Status
Stängd för vidare inlägg.

bumpo

Trådstartare
Deltagare:
@Matmissbrukaren
@Myrten
@glömmerallt
@Mark
@cirkus
@Breaktown
@Niyama
@Blacksmithfarm
@Mumorsan
@Artline
@Hedinn
Regler:
*Var snälla och trevliga mot varandra.
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier.
*BOP:ar är förbjudna från dag två, dvs varje röst ska ha motivering. Försök dock komma med lite teorier redan dag ett.
*Röster läggs i fetstil typ "bumpo röstar på Mammas". Röster får ändras fram till deadline.
*Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.
*Efter två missade röstningar kan man kickas från leken.

Goda roller:
Siare:
kan varje natt sia en annan deltagare. Pm:a valet till LL innan natt-DL
Ängel: Kan varje natt skydda en deltagare från att käkas. Pm:a valet till LL innan Natt-DL
Spion: Får varje natt två spionrader. (lottas)
Brevbärare: Får tre gåvor att ge till någon annan, en sia, en natt att skydda någon och en extraröst. Pm:a valet till LL innan dag-dl
Tvillingar: kan kommunicera utanför leken.
Bybo: Inga specialförmågor.

Onda roller:
Ulvar:
Kan varje natt käka en person. PM:a LL innan Natt-DL.

Dag-DL Imorgon tisdag klockan 21:00 Natt-DL onsdag kl 09:45. Funkar dessa DL-tider?
 
:banana: tvillingarna får även fortsätta kommunicera om den ena tvillingen dör. Samma gäller för ulvarna alla får vara med och diskutera även efter någon dött. :banana:

(jag har inte hittat hur jag ändrar färg på texten än alltså banan-inleder och banan-slutar jag mina inlägg.
 
Hittat hit. DL-tiderna funkar. Jättestressad på jobbet idag, men I will be back efter avslutad arbetsdag.
 
Även jag har hittat!
Vad smidigt att se att det fanns en notis(taggningen) och på så vis se att leken startat. Bra där nya buke.

DL tiderna funkar för mig också
 
Även jag har hittat!
Vad smidigt att se att det fanns en notis(taggningen) och på så vis se att leken startat. Bra där nya buke.

Jag fick ingen notis om det :(

Bumpo: tiderna funkar fint för mig. Himla dumt att inte texten går att färga längre. Vi kom ju fram till att det var smidigt att färga OT:ande också. Du kan väl feta dina meddelanden? Och kanske göra texten lite större? I alla fall rubriken.
 
Jag har hittat hit - men fick inte heller någon notis om själva leken. Det kanske trasslade för att det var många i samma inlägg?

Förvarnar om att jag jobbar onsdag+torsdag och i helgen, ifall jag blir lite inaktiv då.

Testar att ändra färg

Det funkade :rofl:
För att ändra färg skriver man [ color=red ] Text [ /color ] fast utan mellanslagen då... (I BB-editorn syns koden, hoppar man tillbaka till den andra så syns färgen)

Men bananerna är ju bra de med eftersom de rör sig :D
 
Jag måste avisera att jag inte kommer att kunna vara så aktiv imorgon.

Tro det eller ej (alltså det händer alltid en massa saker när det är ulvspel) imorgon så ska min häst med hovbensfrakturen röntgas igen, hon blev halt igen för en vecka sedan efter att ha varit ohalt i nästan 6 månader.
 
Jag måste avisera att jag inte kommer att kunna vara så aktiv imorgon.

Tro det eller ej (alltså det händer alltid en massa saker när det är ulvspel) imorgon så ska min häst med hovbensfrakturen röntgas igen, hon blev halt igen för en vecka sedan efter att ha varit ohalt i nästan 6 månader.

Vad tråkigt att höra :(

Nu blev det OT utan färgändring för jag fattar mig inte på sidan.
 
För att kicka igång lite. Vi är 11 spelare. Hur många ulvar tror vi att vi har ibland oss? Om man kör på 1/3- regeln så är det mer troligt att det är 4 ulvar mer än att det är 3. Är det dock möjligt att tanken är att 7 goda ska lyckas fäkta undan 4 ulvar? Det känns lite tufft.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 592
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 258
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 882
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 805
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp