Sasse

Trådstartare
Det pågår något skumt på den lokala djurparken. Den annars glada stämningen har bytts ut mot tumult. Gälla skrik har hörts, både mänskliga och omänskliga. Besökare har sprungit ner andra i sin flykt för livet. Det har pratats om utomjordingar.

Djurskötarna har fått i jobb att ta reda på vad sjutton som händer och göra något åt problemet. Det har inte varit svårt att lokalisera var i problemen finns; det är bara att följa skriken av de iväg rusande besökarna. Spåret leder djurskötarna till fågelburarna, till ugglorna. Det som möter dem vid aviariet får dem att förstå vad besökarna yrat om.

Nyctibius%20grandis_zpsgaebhzmx.jpg


Djurskötarna tvingas förflytta ugglan tills vidare, de kan ju inte ha djur som skrämmer iväg besökarna. Frågan är bara om det var den enda?


Deltagarlista

1. Mirtai
2. Lobelia
3. Idahoe
4. bollen__
5. cirkus
6. quarter4ever
7. Lenis
8. Ottilia
9. Niyama
10. Killaloe
11. MM
12. Artline


REGLER
*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!

*Hintar
Är förbjudna och kan straffa den egna sidan.

Kom ihåg att misstankar ska följas av teorier.

Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan måste skriva ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat…‘

Vid upprepade/grova hintar riskerar man att kickas från leken.

*Röster
Läggs i fetstil typ "Myrten röstar på Sasse"

BOP:ar är förbjudna, dvs. varje röst ska ha motivering och någon form av motivering måste finnas i röstinlägget, det är inte okej att enbart hänvisa till tidigare teorier (citat eller länk till tidigare teorier är ok).

Röster får ändras fram till deadline.

Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv.

Man får heller inte rösta på sig själv.

*Efter en missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken. Obs! Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL, eller meddela LL om du tror att du får svårt att hinna.

*Spelare som missar att rösta ska lägga en röst med motivering direkt när de upptäcker detta.

*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen, samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll.

*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd helst OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som teoriande.


Roller:
Goda
Siare – Kan varje natt sia en deltagare och skickar PM om val inför NattDL.
Ängel – Kan varje natt skydda en deltagare och skickar PM om val inför NattDL. Får skydda sig själv.
Bybo – Har inga specialkrafter till hands, men gör sitt bästa ändå för att hitta onda.

Onda
Ulv – Får varje natt käka en deltagare och skickar PM inför NattDL.


Goda vinner när alla ulvar har dött, och onda när de är fler än goda.


DL-tider beräknas vara:
DagDL 22.00 ikväll (21.30 på vardagar)
NattDL: 10.00
 
Attans. satt och uppdaterade för att vara med när leken starta, hämtar en kaffe och då hinner Lobelia först :P
 
Och jag bara hoppade in för att kolla om något hänt ;)
Ja ibland har man tur :) Jag ska åka sthlm -Mora ikväll så jag har suttit och taggat på att leken ska komma igång så snart som möjligt så att inte allt händer när jag sitter i bilen och sedan får panik inför DL.
 
Jag har också hittat hit!

Måste dock erkänna att jag blev lite chockad av att öppna leken och mötas av den bilden, sjukt obehagligt!
 
NU har jag hittat hit :up: @Lobelia
Antagligen jättemisstänksamt att jag inte var vare sig först, tvåa eller trea antar jag:p:D

Jag har dock haft lite pyssel med en inackordering idag som jag upptäckte i fm hade fått väldigt svullen juverhalva - en mastit . Ägaren är bortrest under helgen så jag hade lite extra koll på hästen -tur det!
Har varit ute och promenerat med henne i omgångar för att hålla svullnaden nere och kollat tempen ett antal ggr vilken ligger på 37,9
Hon har varit hos mig sedan i somras och hade då vant av sitt fjolårsföl innan hon kom hit utan bekymmer.
Så efter rådgivning på telefonen med veterinär så avvaktar vi med ett besök till imorgon fm.

Sedan har jag ju varit aningens seeeeeeg idag:angel:
Var ju på tjejmiddag igår och drack vin :D
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
870
· Visningar
10 093
Senast: Glimra
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 851
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 759
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp