idahoe och sen röstat på @bollen__ . Jag tyckte jag klämde in en ev teori där med innan jag röstade.

Men var lite stressad så vem vet.

Beklagligt att vi redan förlorat två goda och en av dem lobbyisten :(

Jag tycker nog att du hade typ lika mycket teori om mig som om Ida? Det var iaf inte så att jag reagerade på rösten när jag läste den. Vet inte riktigt varför teorin om Ida skulle vara mindre bopig eller vad man ska säga än den om mig. Så jag håller med dig där.
 
Nu har jag läst ikapp, vad har ni hållet på med ikväll egentligen? :crazy:
Attans att lobbyiesten åkte ut första kvällen:cry:

Så här i efterhand reagerar jag på q och mirtai som la 3dje och 4de röster på någon första dagen, men förhoppningsvis hade jag röstat innan det, och då hade jag nog röstat på mammas? För hon pratar så mycket om möjliga hintar till lyan att det kanske är en hint till lyan?

Nu ska jag sova (igen) så jag kan vara vaken vid dl imorgon :p

När jag var i lyan och @Madalitso var LL så fick vi drällraden om vem ulvarna käkade varje natt... :meh:
Jag tyckte väldigt synd om er, men jag lottade varje natt, ni hade bara riktig otur :rofl:

Edit:la in ett innan där jag pratar om röster
 
Jag tycker nog att du hade typ lika mycket teori om mig som om Ida? Det var iaf inte så att jag reagerade på rösten när jag läste den. Vet inte riktigt varför teorin om Ida skulle vara mindre bopig eller vad man ska säga än den om mig. Så jag håller med dig där.

Ja det var nog lite antingen eller. Och helt ärligt valde jag dig för att @Idahoe var mer aktiv just då och då vill jag ju ha kvar henne lite till. För det är alltid lättare att spela när folk skriver.

Jag har fortfarande inte hunnit läsa igenom allt men ska sätta mig vid datorn om en liten stund så jag får bättre översikt :)
 
Tänker lite samma. Har man tidsbrist och inte hinner läsa/teoria ordentligt (som jag uppfattat det), så lägger man väl inte en avgörande röst? Tänker på qitis och Mirtais 3:e och 4:e-röster främst. Dålig teori köper jag, men nog brukar man som god undvika att avgöra om man inte har ordentligt med kött på benen?

Beror nog på person, som god brukar jag tänka att hellre att jag avgör än någon annan som inte har samma agenda. Så det är nog från person till person, har inte koll på just de två.
 
Nu har jag läst ikapp, vad har ni hållet på med ikväll egentligen? :crazy:
Attans att lobbyiesten åkte ut första kvällen:cry:

Så här i efterhand reagerar jag på q och mirtai som la 3dje och 4de röster på någon första dagen, men förhoppningsvis hade jag röstat innan det, och då hade jag nog röstat på mammas? För hon pratar så mycket om möjliga hintar till lyan att det kanske är en hint till lyan?

Nu ska jag sova (igen) så jag kan vara vaken vid dl imorgon :p


Jag tyckte väldigt synd om er, men jag lottade varje natt, ni hade bara riktig otur :rofl:

Edit:la in ett innan där jag pratar om röster
Men kände onda fen och lyan till varandra? Har för mig jag läste att de inte gjorde det, åt nåt håll. Så då är ju inte hintar nödvändiga eftersom onda fen inte vet vilka den ska hinta till.
 
Beror nog på person, som god brukar jag tänka att hellre att jag avgör än någon annan som inte har samma agenda. Så det är nog från person till person, har inte koll på just de två.
Absolut, det är jag helt med på, men när man har tidsbrist och bara röstar ”i panik” utan att ha hängt med i diskussionerna?
 
Men kände onda fen och lyan till varandra? Har för mig jag läste att de inte gjorde det, åt nåt håll. Så då är ju inte hintar nödvändiga eftersom onda fen inte vet vilka den ska hinta till.
Fast man kan ju hinta allmänt. Det är ju när de inte känner till varandra som hintar är som mest nödvändiga.
 
Men det var väl ett konstigt resonemang? Ferrari hade väl ungefär lika bopiga teorier om både Ida och bollen?


cirkus röstar på Artline
för att detta inlägg skaver. Varför inte rösta på Ferrari om hon nu hade en bättre teori om nån annan?Teori

Jag har aldrig skrivit att jag tyckte @Ferraris röst var udda för att hon inte röstade på Idahoe? Jag skrev enbart att jag inte tyckte Ferraris misstanke mot Idahoe var något speciellt att reagera över.

Läser du slarvigt eller hittar du på en massa?

Det i tur med att du lägger en BOP så pass sent, när det ändå hänt en del, får mig att... Sasse röstar på Artline

Lite väl lätt röst i mitt tycke!

Mirtai röstar på Artline

För att hon blandar ihop vem som skrivit vad, vilket kan vara en ulv som inte behöver koncentrera sig på att leta ulvar

Förlåt för dålig aktivitet idag. Inte mycket tankar -sorry :o
Men detta inlägget reagerade jag faktiskt på för jag blev helt snurrigt i huvudet av att ens fatta något?:idea:

Qitis röstar på Artline pga ologiska resonemang som jag inte kan följa (förlåt om det är jag som inte hänger med:crazy:

Alltså, du lägger fram mig med två röster för att jag la en säkerhetsröst i god tid? Det gör mig till ulv? Det känns väldigt tunt. Ännu mer fundersam blir jag när @Artline verkar fundera på att rösta på mig, kan det vara så att lyan just visat sig och försöker sig på en kupp första dagen? För att lyan aldrig skulle rösta på det viset? Så för att rädda mig själv om inte annat så Snurrfian röstar på Artline, att reagera på att man inte får en röst? Lobelia låg högre på listan på deltagare, alltså hann jag kolla henne i tidsbristen. Men LenaH och Artline känns skumma och för att ha en chans att överleva så hamnar min röst på Artline.

Ovan är alla röster på @Artline .

Det som sticker ut mest i mina ögon är dels @Sasse som i princip lägger en röst på Artline för att Artline har feltolkat Sasses inlägg. Och på grund av att Artline la en bop röst såpass sent. Jag vet inte, det känns som en massa halmstrån som famlas efter. När det är svårt att lägga en förstdagsröst och dessutom var Artline i den första tredjedelen att rösta och oftast är det lättare att lägga en röst när det börjat komma igång.

Sen är det @Mirtai och @qitis som båda röstar på Artline för att hon blandat ihop vad som sagts. Mirtai säger att det kan vara för att att hon är ulv och inte behöver koncentrera sig på att leta ulvar. Men det känns ganska långsökt. Nu var ju Artline god så jag ser det kanske ur ett annat perspektiv. Men onda upplever jag vara mer taktiska än goda som måste gripa i det som finns i början. De onda vet ju vem som är vem och kan därför lugnt leta "falska teorier" och därför lätt komma med argument om varför det är just så.

@Snurrfian la en "räddningsröst", men däremot så tycker jag att Snurrfian gjorde en för stor sak av att Artline la en röst på henne i ett försök att rädda sig själv. Och sen gör hon samma sak själv. Jag vet inte riktigt.

Självklart kan det vara så att oddsen är såna att bara goda har röstat på Artline, men kände att jag behövde börja någonstans för att räta ut mina tankar.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 004
Senast: Niyama
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 948
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 979
Senast: Lobelia
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 903
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp