Ulvlek - Rödluvan och vargarna

Men vad menar du nu egentligen?
Niyamas inlägg står 21.00, vilket inlägg har du hållit muspekaren över? Mitt?
Ja det kom 21.01 men då var hennes inlägg redan fetat.
om man håller muspekaren över ett inläggs tid så står det inte bara vilken tid det är postat utan också för hur länge sedan det är postat. det står även utan att man håller muspekaren på faktiskt tex står det på Niyamas inlägg #510 för två minuter sedan nu när jag skriver detta
Så om det nu stod för en minut sedan på Niyamas inlägg när jag såg det som det stod och det var postat 21,00 blir det ju uppenbart att klockan då slagit om till 21.01 enl bukeklockan?
 
Eftersom jag nu kan se (det har gått över en timme) när @Niyama ändrade så kan jag meddela att lyan har rätt, ändringarna kom efter att Bukeklockan slagit över till 21.01. Grattis onda, ni har vunnit en lottning men jag tror inte goda vill fortsätta lek efter detta.
 
*Turistar*
Jag funderade på att åter börja leka men inser när jag läser de senaste sidorna att det inte blir av. Lekarna har gått från att vara avslappnande, hjärnkickar till att bli någon typ av arbete där formen är viktigare är glädjen. Den här hysterin med att allting måste vara övermotiverat exakt vid dl gör att jag inte orkar/hinner leka eftersom man helt plötsligt är låst vid att kunna läsa och skriva som en tok timmen innan dl. En tidig röst har för mig ofta medförst att jag blivit utröstad pga att jag inte följt de nya teorier som framkommit på slutet och därmed haft möjlighet att försvara min röst. Ibland kunde jag läsa ikapp precis för del men inte hunnit skriva motivering pga tidsnöd.
Jag får ångest av att läsa hur en rolig lek övergått till någonting som jag inte kan finna ett namn på men ordet roligt hör inte till vad jag skulle kalla lekarna längre.
*Promenerar hemåt genom skogen och luktar på de mättade dofterna som svävar omkring mig*
 
Eftersom jag nu kan se (det har gått över en timme) när @Niyama ändrade så kan jag meddela att lyan har rätt, ändringarna kom efter att Bukeklockan slagit över till 21.01. Grattis onda, ni har vunnit en lottning men jag tror inte goda vill fortsätta lek efter detta.
vi har inte vunnit en lottning den är inte gjord tror inte heller onda är särskilt taggade på att fortsätta leka efter detta
test ändrar för tiden
 
Senast ändrad:
Eftersom jag nu kan se (det har gått över en timme) när @Niyama ändrade så kan jag meddela att lyan har rätt, ändringarna kom efter att Bukeklockan slagit över till 21.01. Grattis onda, ni har vunnit en lottning men jag tror inte goda vill fortsätta lek efter detta.
Dock har ju ingen protesterat när det diskuterats tidigare, det var ju bestämt att korrigeringar innan det syns anses ok. Sen kan ju för all del LL här bestämma nåt annat, men det känns ju som det gått till överdrift när moderatorer ska kontrollera ändringar. Tror aldrig jag har varit med om det förut?

Men kan du förklara Snurris skärmdump? Det är ju tre rader med olika färger, men de är ju inte fullständiga?
 
*Turistar*
Jag funderade på att åter börja leka men inser när jag läser de senaste sidorna att det inte blir av. Lekarna har gått från att vara avslappnande, hjärnkickar till att bli någon typ av arbete där formen är viktigare är glädjen. Den här hysterin med att allting måste vara övermotiverat exakt vid dl gör att jag inte orkar/hinner leka eftersom man helt plötsligt är låst vid att kunna läsa och skriva som en tok timmen innan dl. En tidig röst har för mig ofta medförst att jag blivit utröstad pga att jag inte följt de nya teorier som framkommit på slutet och därmed haft möjlighet att försvara min röst. Ibland kunde jag läsa ikapp precis för del men inte hunnit skriva motivering pga tidsnöd.
Jag får ångest av att läsa hur en rolig lek övergått till någonting som jag inte kan finna ett namn på men ordet roligt hör inte till vad jag skulle kalla lekarna längre.
*Promenerar hemåt genom skogen och luktar på de mättade dofterna som svävar omkring mig*
Det här är värre än vanligt. Som jag skrev tror jag aldrig jag varit med om att moderatorer kontrollerar röster på sekunden. Nån frågade nån gång men det ansågs orimligt. Men ja, det är en trist utveckling av lekarna.
 
Men kan du förklara Snurris skärmdump? Det är ju tre rader med olika färger, men de är ju inte fullständiga?
Historiken är rätt svårläst och det finns flera varianter att bocka i och hon har bara bockat i en.
När jag citerade dig så hade du motiveringen med men ingen fetning så det är så jag vet. Eller - när citatet kom i mitt inlägg så var det ju fetat men inte när jag såg ditt inlägg och svarade.
 
Historiken är rätt svårläst och det finns flera varianter att bocka i och hon har bara bockat i en.
När jag citerade dig så hade du motiveringen med men ingen fetning så det är så jag vet. Eller - när citatet kom i mitt inlägg så var det ju fetat men inte när jag såg ditt inlägg och svarade.
Ja, jag tror första versionen var rösten och "för att", andra versionen var med hela motiveringen och tredje med fetningen. Fetningen var i alla fall sist.

Ja det är ju tur vi har moderatorer med i lekarna nuförtiden, annars hade vi behövt pm:a nån moderator eller Gunnar för kontroll :up:
 
Håller med om den trista utvecklingen. Det känns som mer blodigt allvar än lek nuförtiden. Och jag behöver också lekandet som ett andningshål i vardagen, även öm jag alltid brukar krångla till saker och missa hintar.
Förstår inte riktigt vad som hänt här i leken heller? @Niyama glömde feta och lägga till en motivering? Detta gjordes 21.01 och är således inte giltigt och nån i lyan (?) har frågat moderatorerna om när ändringen gjordes?
 
Håller med om den trista utvecklingen. Det känns som mer blodigt allvar än lek nuförtiden. Och jag behöver också lekandet som ett andningshål i vardagen, även öm jag alltid brukar krångla till saker och missa hintar.
Förstår inte riktigt vad som hänt här i leken heller? @Niyama glömde feta och lägga till en motivering? Detta gjordes 21.01 och är således inte giltigt och nån i lyan (?) har frågat moderatorerna om när ändringen gjordes?
Nej, jag glömde inte. Jag hade jättesegt internet, har problem att markera text på telefonen så jag lyckades inte feta. Istället lyckades jag radera halva raden med motivering, jag såg det och fixade den och några sekunder efter det lyckades jag feta.

Men jag ska fortsättningsvis låta bli att leka om jag måste leka från telefonen, det får bli när jag skaffat ny telefon nån gång i framtiden.
 
Håller med om den trista utvecklingen. Det känns som mer blodigt allvar än lek nuförtiden. Och jag behöver också lekandet som ett andningshål i vardagen, även öm jag alltid brukar krångla till saker och missa hintar.
Förstår inte riktigt vad som hänt här i leken heller? @Niyama glömde feta och lägga till en motivering? Detta gjordes 21.01 och är således inte giltigt och nån i lyan (?) har frågat moderatorerna om när ändringen gjordes?
nope
vi protesterade mot att rösten inte borde vara giltig för att den inte hade motivering innan DL.tidens utgång samt inte var fetad innan. ;Men fetningen var av mindre betydelse Det var just motiveringen vi invände mot .
jag var ju faktiskt tvärsäker på att det var försent då jag såg bukeklockan och vi tog inte upp detta i lektråden utan bara i pm till LL- där man ska inkomma med funderingar, frågor, protester etc LL bestämmer . typ!
 
Jag är här nu och ber så hemskt mycket om ursäkt för förseningen. Fick besök jag inte kunde lämna. Ledsen för det.

Vad gäller diskussionen fick jag tidigare i uppgift att Niyamas ändring kom in efter DL. Jag bryr mig inte om fetningen som så eftersom det kan vara drygt från telefonen, däremot motiveringen behövde vara med innan DL. Utöver det saknar motiveringen en teori om varför bollen skulle vara ond, "för att samla rösterna" är inte en misstanke om varför bollen är ond och gills därför inte. Även om @Niyama har haft teorier om bollen tidigare så ska de finnas med i röstinlägget.

Med tanke på lekens utveckling avbryts den härmed.
 
Utöver det saknar motiveringen en teori om varför bollen skulle vara ond, "för att samla rösterna" är inte en misstanke om varför bollen är ond och gills därför inte.
Fast va? Måste man rösta på den man tror är ond? T.ex. jag har lynchats för att jag var siare och det var det bästa för leken. Här ansåg jag att det bästa var att samla rösterna.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
870
· Visningar
10 082
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 851
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 757
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp