Ulvlek - MLP: Tambelons återkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gabby_Ossi

Trådstartare
Det är en vanlig fridfull dag i Ponyland. Barnen och ponnyerna leker kurragömma, men när en av babyenhörningarna plötsligt försvinner efter att ha “blinkat ut” börjar alla bli oroliga. Samma sak händer med alla enhörningar - ingen kommer tillbaka efter att ha blinkat ut, och snart inser de att staden Tambelon har återvänt från mörkrets rike. Tambelons härskare Grogar försökte invadera Ponyland för 500 år sedan och misslyckades - men svor att komma tillbaka. Ska de kvarvarande ponnyerna och människobarnen lyckas få tillbaka enhörningarna och stoppa Grogar eller kommer de alla att bli tillfångatagna och för alltid förvisade till mörkrets rike?

hqdefault.jpg


Roller:

GODA:


Kloka storasystern Megan är den som alla vänder sig till när det är trubbel i Ponyland, så hennes inflytande bland vännerna är extra stort: Borgmästare (Dag DL) - har en extra röst någon gång under spelet, kan stoppa en lynch och har utslagsröst vid lika.

Brodern Danny har en ryggsäck med massa användbara prylar som han gärna delar med sig av till sina vänner: Brevbärare (Dag DL) Får dela ut ett brev per dag till en annan spelare som sedan själv får välja när denne vill använda detta. Han har en sia, ett beskydd, en extra röst och en förhäxning som han får dela ut i valfri ordning. Skulle paketen ta slut får en ny av varje sort och kan använda dessa i valfri ordning igen.

Lillasyster Molly älskar att leka med ponnyerna och vill gärna hjälpa dem. Hon är dock såpass ung att hon inte riktigt vet hur hon ska göra det bäst utan skiftar mellan att skydda och ta reda på rollen hos en annan spelare: Lärling (NattDL) - får skydda och sia varannan natt, bestämmer själv vilket hon vill börja med.

Ponnyerna - Bybor utan speciella förmågor men var och en unik på sitt eget sätt.

Fängelsehålan (God lya) - Utslagna goda spelare hamnar i Tambelons fängelsehåla tillsammans med enhörningarna. Enhörningarnas magiska krafter gör att de kan skicka meddelande till spelare som är kvar i leken. De får all spioninfo efter NattDL och får välja en rad att skicka till en person (ej samma två nätter i rad), denna rad levereras så fort lyan bestämt sig och LL sett deras val. En gång under spelet (oavsett tid) får de även skicka en fri mening (Vi tror + max tre ord) till någon spelare. Denna levereras så fort LL sett detta.

ONDA:

Tambelons ondskefulle härskare Grogar är en riktig översittartyp som behandlar sina undersåtar som slavar. Det kan hända att hans undersåtar försöker störta honom - de misslyckas dock i så fall och istället blir en av dem förvisad till mörkrets rike, och därefter håller Grogar bättre koll på dem. Ledarvarg: Ond utanför lyan - känner till vilka ulvarna är, men ulvarna vet inte vem ledaren är. Eftersom ulvarna inte känner till vem deras ledare är så kan de riskera att ta personen en natt. Om ulvarna skulle en natt välja ledaren som offer så blir det motsatt verkan. Ledaren överlever attacken, men får i sin tur välja en av ulvarna som dör i sin plats. Därefter vet ulvarna vem deras ledare är, han hamnar i lyan och är med och bestämmer vem som ska dö varje natt.

Ulvar - Grogars undersåtar har fått i uppgift att ta tillfånga alla ponnyer och deras vänner och slänga dem i fängelsehålan.

 
Roller skall vara utskickade före leken kom upp, har du inte fått, skicka PM!

Deltagare

1. Idahoe
2. Niyama
3. Mammas
4. cirkus
5. quarter4ever
6. Hedinn
7. Snurrfian
8. Araminta
9. Lenis
10. hemlig
11. Mistimed
12. Habina
13. Artline


Regler

*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!

*Hintar
Är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
Enkelt uttryckt, misstankar som skrivs i tråden skall ha en teori.
Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan måste skriva ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat…’
Man får inte heller hinta om sin egen roll. Man får referera till sig själv som god ex “Jag vet att jag är god så därför vet jag att xx bara har röstat på goda” men inte framställa sig själv som mer eller mindre viktig för goda sidan ex “Med tanke på min roll vore det väldigt dåligt för goda sidan om jag skulle bli lynchad”.

*Röster
Röster läggs i fetstil typ "Gabby_Ossi röstar på Mirtai". Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv. Även när man ändrar rösten så måste nya rösten ha teori. Röster el röständringar där teorin kommer in i efterhand kommer inte att räknas. Vid röständring utan teori kommer den tidigare rösten att räknas. Har man tidigare lagt en röst med teori och ligger i riskzonen är det dock godkänt att röständra med motivering att endast rädda sig själv.

*Efter en missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken. Obs! Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL. (flera har aviserat låg aktivitet, det är noterat - men försök att teoria om 2st varje dag, eller teoria mer de dagar man har mer tid )

*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen då resultatet kan påverkas av sådant som inte syns i tråden. Samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!

*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd helst OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som teoriande.

*Vinstvillkor
Onda vinner när ulvarna är fler än de goda.
Goda vinner när alla onda är döda.

DagDL 1 Fredag 21.30
NattDL 1 Lördag 09.00
 
Hittat hit o fått PM :)

(fortfarande överlycklig över temat, känner mig som sju år igen eller vad jag kan ha varit när den versionen av MLP-tecknat gick på tv :love:)
 
Obligatorisk fråga (besvaras innan DL):

Vilka färger och vilken symbol skulle du ha som My Little Pony?
 
Obligatorisk fråga (besvaras innan DL):

Vilka färger och vilken symbol skulle du ha som My Little Pony?
Jag var tvungen att kolla vad det kunde tänkas finnas för symboler, jag vet att jag hade någon MLP men det var syrran som var den stora fantasten, jag ville hellre ha riktiga hästar! ;) Men när jag bildgooglade så hittade jag min favorit, vit med lite glitter i manen och svansen och så ett hjärta! :heart
edit, glömde ju bilden! :banghead:
238066899_e7add2fb-8cd1-425f-b68d-dace5025a14a.jpg
 
Hittat hit och fått min roll.
Som My Little Pony skulle jag nog vara rosa med ljus man och svans och en blomma på rumpan - typiskt tjejig :D.
 
Obligatorisk fråga (besvaras innan DL):

Vilka färger och vilken symbol skulle du ha som My Little Pony?
Efter lite googlande ( kan absolut inget om My Little Pony måste jag erkänna! Var för gammal när de kom och inga döttrar har jag som kunnat ge mig kunskap sas)
Men hittade iaf en ponny som jag känner kan symbolisera mig lite iaf
Cotton Candy med vita appaloosapricka på rumpan (passar mitt westernjag) och rosa för att jag befinner mig på rosa moln för tillfället
FF_Cotton_Candy.jpg
 
Alltså nu har jag suttit och bildgooglat for ever för att hitta rätt ponny, hittade en total samlar-sida som jag gått igenom och allt pga att jag bara nästan kom ihåg namnet på min gamla favorit.. eller jag kom ihåg rätt men med ett litet barns förvanskning :angel: "Strejkej" stavas tydligen irl för Streaky så jag va inte så långt borta ändå :D
streaky.jpg


Lila med noter och regnbågshår, whats not to love liksom!
 
13 deltagare, jag tror på 4 onda eftersom ledarvargen räknas med i vinstvillkoret. Med 5 onda skulle leken kunna avgöras dygn 2 så det känns otroligt. 3 onda skulle visserligen vara möjligt med tanke på få goda specialroller men känns mindre troligt eftersom ledarvargen är utanför lyan + att BM kan stoppa en lynch.

Nu ska jag kolla min roll, jag ville fundera över fördelningen först för annars är det så lätt att bli färgad av vilken sida man står på.
 
HIttat leken - trots två döttrar (varav en faktiskt heter Molly) vet jag inte vilka my little ponys som finns.

Efter att ha tillfrågat google så fastnar jag för dessa raringar

1FB4BCB250569047F5B132B22ABF4772.jpg


Gillar det lite enhörningsartade hos den gula Princess Celestia den råååsa heter Princess Luna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 029
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 424
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 986
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 740
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp