Bukefalos 28 år!

Idahoe

Trådstartare
Hej och välkomna till Idahoes första ulvlek! :D

Deltagare:
1. Matmissbrukaren
2. Lilltess
3. LenaH
4. cirkus
5. Lobelia
6. Bumpo
7. Habina
8. Paddington
9. Snurrfian
10. Koppen

Goda roller:
Häxa - Förhäxar varje natt en deltagare. Den förhäxade deltagarens röst kommer inte att räknas följande dag. Den förhäxade deltagaren vet dock inte om detta!

Siare - Får varje natt veta en deltagares roll, siaren väljer vilka 3 deltagare hen vill sia och LL lottar vem av dessa som siaren får sia.

Spion - Får varje natt se allas val. T.ex. vem som skyddas, sias etc.

Tvillingar - Är två bybor som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra.

Ängel – Kan varje natt skydda en deltagare.

Bybor - Har inga specialförmågor

Onda roller:

Ulvar

Regler
*Var snälla och trevliga mot varandra! Detta gäller alltid och jämt, straff kommer att utdelas vid överträdelser.
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, en anledning ska anges.
*BOP:ar (blunda och peka) är förbjudna, dvs varje röst ska ha motivering.
*Röster läggs i fetstil typ Idahoe röstar på Niyama. Röster får ändras fram till deadline.
*Vid bristande aktivitet kan man kickas från leken. Varje dag bör man komma in och avlägga en röst och någon form av teorier. Om du av någon anledning inte kan meddela, gärna LL i förhand.
*Till varje dagDL ska en röst ha kommit in. Till varje nattDL ska de som har val att göra enligt sin rollbeskrivning ha gjort dem via PM till LL.
*För att underlätta för LL så fyller alla på röstlistan efter att de avlagt sin röst.
*Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.

Enjoy! :D
 
DagDL Onsdag 21.30
NattDl Torsdag 07.30


Eftersom det är första advent på söndag :love: så blir den obligatoriska frågan denna lek: Vad är det bästa du vet med julen?
Med motivering såklart ;) Ska besvaras innan första DL
 
Hm vad är det bästa jag vet med julen? Juldagen är nästan allra bäst, all stress är över, det är fullt med rester i kylen och det är helt okej att bara slappa i soffan och koppla av! :love:
 
DagDL Onsdag 21.30
NattDl Torsdag 07.30


Eftersom det är första advent på söndag :love: så blir den obligatoriska frågan denna lek: Vad är det bästa du vet med julen?
Med motivering såklart ;) Ska besvaras innan första DL
Det bästa är myset, ljusen, maten och julklapparna :love: jag ÄLSKAR julen!
 
Måste säga att det är skönt med vanliga roller och inte en massa nya specialroller.
Koppen blir ännu mer förvirrad då annars :D
 
Det bästa med julen - nästan tre veckors betald ledighet! :)
Annars tycker jag att julen mest består av en massa påtvingade måsten som tagit bort det mesta av julmyset :(

å med detta har jag hittat hit
 
Underbar att gå in på buke och ha ett meddelande i inkorgen och det visar sig att leken har börjat!

Med detta sagt att jag också hittat hit!

Det bästa med julen? Att mina döttrar kommer hem från en resa på 3 månader i Indien (nåja lite innan iofs) och de kommer att spendera många dagar runt jul härhemma med oss.
 
Det kan jag hålla med om. Även om det är mååånga år sedan jag hade eget stall och pållar så var det otroligt mysigt att komma ut till stallet på julaftonsmorgon :love:
 
Hittat hit! Har också laddat batterierna, en vecka på Gran Canaria gör verkligen underverk!

Det bästa med julen är julklappar. Älskar att få men ännu mer att ge. Sedan är det härligt att träffa släkten, även om det ibland inkluderar besvärliga ingifta släktingar.

Tycker också det skall bli skönt med en lite mer avskalad lek, fast kanske lika svårt ändå...
 
Åh stallet på julafton! I ett stall så hade vi som tradition att alla kom på morgonen och vi fixade stallet tillsammans och sedan var det julfika i stallet. Hur mysigt som helst! :love:
 
Men jag måste säga att det är fuskigt vad alla har semester!! :cautious: Själv pluggar och jobbar jag och försöker rodda barnens aktiviteter en lyckas ju alltid säga "Det kan jag fixa om ingen annan vill" ... Gissa om det någon gång är någon som vill... :crazy:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 453
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 097
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 070
Senast: Lobelia
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
25 146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp