Ulvlek: Kampen om semestern

Det behöver inte vara skumt, men det är väl rimligt att granska rösterna på en person vi nu vet är god? Det kan ju i allra högsta grad vara mer misstänkt att lägga en obetydlig röst i ett sånt läge. Men när man varit extremt anonym och kommer in och lägger en avgörande röst på en god tycker jag väl att det är rimligt att man inte kan gå förbi helt osedd.

Varför tycker du att de inte ska granskas? Eller gäller det alla röster?

Givetvis kan de granskas, men tycker att fokus blivit lite ensidigt. Jag tänkte kolla mer på enstaka röster, pga sticker ut mer, men det var ju inte så många sådana. Jag kommer också att kolla lite extra på teorier från de som inte röstade, de får inte glömmas bara för att de inte var med i statistiken över de som röstade.
 
Givetvis kan de granskas, men tycker att fokus blivit lite ensidigt. Jag tänkte kolla mer på enstaka röster, pga sticker ut mer, men det var ju inte så många sådana. Jag kommer också att kolla lite extra på teorier från de som inte röstade, de får inte glömmas bara för att de inte var med i statistiken över de som röstade.
Inte heller att förglömma de som röstade på Snurrfian (?). Det kan ju gömma sig något där. Mao ska alla röster/ickeröster granskas :D

(Jag har noll koll på vilka som röstade på vem utan anteckningar framme)
 
Inte heller att förglömma de som röstade på Snurrfian (?). Det kan ju gömma sig något där. Mao ska alla röster/ickeröster granskas :D

(Jag har noll koll på vilka som röstade på vem utan anteckningar framme)
Varför just Snurrfian? Eller menar du att hon fick flera röster? Skillnaden på rösterna mot Artline och mot Snurrfian är ju att vi vet att de som röstade på Art röstade på en god. Rösterna på Snurrfian kan ju lika gärna vara på en ond?
 
Varför just Snurrfian? Eller menar du att hon fick flera röster? Skillnaden på rösterna mot Artline och mot Snurrfian är ju att vi vet att de som röstade på Art röstade på en god. Rösterna på Snurrfian kan ju lika gärna vara på en ond?
Vad jag menar är att jag tycker samtliga röster ska granskas, så att det inte glöms bort och man enbart fokuserar på de som röstade på Artline. Snurrfian fick tre röster har jag för mig.
 
Varför just Snurrfian? Eller menar du att hon fick flera röster? Skillnaden på rösterna mot Artline och mot Snurrfian är ju att vi vet att de som röstade på Art röstade på en god. Rösterna på Snurrfian kan ju lika gärna vara på en ond?

Menar du att det under tiden jag inte spelat slutat vara nationalsport bland goda att rösta ut goda, speciellt första dagen? :D
 
Menar du att det under tiden jag inte spelat slutat vara nationalsport bland goda att rösta ut goda, speciellt första dagen? :D
Absolut inte! Däremot har nationalsporten blivit såpass välkänd att folk börjat hitta alternativa regler, och ulvar börjat "gömma sig" i de rösterna - just för att det oftast är goda som gör det (jag la t.ex själv en sån röst som ulv i en lek för ett tag sen, mycket av den anledningen). Men sannolikheten för att det är goda är stor, såklart, och majoriteten av de som röstade där är "garanterat" goda. Dock var Qitis inblandad och är det nåt jag inte litar på att @qitis gör så är det att hålla sig till de oskrivna reglerna. :D
 
DL1

Ferrari röstar på bollen_

Snurrfian röstar på Lobelia
hemlig röstar på Snurrfian
21.09 Idahoe röstar på Mirtai

21.13 Artline röstar på Idahoe
21.16 Mammas röstar på Hedinn
21.16 Hedinn röstar på Idahoe
21.22 LenaH röstar på Snurrfian
21.23 cirkus röstar på Artline
21.23 Lobelia röstar på Mammas
21.25 Sasse röstar på Artline
21.27 Mirtai röstar på Artline
21.28 Artline röstar på snurrfian
21.28 Qitis röstar på Artline
21.29 Snurrfian röstar på Artline

bollen__ och Madalitso missar


Om man vill titta på folk som lägger andra röster dl 1 är det då Hedinn coh sasse, sen la mirtai, q och snurrfian 3je-5te röster. LenaH och Art som la andra och tredje röster på snurrfian vet vi ju nu är goda, så är väl kanske inte jätteintressant att granska dem. Att jag fastnat lite vid dem som röstat på artline är att det känns konstigt med någon med 5 röster dl 1...

Sen är det ju klart trevligt för ulvar dl1, då man kan lägga lätta röster på någon som inte får fler och på så sätt bara flyta med, vilket gör att alla är skumma.
 
DL1

Ferrari röstar på bollen_

Snurrfian röstar på Lobelia
hemlig röstar på Snurrfian
21.09 Idahoe röstar på Mirtai

21.13 Artline röstar på Idahoe
21.16 Mammas röstar på Hedinn
21.16 Hedinn röstar på Idahoe
21.22 LenaH röstar på Snurrfian
21.23 cirkus röstar på Artline
21.23 Lobelia röstar på Mammas
21.25 Sasse röstar på Artline
21.27 Mirtai röstar på Artline
21.28 Artline röstar på snurrfian
21.28 Qitis röstar på Artline
21.29 Snurrfian röstar på Artline

bollen__ och Madalitso missar


Om man vill titta på folk som lägger andra röster dl 1 är det då Hedinn coh sasse, sen la mirtai, q och snurrfian 3je-5te röster. LenaH och Art som la andra och tredje röster på snurrfian vet vi ju nu är goda, så är väl kanske inte jätteintressant att granska dem. Att jag fastnat lite vid dem som röstat på artline är att det känns konstigt med någon med 5 röster dl 1...

Sen är det ju klart trevligt för ulvar dl1, då man kan lägga lätta röster på någon som inte får fler och på så sätt bara flyta med, vilket gör att alla är skumma.
Fast hur tänker du att ulvarna kunde flyta med pga drevet? Det var ju på slutet det ramlade in röster på Artline och ALLA röstade där då. Så om vi tänker oss att bara goda la röster på Artline kunde ju inte ulvarna lägga "lätta röster på nån som inte får fler", för det kunde de i så fall inte veta när de la sina röster. Eller hur tänker du kring det?

--
Fortsatta reflektioner: Jag tänker också att det skulle kunna vara mer misstänkt att komma in på slutet och lägga en obetydlig röst när det verkar barka åt ett håll, vilket skulle kunna tolkas som ett statement för att "jag röstar minsann inte på goda Artline" typ, vilket också gör att en ulv kan välja att rösta med drevet i ett sånt läge.

Samtidigt som det såklart kan vara så simpelt som att man haft tidsbrist och röstar på det man hittar (och skummar man igenom en lek snabbt är det ju lätt hänt att man reagerar på nåt som flera andra reagerat på innan).
 
Fast hur tänker du att ulvarna kunde flyta med pga drevet? Det var ju på slutet det ramlade in röster på Artline och ALLA röstade där då. Så om vi tänker oss att bara goda la röster på Artline kunde ju inte ulvarna lägga "lätta röster på nån som inte får fler", för det kunde de i så fall inte veta när de la sina röster. Eller hur tänker du kring det?
Jag pratade om det helt avskilt från drevet, menade att dl1 är det lätt för ulvar att lägga en röst på någon med en svag teori utan att någon reagerar särskilt på det, iom att rösterna ofta är så spridda under dl1.
 
Snurrfian förmodligen började sitt inlägg hade hon och @Artline två röster var. Därav var det inte konstigt att hon la sin röst där. Samma sak tänker jag att det var för Artline, som hade varit bra att ha kvar. Hon la sin röst där (på snurris) för att försöka vara kvar. Tyvärr föll flera röster på Art, varför vet jag inte.

Varför så många valde Art vet jag inte. Ska kolla motiveringarna där igen.
Men det är ju det vanliga tänker. Gör lyan sig? Gör lyan så? Dom borde inte göra si...osv.
 
Åh andra sidan kanske det var meningen? Det känns som du är lite snabb med att godförklara Snurris. Även som ond vill man vara kvar och att då rösta på en annan med fler röster för att skydda sig själv är varken konstigt för goda eller onda.
Där håller jag med dig faktiskt. Att rädda sig själv ör väl inte något som tydet på att man är god.
 
Alltså geriper inte hur Sasse kan få det till att ulvar ser dåligt? @Sasse har du någon källa på det?

Jag håller nog med Sasse att det är lite konstigt av Ferrari att hon inte röstade på Idahoe som hon hade bättre teori mot men första lynchen är svår så jag kan ändå förstå det.. Sedan håller jag med Ferrari om Ida.

Artline röstar på Idahoe
För att hon påstått att hon måste vara god för hon ser för dåligt för att vara ulv. Känns som inte väl bra försvars tal :p


Bättre än såhär blir det inte ikväll!

Tycker ni har väldigt höga krav på hur en bra en första röst ska vara.

Sedan kan det tyckas vara skumt att snurr röstade på just Lobelia. Hon hade ändå skrivit 3 ord mer än mig i tråden. Varför fick inte jag den rösten?

Men artline skrev att hon tänkte ändra sin röst från Idahoe så då hade jag fått tre röster eftersom jag redan hade två, hemlig och lenah. Alltså var den enda lösningen som jag såg det för mig att rösta på artline som då hade två röster, cirkus och Sasse. Det handlar om minuter på slutet och det var väldigt segt med uppdateringen. Det syns exempelvis på att hemlig missade att qitis hade röstat, jag missar att hon gör ett tillägg osv.

Var skrev Artline att hon tänkte ändra sin röst från Idahoe? Jag kan ärligt inte se de. Däremot skrev hon " bättre än så här blir det inte ikväll" efter sin röst.

Efter tredje rösten på henne valde hon att rösta på @Snurrfian i ett försök att rädda sig själv. Innan dess skrev hon inte ett ord om att hon skulle rösta annorlunda.

Så om Snurrfian inte hann se de sista rösterna trilla in på Artline kan hon omöjligt ha sett rösten på sig själv. Och därmed fanns ju även möjligheten att rösta på Idahoe.

Det är något som skaver känner jag.
 
Sen finns det några enkla röster som man kanske borde utvärdera, men vet inte i vilken ände jag ska börja.

Hemlig la första rösten på Snurrfian.
och har helt glidit under min radar...

Idahoe på Mirtai.
Mammas på Hedinn.
Lobelia på Mammas.

Snurrfian röstade först på Idahoe innan hon ändrade.

Sen la jag en röst på Bollen. Men eftersom jag vet min egna roll så känns det inte som en ände jag behöver nysta i.

Ska kolla igenom ovanstående lite mer.
 
Varför just Snurrfian? Eller menar du att hon fick flera röster? Skillnaden på rösterna mot Artline och mot Snurrfian är ju att vi vet att de som röstade på Art röstade på en god. Rösterna på Snurrfian kan ju lika gärna vara på en ond?

Och onda röstar aldrig på onda? :D
 
Absolut inte! Däremot har nationalsporten blivit såpass välkänd att folk börjat hitta alternativa regler, och ulvar börjat "gömma sig" i de rösterna - just för att det oftast är goda som gör det (jag la t.ex själv en sån röst som ulv i en lek för ett tag sen, mycket av den anledningen). Men sannolikheten för att det är goda är stor, såklart, och majoriteten av de som röstade där är "garanterat" goda. Dock var Qitis inblandad och är det nåt jag inte litar på att @qitis gör så är det att hålla sig till de oskrivna reglerna. :D

Ja men då förstår jag hur du menar. Tack för svar. :)

Jag måste erkänna att det känns snopet att leken blev så väldigt basic.

Håller med!
 
Jag är inte van vid lekar med mer än 12 personer märker jag, tycker det är svårt att komma ihåg alla som är med :o
 
DL1

19:03 Ferrari röstar på bollen_

19:43 Snurrfian röstar på Lobelia
19:56 hemlig röstar på Snurrfian
21.09 Idahoe röstar på Mirtai

21.13 Artline röstar på Idahoe
21.16 Mammas röstar på Hedinn
21.16 Hedinn röstar på Idahoe
21.22 LenaH röstar på Snurrfian
21.23 cirkus röstar på Artline
21.23 Lobelia röstar på Mammas
21.25 Sasse röstar på Artline
21.27 Mirtai röstar på Artline
21.28 Artline röstar på snurrfian
21.28 Qitis röstar på Artline
21.29 Snurrfian röstar på Artline

bollen__ och Madalitso missar


Deltagare:
hemlig
Lobelia
bollen__
Snurrfian
qitis
Idahoe
Mirtai
cirkus
Hedinn
Ferrari
Madalito
Sasse
Mammas

LenaH - bybo, död Natt 1
Artline - lobbyist, död Dag 1

Lägger in den här för översikt.

Edit: ändrade inlägget pga la in tidpunkter på de tre första rösterna från igår
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 949
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
13 015
Senast: Lobelia
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 907
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp