Ulvlek: Kampen om semestern

räknas inte in i vinstvillkoren
Så för att goda ska vinna måste vi bli av med alla ulvar men onda feen kan vara kvar, och för att onda ska vinna så måste dom vara fler i lyan än det är goda kvar (så om dom nu är 4 i lyan så måste dom få ner det till 3 goda kvar)?

@bollen__ det spelar kanske inte jättestor roll, men det kan ju innebära att onda inte kan vinna idag, vilket är bra. Sen är det ju också en fördel nu att onda feen inte känner till lyan, för det innebär att lyan inte kan vara säkra på att onda feen hänger på om de försöker rösta ut någon, vilket ger goda bättre möjlighet att få ut onda i lynchen.
 
Funderar över varför du tror att de hellre vill ha ut dig än hemlig?
Men jag håller absolut med om att är svårt när infon är 0.

Vinstvillkoren spelar väl inte så stor roll i det fallet @Madalitso även om inte jag heller hittar dom, tänker ändå att det är lättare för ulvarna. Om de inte typ måste ha fen vid liv för att vinna :p

För att jag tror att folk i lyan brukar tycks att jag är en jobbig jävel :cautious::meh::arghh:
 
För att jag tror att folk i lyan brukar tycks att jag är en jobbig jävel :cautious::meh::arghh:
Himla tydlig godförklaring av sig själv, men det gör det inte lättare, du kan vara god och ha rätt i det du skriver, du kan lika gärna vara ulv och försöker lura oss goda. Så det gör mig inte säker på något mer än tidigare. :cautious:
 
För att jag tror att folk i lyan brukar tycks att jag är en jobbig jävel :cautious::meh::arghh:

Fast det beror ju på dels vilka som sitter i lyan, dels vilken taktik de väljer och framförallt om du är rätt ute med dina misstankar. Det här resonemanget håller inte för mig.
 
Dag 1:

19:03 Ferrari röstar på bollen_
19:43 Snurrfian röstar på Lobelia
19:56 hemlig röstar på Snurrfian
21.09 Idahoe röstar på Mirtai

21.13 Artline röstar på Idahoe
21.16 Mammas röstar på Hedinn
21.16 Hedinn röstar på Idahoe
21.22 LenaH röstar på Snurrfian
21.23 cirkus röstar på Artline
21.23 Lobelia röstar på Mammas
21.25 Sasse röstar på Artline
21.27 Mirtai röstar på Artline
21.28 Artline röstar på snurrfian
21.28 Qitis röstar på Artline
21.29 Snurrfian röstar på Artline

bollen__ och Madalitso missar


Natt 1:
LenaH bybo käkas

Dag 2:

19.49 hemlig röstar på Ferrari
20:03 Hedinn röstar på hemlig
20:27 cikus röstar på qitis
20.50 mammas röstar på hemlig
20.51 bollen__ röstar på cirkus

20.59 sasse röstar på cirkus
21.17 sasse ändrar röst från cirkus till hemlig
21.19 madalitso röstar på snurrfian
21.26 Lobelia röstar på Snurrfian
21.27 Snurrfian röstar på qitis
21.28 Mirtai röstar på ferrari
21.28 Idahoe röstar på cirkus
21.29 ferrari röstar på cirkus


Ferrari 2
Hemlig 3
cirkus 3
qitis 2
snurr 2

hemlig jägare lynchas

Natt 2:
Sasse siare käkas


Deltagare:

Lobelia
bollen__
Snurrfian
qitis
Idahoe
Mirtai
cirkus
Hedinn
Ferrari
Madalito
Mammas

Sasse - siare, död Natt 2
hemlig - jägare, död Dag 2
LenaH - bybo, död Natt 1
Artline - lobbyist, död Dag 1
 
Rent sponatant, det vi kan utläsa av det här är i princip att @Ferrari och @cirkus inte bör sitta i lyan tillsammans? Det skulle kunna vara en elaborate alibiröstning, att Ferrari ska ses som god om cirkus blir utröstad, eller att cirkus blir god om Ferrari åker senare som ond. Men rent spontant tror jag inte att cirkus skulle tycka det var en bra plan, att ta risken att åka, så det gör att de inte bör vara onda tillsammans.

Även @Idahoe bör inte sitta i lyan med cirkus med detta resonemang, om det som sägs om att inte kunna kolla inlägg medan de skrivs stämmer, Idas röst 21:28 är med citat och en del egen text, så Ida bör inte ha varit medveten om iaf inte snurris eller mirtais röster, ev inte lobelias heller, så det känns risky att rösta på en kollega då med så många kvar att rösta.
 
Varför är du då kvar i leken? Lyan brukar käka de som är jobbiga jävlar ;).
Inte nödvändigtvis? Beror helt på vilka som sitter i lyan och vilka strategier de har. Lyan kan lika gärna utgå från aktivitet, hur misstänkta de olika spelarna är, och undvika nån de tror kan vara skyddad. Så det varierar väldigt och jag skulle inte säga ”brukar” som något generellt för alla i det sammanhanget.
 
Kan cirkus vara i lyan och därför ha käkat sasse för sasse hade misstankar mot cirkus? Och nu försöker hon godförklara sig med sina kommentarer om att hon trodde hon skulle käkas?

Bara en snabb, halvformulerad tanke för att skriva någonting idag, har lite annat att göra, men återkommer senare.
 
Kan cirkus vara i lyan och därför ha käkat sasse för sasse hade misstankar mot cirkus? Och nu försöker hon godförklara sig med sina kommentarer om att hon trodde hon skulle käkas?

Bara en snabb, halvformulerad tanke för att skriva någonting idag, har lite annat att göra, men återkommer senare.

Jag har inte skrivit nåt om att käkas - jag dividerade om gårdagens lynch och varför jag fick så många röster på slutet.
 
Kan cirkus vara i lyan och därför ha käkat sasse för sasse hade misstankar mot cirkus? Och nu försöker hon godförklara sig med sina kommentarer om att hon trodde hon skulle käkas?

Bara en snabb, halvformulerad tanke för att skriva någonting idag, har lite annat att göra, men återkommer senare.
Nja, visst kan det vara så, men det kan vara precis tvärt om också, att lyan käkade Sasse för att förstärka misstankarna mot Cirkus.
 
Nja, visst kan det vara så, men det kan vara precis tvärt om också, att lyan käkade Sasse för att förstärka misstankarna mot Cirkus.
Eller så är där ingen lya och det är som den där leken @Habina hade för ett tag sen där det inte fanns några onda och LL valde käk varje natt. :idea:

Jag borde teoria ordentligt, men sitter och håller på att somna (vet inte varför jag varit så trött denna veckan). Ska se om jag får ihop nått iaf.
 
Inte nödvändigtvis? Beror helt på vilka som sitter i lyan och vilka strategier de har. Lyan kan lika gärna utgå från aktivitet, hur misstänkta de olika spelarna är, och undvika nån de tror kan vara skyddad. Så det varierar väldigt och jag skulle inte säga ”brukar” som något generellt för alla i det sammanhanget.
Det var en reaktion på Cirkus inlägg "För att jag tror att folk i lyan brukar tycks att jag är en jobbig jävel :cautious::meh::arghh: ", egentligen kunde den vara OT, det är få lekar om någon som Cirkus inte tror att hon ska bli käkad först/bland de första och det var skrivet med en ;). Jag minns dock inte någon lek där hon använt det inför lynch tidigare.


Personligen tror jag inte att ulvarna arbetar så hårt på att få ut en viss person med lynch utan hänger mest med då folk är osäkra och spretiga när det gäller teorierna. Däremot jobbar det säkert för att någon god ska åka ut och har de teorierer om vem som är ond fe så är det inte den första de vill offra.

Just nu tror jag inte ulvarna har någon idé om vem som kan vara ängel dock, det finns ingen info i leken och båda käken har lyckats och jag har inte sett någon hint om det.
 
Det var en reaktion på Cirkus inlägg "För att jag tror att folk i lyan brukar tycks att jag är en jobbig jävel :cautious::meh::arghh: ", egentligen kunde den vara OT, det är få lekar om någon som Cirkus inte tror att hon ska bli käkad först/bland de första och det var skrivet med en ;). Jag minns dock inte någon lek där hon använt det inför lynch tidigare.


Personligen tror jag inte att ulvarna arbetar så hårt på att få ut en viss person med lynch utan hänger mest med då folk är osäkra och spretiga när det gäller teorierna. Däremot jobbar det säkert för att någon god ska åka ut och har de teorierer om vem som är ond fe så är det inte den första de vill offra.

Just nu tror jag inte ulvarna har någon idé om vem som kan vara ängel dock, det finns ingen info i leken och båda käken har lyckats och jag har inte sett någon hint om det.

Ängeln lär ju inte vara så korkad att den hintar om sin roll - då kommer ju lyan göra allt för att få ut den. Jag tror det är en spelare med korten nära bröstet och som långt ifrån försöker sticka ut.
 
förlåt alla!! Det körde ihop sig helt igår:(
Urusel aktivitet från min sida hittills i leken - det är jag medveten om
Ska läsa ikapp så får vi se om jag hinner komma med några inlägg så ni har en chans att få någon uppfattning alls om mig. Vet hur frustrerande det är när man inte får några inlägg att gå på
än en gång- Förlåt!
 
Måste vara första gången i världshistorien sedan jag började leka som jag ligger sist av alla i inläggsstatistiken dag 3 när jag är kvar i leken :p Hade endast 6(!!!) inlägg fram tills detta :eek::o

har hunnit sett att Artline var lobbyisten och åkte i dl1. :down:
Illa när jag själv röstade där och förstår att jag med rätta fått misstankar på mig för den rösten .
Sanningen är att jag hade dåligt med tid och reagerade på Artline och röstade på henne för det. '
Ville inte bopa rakt av utan iaf få till en röst med någon liten relevans för leken trots tidsbrist
Hade inte uppfattat att hon hade så pass med röster på sig heller.

Det måste varit rena drömstarten för onda det, eftersom det innebär dels att absolut ingen info finns i leken (vilket jag anser gynnar onda) och dels att alla goda specialroller i princip endast är bybor, förutom Ängeln
Som jag sett att flera noterat : Ja det blev en väldig basic lek helt plötsligt .

LenaH blev käk första natten,
Igår åkte Hemlig i lynch dag 2 och Sasse blev käk natt 2

4 goda har åkt ut så 11 kvar i leken

Jag håller med de som anser att det borde vara 5 onda totalt(inklusive fen) av 15 deltagare -men har också sett att fen inte räknas in i vinstvillkoret.
dvs alla ulvar dör= vinst för goda även om fen är kvar
För mig så betyder det att onda inte är så intresserade av att behålla fen egentligen ( såtillvida de inte hittat varandra då för att samla rösterna) fen har inga hyss att hjälpa onda sidan med och heller ingen info att förmedla

Detta är så långt jag hunnit tänka hittills. ska fortsätta komma med inlägg allt eftersom jag grunnar på det som skrivits lite mer än bara en gång
@Paddington Ska jag lägga en efterröst med motivering på vem jag skulle ha röstat på igår?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 991
Senast: Niyama
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 934
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 919
Senast: Lobelia
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 888
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp