Ulvlek: Tolv små bukefalister

Hedinn

Trådstartare
Moderator
Tema? Nja, men det börjar ju trots allt bli dags att värma upp inför julrimmen! Så alla röstmotiveringar ska skrivas i rim för att gälla! :up: Eller så gäller det bara uppdateringarna, så kan ni fokusera på annat. ;)

Deltagare:
cirkus
Ferrari
quarter4ever
Mirtai
MikaTela
Blacksmithfarm
Niyama
Snurrfian
habina
bollen__
FiaM
LenaH

Regler
*Var snälla och trevliga mot varandra.
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god. Och om frågan varför du tror någon är ond/god kommer upp får du inte svara "för att jag siat personen".
*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg. Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Hedinn röstar på Mammas". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar jag den första.
*Ulvarna vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.
*Efter två missade röstningar kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på.
*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och helst annan färg. Ni får inte kommentera på något sätt som påverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda!" innan din roll är avslöjad.
*Att teoria om någons roll baserat på aktivitet är inte okej, misstankar ska baseras på vad som skrivs, inte hur mycket/lite som skrivs.

Ni får gärna pm:a om ni har åsikter om någon roll eller fördelning. Om ni tycker att jag tänkt galet helt enkelt ;) Eller om ni tycker att någon hintar. Jag kan komma att modifiera vissa roller om det visar sig att jag fördelat riktigt dåligt.

Goda roller
*Siarlärling – kan sia varannan natt med start natt 1, meddelar LL innan natt-DL.
*Ängel – kan varje natt skydda en deltagare (sig själv eller annan) från ulvarnas attack, meddelar LL innan natt-DL.
*Brevbärare – kan varje dag dela ut ett paket. Paketen innehåller ett beskydd, en extraröst, en förhäxning (rösten räknas inte) samt en tjuvning (dvs att sno en förmåga från någon som då själv inte kan använda den följande natt). Meddelar LL innan dag-DL. Mottagaren måste använda förmågan inom 1,5 dygn. Observera att det är mottagaren av paketen som får använda förmågorna, t.ex om Myrten är brevbärare ger hon en förhäxning till Paddington som förhäxar Hedinn så hennes röst inte räknas.
Observera att brevbäraren ska dela ut paketen innan dag-DL!
*Röstfifflare - har varje dag möjlighet att lägga en extra röst, pm:as till LL innan dag-DL.
*Väsignad - Överlever en första ulvattack men har inte samma tur om hen attackeras igen.
*Bybor - har inga specialförmågor.

Åskådare
Alla goda spelare som dör får prata med varandra och får full spioninfo varje natt. De väljer ut en spelare som ska få ta del av en rad (åskådarna bestämmer vilken rad). Meddelar LL innan dag-DL. De får inte välja samma spelare två dagar i rad och inte heller fler än två gånger.

Onda roller
*Ulvar - känner till varandra och får samtala i lyan. Kan varje natt käka en deltagare.
*Modifierat svart får - känner till lyan men lyan känner inte till fåret. Överlever en ulvattack men inte en andra. Det svarta fåret visas som GOD i sior!

Första dag-DL imorgon tisdag 21.00
Natt-DL onsdag 10.00
 
Senast ändrad av en moderator:
Åskådare
Alla goda spelare som dör får prata med varandra och får full spioninfo varje natt. De väljer ut en spelare som ska få ta del av en rad (åskådarna bestämmer vilken rad). Meddelar LL innan dag-DL.
När får mottagaren av spionraden veta infon av den? Direkt efter dag-DL eller efter natt-DL eller hur har du tänkt ?:)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 790
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 347
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 942
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 873
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp