Bukefalos 28 år!

Ulvlek- vampyrer!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lenis

Trådstartare
Välkomna till ulvleken!

Temat för denna gång..

stefan-and-damon-salvators-vampire-face-elena-laying-closeup-223133.jpg


Vampire Diaries/Twilight/Dracula anno 2013.. VAMPYRER!

Det är inte lätt att vara vampyr. Inte bara ska man gå omkring skitsnygg med onaturligt vackra ögon och delta i diverse barnförbjudna aktiviteter, man ska också hålla sig vid liv. För det är ju det där med människorna och deras intolerans mot de med annorlunda kosthållning (LCHF:are och veganer, släng er i väggen). Man ska undvika pålar i hjärtat, arg pöbel och så den förb.. solen också. I Blodiga Byn har människorna tröttnat och bestämt sig för att rensa ut sina blodtörstiga grannar, medan vampyrerna själva måste slåss för sin existens.. och till sin hjälp kanske de kan ta team Jacob och hans flock? De tycker ju trots allt bättre om vampyrerna än människorna och kanske är har ändå varulvar och vampyrer mer gemensamt än de tidigare trott..

Människorna (onda) vinner när de är fler än vampyrer/varulvar (goda). Goda vinner när sista människan är ute!

Lycka till alla!!


---------------------------------------------------------
Regler för leken:

Här gäller följande..

LL (dvs undertecknad) är allsmäktig.

Hintar är förbjudet och kan straffa den egna sidan!

Aktivitetskrav: någon form av teori ska levereras varje dag, liksom en röst.

Om man upprepade gånger låter bli kan man kickas från leken. PMa mig om ni vet om att ni kan få förhinder!

Jag tillåter inte BOPar, jag vet att det kan vara svårt första dagen men jag välkomnar hellre vansinnigt långsökta teorier, använd er fantasi... Aktivitet!!

Pm från specialroller ska in till mig INNAN DL. Kommer de efter räknas de inte för den dagens DL.
Frågor om rollen, pma gärna.

Röster läggs i fetstil i form av ”Lenis röstar på XXX”
DL för dag sker kl 21.30 och natt 22.00 om inget annat skrivs i tråden!

Tänk på: RENSA era inkorgar- det händer relativt ofta att man inte kan skicka PM för att det blir fullt under en lek! Se till att det finns gott om plats. KOLLA er inkorg varje dag, eftersom jag kan ha skickat PM som är betydande för ert spel den dagen. Och tänk på att ni faktiskt är på olika lag, känner man sig hela tiden missförstådd av en elak jäkel så kan det ju vara så enkelt som att den personen har en annan agenda. Ha roligt!!! – det är viktigast =D
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Deltagarlista:

1. Shaggy
2. Hedinn
3. glömmerallt
4. cirkus (det är ju buskul detta)
5. karamelldrottningen
6. Vira
7. pamelakarlsson
8. Pegasus63
9. Paddington
10. Killaloe
11. Myrten
12. bumpo
13.. Sasse
14. Niyama




Roller:

Goda:

Vampyrer/bybor- gör sitt bästa för att jaga rätt på människorna

Edward (ängel)- Är inte så bra på det här med att slåss för sin sak men kan minsann göra nytta ändå. Han kan rädda en spelare varje natt, Pmar LL vem.

Elena (brevbärare)- Vill väl och kutar ständigt omkring för att hjälpa andra, även om det ibland är svårt att veta om den man hjälper är ond eller god.. Elena får ett antal ”brev” att dela ut som kan innehålla tex en sia eller en natts beskydd. Hon väljer själv när/om/till vem hon vill dela ut dem.

Varulvar- Goda som vet om varandras existens och kan prata utanför leken.

Damon (siare) – Förutom att vara snygg så det svimmar tonåringar till höger och vänster där han går, har Damon rätt mycket bättre koll än de andra på vad som händer. Får varje natt veta en annan deltagares roll, Pmar LL om vem.

Vampyrhäxa – Tycker att livet som vanlig vampyr är lite för trist och kan väcka en död till liv för att sedan kunna diskutera med spöket utanför leken. Spöket får då också möjlighet att rösta vid lynch; rösten ges via LL och syns ej för de levande deltagarna. Även om häxan dör går spöket fortsätta rösta. Har häxan dött innan hon väckt någon går möjligheten förlorad.

Herden med sin trogna blodhund - Herden är en person som har en stor flock på minst 100 får (nån måste ju stå för blodleveranser när det är ont om tvåbeningar att tillgå) och är trogen sina djur; så i dåliga tider sitter herden och vaktar dem om nätterna och det innebär att personen ser lite mer än den vanliga vampyren. Den kan vid tre valfria nätter fråga LL om en viss bokstav finns i någon ulvs namn. LL får endast svara ja eller nej.
Om ulvarna försöker äta herden en natt så misslyckas de, herdens trogna hund skyddar sin ägare men förlorar sitt liv på köpet. Därefter har herden inget skydd från sin hund och ulvarna kan sluka herden. Genom den första attacken (där hunden miste livet) så röjs herdens identitet för både bybor och ulvar, då det kommer fram att ulvarna försökte ta herden. Så herden får nu gå ut med vad denna vet, men får INTE berätta vilka bokstäver det frågats om, bara vilka slutsatser herden har dragit från dem. Herden får fortsätta fråga efter bokstäver om den inte hunnit med alla när identiteten röjs. Får dock ej komma överens med de andra byborna om vilken bokstav det ska frågas om. Byborna får dock komma med förslag men herden får inte avslöja vilken bokstav frågan gäller, bara vad dennes slutsatser blir.

Dracula – Har inga egentliga extrakrafter i livet, men om människorna dödar honom kommer de bli så paralyserade att de inte kan jaga nästa natt.

Onda:

Människor- kan prata utanför leken. Pmar gemensamt LL varje natt vem de vill döda.

Vampyrjägaren/demon- är människa liksom de andra, och jobbar med dem, men är aningens mer jävlig. Hon vet nämligen om hur man omvänder en vampyr och om det skulle falla sig så att vampyrerna anfaller henne kommer hon omvända en av dem till människa, en så pass vampyrhatande sådan att den kommer ta hennes plats.
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Åh vad skojigt tema med många specialroller! :) Och lite kul att varulvarna och vampyrerna är goda för en gångs skull :p.
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Hehe ja jag tänkte just det ;) Hade lite huvudbry när jag skrev ut goda och onda roller dock, haha..!


kl


Första DL imorgon tisdag!!! Dag 21.30 natt 22.00!!!


Om någon inte fått PM så PMa mig snarast :) Jag kommer som sagt gå jour i natt så dröjer jag med att svara på frågor så vet ni varför.
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Jag han givetvis inte ändra i första inlägget men rollbeskrivningen för herden gäller såklart att det är MÄNNISKORNA hunden räddar honom ifrån och ingenting annat, ulvarna är ju goda :o:D Så går det när man klipper och klistrar..
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Hehe ja jag tänkte just det ;) Hade lite huvudbry när jag skrev ut goda och onda roller dock, haha..!

Det här leken känns som upplagd för missförstånd, oavsett hur mycket vi än läser rollistan om till och med du som sitter på facit har lite huvudbry ;)

Mycket kul tema dock och roligt med så många specialroller! :)
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Också hittat hit, kul tema och upplagd för många misförstånd. Tbx när solen gått ner.
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

OBS OBS OBS

En påminnelse till- när ni så småningom börjar dö här inne så tänk på att ni kanske kommer bli uppväckta som spöken och få möjlighet att fortsätta spela- håll därför koll på inkorgen även dagen efter ni lämnat in ;)


/Er alltid lika förvirrade LL
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Intressanta roller! Tog först för givet att det var vampyrerna OCH varulvarna som skulle hittas och att de är de onda. Men nu är fokuset på att hitta människorna istället. När jag läste Dracula (boken alltså) så var den typen allt annat än god och människorna de goda.

Kan nog bli spännande detta :).
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Hittat leken! Hurra! Och nu ska jag läsa lekstarten också.

Myrten - hemma, sjuk och uttråkad:D
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Jag har också hittat hit !
Vilket kul tema och roligt med många specialroller (med lite andra "namn" än vad jag vant mig vid) - men vad svårt det kommer att bli !
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

*KL*

Misstänker genast... LL för onda planer!:D Herde-rollen har jag tidigare bara sett i beskrivningar och då under benämning typ "Herden med sin hund av rasen komondor" vilket jag tänkt att jag ska använda någon gång eftersom jag haft en komondor. Men nu - en blodhund? Vad gör den hos herden? Nej, här är något skumt, det kan jag hoppa upp och sätta mig på!:eek: Frågan är bara - vad?

:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Roligt tema! Jag är här men sängliggandes, har dessutom matteprov om 1, 5 vecka så jag är (förhoppningsvis) mindre aktiv pga det.
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

knapp

Jag har också hittat leken och passar på att tala om att min aktivitet kan bli stundtals låg eftersom jag dels är sjuk och dels har mycket plugg.
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

knapp

Jag har också hittat leken och passar på att tala om att min aktivitet kan bli stundtals låg eftersom jag dels är sjuk och dels har mycket plugg.

Är du alltså också fortfarande fast i helvetesförkylningen? Jag är hemma från jobbet även idag. Skall till läkare imorgon för jag måste ha ett intyg. Det har hänt mig en gång tidigare under tjugo års yrkesliv att jag varit sjuk i mer än en vecka, men det här är segt! Blir svettig bara av att gå en promenad med hundarna (cocker spaniels, jag antyder inte att jag är hundägare i leken:D) så att ställa sig ute och gräva i jorden är inte att tänka på.
 
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Jag är också sjuk! Undrar om det är något datorvirus som drabbat oss allihopa? För i min omgivning är det bara jag som är toksjuk...


Och vaddå, det är väl inte så konstigt att herden har en blodhund i den här leken? Det känns liksom lite mer passande med tanke på temat tycker jag :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 100
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 515
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 477
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp